با عینک هوشمند 1000 دلاری Focals آشنا شوید

با وچود اینکه گوگل گلس طی سالیان گذشته تنها به یک داستان خالی از جذابیت تبدیل شده است، نمی‌توان کتمان کرد که این محصول بسیار زودتر از عصر خود ظهور کرد. حالا عینک هوشمند Focals می‌تواند دنباله‌روی آن باشد.

0

گوگل چند سال پیش پروژه گوگل گلس خود را به دست فراموشی سپرد و اینتل هم اخیرا از خیر عینک‌های خود گذشته است. هر چند که یک کمپانی جدید تحت عنوان North، عینک هوشمند تازه‌ای را با نام Focals می‌خواهد بر سر زبان‌ها بیاندازد. برخلاف عینک گوگل گلس، Focals به صورت قابل توجهی شبیه به یک عینک عادی است و بسیاری از مشکلاتی را که افراد عادی با عینک گوگل گلس داشتند حل کرده است.

اول از همه مهم است بدانید که هیچ‌گونه دوربینی روی عینک هوشمند Focals قرار ندارد. این عینک با واقعیت افزوده اطلاعات مختلفی را به شما نمایش می‌دهد اما به هیچ‌وجه تاثیری روی دید شما نسبت به جهان اطراف نمی‌گذارد. یک میکروفون روی Focals قرار داشته که جهت ارسال دستورات صوتی نصب شده است اما این میکروفون تنها زمانی که آن را فعال کنید شروع به کار می‌کند.

صحبت از دستورات صوتی شد، لازم است بدانید که این عینک از دستیار صوتی الکسا استفاده می‌کند. در واقع آمازون یکی از پشتیبانان شرکت North به حساب می‌آید.

جالب است بدانید عینک هوشمند Focals هیچ‌گونه دکمه‌ای روی بدنه خود ندارد و به جای آن از یک انگشتر نسبتا بزرگ به نام Loop بهره می‌گیرد. با استفاده از لوپ دیگر لازم نیست جهت نمایش اطلاعات مورد نیاز دست خود را بالا برده و با دکمه‌های روی عینک بازی کنید. از نظر تئوری با قرار دادن دست خود در جیب می‌توانید بدون اینکه شخصی متوجه شود اطلاعات مربوط به آب‌وهوا یا پیام‌هایتان را چک کنید.

شرکت North کارکرد عینک هوشمند خود را در سطحی ساده نگه داشته است. دسترسی به برخی اطلاعات ساده مانند پیام‌ها و تعدادی تصاویر کوچک در تلاقی با منظره اطراف خود نمی‌توان مورد چندان پیچیده‌ای باشد. با استفاده از Focals قادر به چک کردن پیام، آب‌وهوا، مسریابی، تقویم و تعدادی امور ساده دیگر هستید.

از آنجا که در این میان نام شرکت بزرگ آمازون آمده است، می‌توان انتظار داشت که در نهایت با استفاده از این عینک هوشمند توانایی خرید از فروشگاه بزرگ آمازون فراهم خواهد شد. در حال حاضر Focals تنها تلاش دارد تا ثابت کند که عینک‌های هوشمند در دنیای پس از گوگل گلس حرف‌هایی برای گفتن دارند.

متاسفانه به سادگی و با قیمتی کم نمی‌توانید صاحب یک عینک Focals شوید. برای به چشم زدن این عینک باید کاملا آماده شوید که برای رسیدن به این امر لازم است به یکی از دو شعبه موجود در نیویورک یا تورنتو رفته یا اینکه جای خود را رزرو نمایید تا با مراجعه به محل شما این کار صورت گیرد. پس از پشت سر گذاشتن این پروسه باید 1000 دلار برای عینک Focals پرداخت کنید.

نسخه دارای فریم زوایه‌دار عینک Focals از دی‌ماه عرضه شده و نسخه دارای گوشه‌های گرد هم در اواسط سال 2019 آماده عرضه خواهد شد. نظر شما در مورد عینک جذاب Focals چیست؟

منبع Android Authority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.