وزارت کشور: استخدام خیابانی ممنوع! تاکسی‌های اینترنتی را ضابطه‌مند می‌کنیم

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور از وضعیت کنونی استخدام خیابانی تاکسی‌های اینترنتی راضی نیست و هدف وزارت کشور را ضابطه‌مند کردن این تاکسی‌ها عنوان کرد.

0

حتماً شما هم در خیابان با تابلوهایی برای عضویت سریع یا استخدام خیابانی اسنپ و تپسی روبرو شده‌اید. ظاهراً وزارت کشور با چنین رویه‌ای موافق نیست و می‌خواهد سخت‌گیری بیشتری در عضوگیری تاکسی‌های اینترنتی صورت بگیرد.

پوریا محمدیان یزدی دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور ضمن بیان این‌که وزارت کشور با فعالیت تاکسی‌های اینترنتی مخالف نیست گفت این شورا مخالف نحوه کنونی عضوگیری است. در حال حاضر استخدام خیابانی اسنپ و تپسی تنها با یک استعلام انجام می‌گیرد درحالی‌که در تاکسیرانی سخت‌گیری‌های بیشتری اعمال شده و علاوه بر هویت فرد، تخلفات، تعداد کمیته‌های انضباطی و مشکلات دیگر فرد مشخص خواهد شد.

محمدیان یزدی همچنین اعتقاد دارد تاکسی‌های اینترنتی باعث کاهش درآمد تاکسیرانی نیز شده‌اند و باید مدیریت شهری زیر نظر شهرداری باشد و تاکسی‌های اینترنتی ضابطه‌مندتر شوند. دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور به دنبال ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی و بررسی عمر ناوگان آن‌هاست. خودروهای با عمر بیش از ۱۰ سال به اعتقاد وزارت کشور نباید عضو مجموعه تاکسی‌ها باشند.

محمدیان یزدی می‌گوید نظرسنجی از مشتریان تاکسی‌های اینترنتی اقدام خوبی است اما از آن‌جا که این تاکسی‌ها بدون قاعده و قارچ‌گونه رشد می‌کنند اگر روزی سرویس آن‌ها دچار مشکل شود مسافر روی زمین خواهد ماند.

همچنین با توجه به افزایش قیمت‌ها و احتمال سهمیه‌بندی سوخت، تسهیلات لازم در آینده درصورتی به تاکسی‌های اینترنتی اعطا خواهد شد که ضابطه‌مند شوند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.