اپل مک مینی 2018 را معرفی کرد: پنج برابر سریع‌تر

اپل امروز کنفرانس خبری را برگزار کرده و قصد دارد محصولات تازه خود را در آن معرفی کند. حالا پس از مدت‌ها انتظار شرکت مک مینی را معرفی کرده است.

0

اپل در ابتدای مراسم مک‌بوک ایر جدید را معرفی کرد. پس از آن تیم کوک اعلام کرد که پس از سال‌ها انتظار کاربران قرار است یک مک کوچک‌تر اما قوی را در اختیار داشته باشند. در حقیقت تیم کوک به مک مینی جدید اشاره داشت. مک مینی 2018 امکانات فراوانی دارد و مهم‌ترین آن پردازنده این محصول است.

پردازنده و گرافیگ‌

در نسخه 2014 ما شاهد یک پردازنده اینتل از نسل چهارم بودیم. اما امسال اپل تصمیم گرفته که مک مینی 2018 را با یک پردازنده نسل هشتم و همچنین 4 هسته پایه عرضه کند. تمامی نسخه‌ها حداقل 4 هسته پردازشی دارند. البته می‌توان این محصول را با 6 هسته پردازشی سفارش داد.

پردازش گرافیکی این محصول 60 درصد بهبود داشته و همچنین سرعت محصول 5 برابر شده است که رقمی واقعا باورنکردنی است. اپل تلاش کرده که سنگ تمام بگذارد و تیم کوک چندین بار در طول کنفرانس اشاره کرده که هدف اصلی رضایت و قدرت است. به همین خاطر از پردازنده اینتل استفاده شده و این پردازنده‌ها فوق‌العاده قوی هستند.

میزان رم این محصول 8 گیگابایت است و می‌توانید میزان رم مک مینی 2018 را تا 64 گیگابایت افزایش دهید. همچنین در قلب محصول با 2 ترابایت فضای داخلی فلش مواجه هستید. چیپ T2 اپل هم امنیت بیشتری را برای محصول به ارمغان می‌آورد و می‌توانید ویدئوهای HVEC را با سرعتی 30 برابر بیشتر انکود کنید.

درگاه‌ها

از نظر درگاه‌ها هم این محصول تکمیل است. یک کابل اترنت، 4 درگاه تاندربولت 3، یک درگاه HDMI و دو درگاه USB-A این محصول را تکمیل می‌کنند. خبر خوش این است که همانند مک‌بوک ایر جدید، شاهد یک جک هدفون هم هستیم. بدنه محصول رنگی خاکستری دارد و از 100 درصد آلومینیوم بازیافتی تولید شده است.

زمان عرضه و قیمت مک مینی 2018

 

مک مینی 2018

نسخه ابتدایی محصول که دارای رم 8 گیگابایتی، پردازنده چهار هسته‌ای Core i3 با قدرت پردازش 3.6 گیگاهرتز و 128 گیگابایت حافظه SSD با قیمت 799 دلار عرضه خواهد شد. می‌توانید مک مینی 2018 خود را ارتقا دهید و نسخه بالاتری را خریداری کنید. همانطور که گفتیم رم قابل ارتقا است و می‌توانید پردازنده Core i5 یا Core i7 قوی‌تری را خریداری کنید. همچنین حافظه دستگاه هم تا 2 ترابایت SSD قابل ارتقا است. این محصول از روز چهارشنبه 16 آبان ماه وارد بازار خواهد شد.

 

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.