چین: ترامپ اگر نگران شنود مکالمات خود است به جای آیفون از گوشی‌های هواوی استفاده کند

دیروز نشریه نیویورک تایمز یک گزارش پر سر و صدا منتشر کرد که در آن اعلام شده بود آیفون غیر امن ترامپ توسط جاسوسان چینی مورد شنود قرار گرفته است. با فارنت همراه باشید…

0

در جواب نیویورک تایمز که استراق سمع گوشی آیفون ترامپ را به چینی‌ها نسبت داده بود، امروز چین اعلام کرد که به رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد می‌کند از گوشی‌های هواوی استفاده نماید. به گزارش واشنگتن پست هوا چونینگ، سخنگو اصلی و قائم مقام وزارت اطلاعات چین، عنوان کرد که اگر آن‌ها نگران مورد نفوذ قرار گرفتن گوشی‌های آیفون هستند، می‌توانند از گوشی‌های هوشمند هواوی استفاده کنند. وی همچنین اعلام داشت که با دیدن این گزارش احساس کرده است که افراد بسیاری در آمریکا وجود دارند که می‌توانند نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین بازی باشند.

این پیشنهاد برند هواوی به ترامپ مطمئنا ارتباطی با قوانین محکمی که در اوایل سال جاری وضع شد تا در آمریکا از گوشی‌های هواوی استفاده نشود دارد. مدتی طولانی است که هواوی به واسطه ارتباطش با دولت چین مورد شک و تردید قرار دارد. هر چند که بسیاری از متحدان آمریکا هنوز هم به صورت سابق از گوشی‌های هواوی استقبال می‌کنند.

ترامپ در جواب به این مسئله همانند همیشه توییتی ارسال کرده و در آن عنوان کرده است که این داستان بسیار غلط است و اینکه تنها یک گوشی برای استفاده‌های دولتی در اختیار دارد که به ندرت هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این اوضاع مشخص شده که ترامپ حرف‌های قبلی خود را انکار نمی‌کند. همانند همیشه ابهاماتی در این توییت‌ها قرار دارد که باعث به وجود آمدن تفسیرهای مختلفی می‌شود. در گزارش نیویورک تایمز تاکید بر این است که ترامپ سه گوشی هوشمند در اختیار دارد: دو گوشی با فعالیت‌های محدود که از شنود آن جلوگیری می‌شود و یک گوشی آیفون که مانند هر آیفون دیگری در سراسر جهان فعالیت دارد. بنابراین وقتی ترامپ می‌گوید که فقط یک گوشی برای استفاده در رابطه با کارهای دولتی در اختیار دارد به این معنی است که دو گوشی با فعالیت محدود ندارد.

هر چند که طبق معمول هیچ راهی وجود ندارد که به صورت مشخص بتوان در این مورد اطمنیان حاصل کرد. نظر شما در مورد کار و بار گوشی‌های ترامپ چیست؟

منبع The Verge The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.