گوگل قابلیت آنلاک گوشی با صدا را به مرور از اندروید حذف می‌کند

یکی از راه‌های تشخیص هویت و ورود به پلتفرم اندروید که شرکت‌های مختلفی همچون ال‌جی با آن مانور تبلیغاتی زیادی ایجاد کردند، آنلاک کردن گوشی با صدا بود که البته گوگل در نظر دارد آن را به مرور زمان از پلتفرم موبایلی خود حذف کند!

0

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی 9to5Google، گوگل قابلیت آنلاک گوشی با صدا را به مرور از اندروید حذف می‌کند؛ اولین نشانه‌های این اقدام حذف آن از روی اپلیکیشن چت صوتی و تصویری duo نصب شده بر روی پیکسل 3 است.

در اندروید 8.39 هرچند هنوز هم می‌توان از طریق دستیار صوتی Google Assistant با صدا گوشی را آنلاک کرد، با این حال در توضیحات این قابلیت هشدار داده شده است که روش‌های مطمئن‌تری نیز برای این کار قابل دسترس است.

همان‌گونه که میدانید، از طریق دستیار صوتی Google Assistant و گفتن جمله اکی گوگل، گوشی را آنلاک کنید؛ اگر پیش‌تر تنظیمات برنامه را انجام داده باشید. حال گوگل در توضیحات بخش تنظیمات به کاربران گوش زد کرده است که این ویژگی از امنیت کمتری نسبت به روش‌های بیومتریک برخوردار است و می‌توان آن را از طریق صدای ضبط شده فریب داد.

به هر حال این ویژگی در پیکسل 3 با قابلیتی تحت عنوان “Lock screen personal results” جایگزین شده است که پس از احراز هویت از طریق صدا تنها بخشی از سرویس‌های گوگل مانند جیمیل، نتایج جستجو، مخاطبین و تقویم در دسترس قرار خواهد گرفت؛ برای آنلاک گوشی کردن گوشی به اطلاعات ویژگی‌های بیشتر کاربر بایستی از طریق یکی از روش‌های مطمئن هویت خود را تائید کنند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.