شرایط جدید خرید گوشی اعلام شد: هر خریدار یک گوشی با کدملی

قرار است به‌زودی واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه طبق قوانین جدید به هر خریدار با ارائه کارت ملی تنها یک گوشی در ماه بفروشند.

2

مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی از شرایط جدید خرید گوشی خبر داد. در طرف جدید شرکت‌های واردکننده موبایل باید از این پس گوشی‌های وارداتی را با مقررات جدید به فروش برسانند. این ضوابط جدید توسط سازمان حمیات و سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین شده و واردکنندگان موظف هستند نماینده‌های خود برای فروش کالا با همان قیمت اعلامی را به سازمان اعلام کنند تا بخش نظارت وزارت صنعت بر عرضه آن نظارت داشته باشد.

هر کاربر با کد ملی مشخص تنها مجاز به خرید یک عدد گوشی است. خریدار برای دریافت سفارش خود باید شخصاً همراه با کارت ملی خود و سیم کارت مربوط به همان کد ملی برای تحویل گوشی خود به‌صورت حضوری به نماینده فروش شرکت مراجعه کند.

خریدار باید دارای آدرس و کدپستی مشخص باشد و اطلاعات کارت بانکی و کارت ملی خریدار نیز مطابقت داشته باشد. بسته‌بندی گوشی در مقابل خریدار باز می‌شود و ثبت در سامانه همتا انجام می‌گیرد.

محبی گفت این روش جدید فروش آغاز شده و در مراکز خرید علاالدین و چارسو در حال انجام است. همچنین کالای وارد شده با این روش متعلق به شرکت‌هایی است که پیش از این واردات موبایل نداشته‌اند.

به این ترتیب هر خریدار در هر ماه قادر به خرید تنها یک گوشی تلفن همراه خواهد بود تا سواستفاده‌های احتمالی و احتکار تلفن همراه به حداقل برسد.

با این‌وجود از آن‌جا که دیگر خبری از ارز دولتی برای واردات تلفن همراه نیست دلیل دقیق اعمال چنین قوانینی کمی مبهم به نظر می‌رسد. نظر شما چیست؟

منبع fars
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. صادق می‌گوید

    یعنی بقیه ملت خر هستن بجز تهرانیا ؟؟؟؟ شهرستانیا چی پس ؟؟؟

  2. مهدی می‌گوید

    دولت خود بزرگترین عامل بحران در بازار گوشی های تلفن همراه است مشکل گرانی در بازار گوشی های تلفن همراه قبل از گرانی قیمت دلار وبه خاطر طرح احمقانه رجیستر شروع شد واز آنجا که دولت برنامه ای برای تامین تقاضای بازار نداشت باعث ایجاد رانت برای یه عده سودجو شد