ابزار پلیس برای هک آیفون در iOS 12 از کار افتاده است!

اپل امسال در آپدیت iOS تلاش کرد که ابزار هک آیفون مانند GrayKey را از کار بیندازد. آپدیت ابتدایی موفقیت چندانی کسب نکرد، اما به نظر می‌رسد اپل با iOS 12 به خواسته خود رسیده است.

0

ابزار هک آیفون مانند GrayKey یکی از ابزاری است که پلیس و مقامات قضایی برای شکستن قفل آیفون از آن استفاده می‌کنند. اپل ابتدا در أپدیت iOS 11.4.1 تلاش کرد که این ابزار را از بین ببرد اما موفق نبود. توسعه‌دهندگان همچنان می‌توانستند کدنویسی تازه اپل را دور بزنند. اما ماه پیش با عرضه iOS 12 این قضیه تغییر جهت داد.

به گزارش فوربس، اپل موفق شده که به صورت کامل ابزار هک آیفون را از بین ببرد. با این آپدیت جدید نرم‌افزاری امکان شکستن قفل آیفون با ابزار GrayKey وجود ندارد و به نظر می‌رسد که پروژه امنیتی اپل موفقیت‌آمیز بوده است.

GrayKey اوایل سال میلادی عرضه شده و ابزاری است که به ارگان پلیس فروخته شده تا پلیس بتواند قفل آیفون اشخاصی که تحت بازجویی و تحقیقات هستند را بشکند. اما این ابزار دیگر قدرت پیشین خود را ندارد. تا پیش از این GrayKey می‌توانست پسوردها را بشکند اما حالا به نمایش برخی اطلاعات کوچک مانند حجم فایل‌ها محدود شده است.

گزارش فوربس البته شفافیت کاملی را ارائه نمی‌دهد. مشخص نیست که این ابزار از زمان عرضه iOS 12 بسته شده یا اینکه اپل به تازگی و با یک سری تمهیدات تازه موفق به بستن این ابزار هک آیفون شده است. اما به هر صورت مهم خبر بسته شدن GrayKey است.

همچنین جزئیات مشخصی از نحوه بسته شدن این ابزار منتشر نشده است. برخی متخصصین بر این باروند که ممکن است محافظت از کرنل بهبود داشته است. شاید هم محدودیت‌های بیشتری بر روی حساب‌ها ایجاد شده است. اما یک سخنگوی پلیس اعلام کرده که می‌توان با قطعیت تمام اعلام کرد که اپل راه شکستن قفل آیفون از طریق GrayKey را بسته است.

البته این پایان ماجرا نخواهد بود. ابزار GrayKey متعلق به شرکت Grayshift است. مطمئنا این شرکت از همین حالا در حال کار بر روی پروتکل تازه اپل است. این شرکت حتما تلاش خواهد کرد که تمهیدات تازه اپل را از بین ببرد و شیوه تازه‌ای را برای شکستن قفل آیفون پیدا کند.

 

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.