آی‌پد پرو 2018 جدید اپل رونمایی شد: حاشیه باریک، فیس آی‌دی و USB-C

اپل سرانجام آی‌پد پرو 2018 جدید خود را در دو اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی معرفی کرد. این آی‌پد جدید حاشیه‌های باریک‌تر داشته و با خلاصی از دکمه هوم از فیس آی‌دی استفاده می‌کند.

0

همان‌طور که انتظار داشتیم پس از تحول طراحی آیفون در سال گذشته حالا نوبت به آی‌پد پرو رسیده است. آی‌پد پرو 2018 اپل بزرگ‌ترین تغییر را در تاریخ آی‌پد به همراه آورده است و حالا در دو اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی معرفی شده است.

طراحی و صفحه‌نمایش آی‌پد پرو 2018

آی‌پد پرو 2018

آی‌پد پرو جدید حالا زاویه‌دارتر ساخته شده و ما را به یاد آیفون 5 می‌اندازد. حاشیه‌های صفحه‌نمایش بسیار باریک‌تر شده تا جایی‌که دیگر فضایی برای دکمه هوم و تاچ آی‌دی وجود ندارد. در عوض اپل فیس آی‌در را مشابه آیفون 10 برای تشخیص چهره و آنلاک کردن تبلت در نظر گرفته است. اپل صفحه‌نمایش این آی‌پدها را نیز مانند آیفون XR از نوع LCD و Liquid Retina انتخاب کرده است.

به لطف باریک شدن حاشیه‌ها حالا آی‌پد پرو 2018 با همان صفحه‌نمایش 12.9 اینچی در ابعادی کوچک‌تر جای گرفته و آی‌پد پرو کوچک‌تر هم حالا صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی دارد. آی‌پدهای جدید با ضخامت تنها ۵.۹ میلی‌متر حالا ١۵ درصد باریک‌تر هم شده و ۲۵ درصد هم حجم کمتری دارند.

آی‌پد پرو 2018 همچنین سرانجام درگاه لایتنینگ را حذف کرده و از درگاه استاندارد USB-C استفاده می‌کند. با حذف دکمه هوم همچنین اپل همان سیستم ناوبری با جسچرهای لمسی مشابه آیفون را به آی‌پد پرو 2018 آورده است. با این حال ظاهراً جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون حذف شده است!

فیس آی‌دی

با حذف دکمه هوم و در نتیجه حسگر اثر انگشت حالا اپل از فیس آی‌دی و تشخیص چهره مشابه آیفون XS استفاده می‌کند که به ادعای این شرکت آی‌پد پرو 2018 را ایمن‌ترین کامپیوتر دنیا می‌کند. فیس آی‌دی در آی‌پد چه در حالت افقی و چه عمودی و حتی در اتصال با کیبورد به‌خوبی کار می‌کند.

پردازنده و باتری

آی‌پد پرو 2018 به سریع‌ترین پردازنده اپلی و در واقع سریع‌ترین پردازنده موبایلی دنیا مجهز شده است. تراشه A12X Bionic حتی از تراشه آیفون XS نیز سریع‌تر بوده و اولین تراشه ۷ نانومتری برای تبلت‌هاست. این تراشه از ۱۰ میلیارد ترانزیستور تشکیل شده و به پردازنده ۸ هسته‌ای و تراشه گرافیکی ۷ هسته‌ای سفارشی مجهز شده است.

عملکرد تک‌هسته‌ای آی‌پد پرو 2018 تا ۳۵ درصد و عملکرد چندهسته‌ای تا ۹۰ درصد نسبت به نسل پیشین بهبود داشته است. به گفته اپل آی‌پد پرو جدید با این تراشه از ۹۲ درصد کامپیوترهای فروخته شده در سال اخیر سریع‌تر است. همچنین عملکرد گرافیکی نیز نسبت به نسل پیش ۲ برابر بهبود یافته و عملکردی مشابه Xbox One S مایکروسافت دارد!

به لطف تراشه ۷ نانومتری اپل می‌گوید دوام شارژ آی‌پد پرو جدید هم برای تمام روز کافیست؛ هرچند که هنوز ظرفیت دقیق باتری را نمی‌دانیم. خوشبختانه درون جعبه یک آداپتور ۱۸ واتی قرار گرفته است.

اپل همچنین درگاه لایتنینگ را با درگاه بهتر USB-C تعویض کرده که امکان اتصال به صفحه‌نمایش خارجی را فراهم می‌کند. نکته جالب این‌که می‌توانید با این درگاه آیفون خود را نیز شارژ کنید!

نسل دوم قلم اپل

اپل همچنین نسل دوم قلم Apple Pencil را نیز معرفی کرد. این قلم طراحی ساده‌تری دارد و به صورت مغناطیسی به آی‌پد متصل شده و شارژ می‌شود.

این قلم همچنین یک سطح صاف دارد تا از روی صفحه‌نمایش آی‌پد سر نخورد و یک دکمه مجازی لمسی هم روی آن قرار گرفته است.

کیبورد هوشمند جدید

اپل کیبورد کاور جدید Smart Keyboard Folio را نیز برای آی‌پد پرو 2018 معرفی کرد. این کیبورد در دو زاویه متفاوت قرار می‌گیرد و ساده‌تر از نسل قبل طراحی شده است.

سایر مشخصات آی‌پد پرو 2018

آی‌پد پرو 2018 کماکان دارای ۴ اسپیکر مجزا با ووفر و توییتر اختصاصی برای بهترین تجربه صوتی است. این تبلت همچنین به اتصال LTE گیگابیتی (با eSIM) و بلوتوث ۵.۰ مجهز بوده و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی باکیفیت نیز با فیلم‌برداری 4K60fps برای آن در نظر گرفته شده است.

زمان عرضه و قیمت آی‌پد پرو 2018 اپل

آی‌پد پرو ۱۱ اینچی نسخه پایه (۶۴ گیگابایتی WiFi) با قیمت ۷۹۹ دلار و نسخه ۱۲.۹ اینچی ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه خواهد شد. آی‌پدهای قبلی اپل نیز حالا ارزان‌تر شده‌اند و می‌توانید نسخه ۱۰.۵ اینچی پرو را با قیمت ۶۴۹ دلار خریداری کنید. زمان عرضه آی‌پد پرو 2018 نیز ۱۶ آبان خواهد بود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.