سامسونگ سنسورهای آیزوسل GD1 و GM1 را برای گوشی‌های با دوربین چندگانه معرفی کرد

این روزها اگر یک گوشی با کمتر از دو دوربین در پشت ببینیم نمی‌توانیم آن را به عنوان یک پرچمدار قبول کنیم. سامسونگ هم سنسورهای آیزوسل GD1 و GM1 را با همین هدف راهی بازار کرده است.

0

ترکیب‌های چندگانه دوربین در مسیر تبدیل شدن به یک اصل مهم برای یک گوشی هوشمند باکیفیت است چون با وجود این ترکیب‌ها مهندسین می‌توانند بدون ایجاد تغییرات گسترده در موارد داخلی هر دوربین، قابلیت‌های گوناگون تصویربرداری را افزایش دهند. سنسورهای دوربین جدید شرکت سامسونگ در تلاش هستند تا این پروسه را تا حد ممکن آسان‌تر از قبل نمایند.

سامسونگ دو سنسور 0.8 میکرومتری تصویربرداری برای دستگاه‌های دارای ترکیب دوربین چندگانه منتشر کرده است. سامسونگ آیزوسل 48 مگاپیکسلی GM1 و آیزوسل 32 مگاپیکسلی GD1 را با این هدف معرفی کرده که تولیدکنندگان گوشی را در زمینه ساخت دستگاه‌های با دوربین چندگانه کمک کند بدون اینکه اثر چندانی بر طراحی محصول نهایی بگذارد.

همانطور که منبع ZDNet عنوان می‌کند، سامسونگ ابتدا در سال 2015 سنسورهای با اندازه میکرومتری تولید کرد و سپس سال گذشته این اندازه را به 0.9 میکرومتر رساند. کاهش اندازه پیکسل سنسورها کمک می‌کند تا سازندگان پیکسل‌های بیشتری را در همان فضای قبلی جای دهند. پیکسل‌های کوچک‌تر گاهی به معنای کیفیت کمتر تصویر هم هست اما هنوز هم می‌توان از این تکنیک روی دوربین‌های چندگانه استفاده کرد.

جهت اینکه کمکی به افزایش کیفیت این سنسورها شده باشد، سامسونگ این دو سنسور را با ویژگی‌های آیزوسل پلاس و تتراسل همراه کرده است. جایی که هر چهار پیکسل نقش یک پیکسل را بر عهده می‌گیرد تا حساسیت به نور افزایش یابد. مدل GD1 از قابلیت HDR هم پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود که هر دو این سنسورها در سه‌ماهه پایانی سال 2018 به تولید انبوه برسند و گوشی‌هایی که از این سنسورها هم استفاده می‌کنند در همان حوالی روانه بازار شوند. نظر شما در مورد این دو سنسور جدید شرکت کره‌ای چیست؟

منبع phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.