گوگل سازندگان گوشی‌های اندرویدی را ملزم به انتشار دوساله آپدیت‌های امنیتی می‌کند

در اواسط سال جاری بود که گوگل اعلام کرد دستگاه‌های اندروید بایستی به صورت مداوم با آپدیت‌های امنیتی آپدیت شوند تا محافظت بهتری بر شرایط کلی کار حاکم شود. با فارنت همراه باشید…

1

امروز خبرگزاری The Verge اعلام کرد که نسخه‌ای از جدیدترین قرارداد گوگل که تمامی جزئیات آن را در خود دارد به دست آورده است. در ادامه این قواعد به گزینه‌ای می‌رسیم که گوگل حکم کرده است هر گوشی جدید باید طی یک سال اول چهار بار با آپدیت‌های امنیتی به‌روزرسانی شود که برابر است با هر سه ماه یک آپدیت اما قید نشده که در سال دوم چه تعداد آپدیت امنیتی انتظار گوشی را می‌کشد. در پایان هر ماه باید موارد و مشکلات امنیتی به وجود آمده طی 90 روز پیش از آن به صورت کامل رفع شده باشد. این قانون در مورد دستگاه‌های جدیدالانتشار هم صدق کرده و اهمیتی ندارد که چه مقدار از زمان معرفی آن‌ها گذشته باشد.

این قرارداد در رابطه با گوشی‌هایی است که پس از ماه اول سال میلادی جاری عرضه شده‌اند؛ هر چند که تمامی این گوشی‌ها را شامل نمی‌شود. تمرکز گوگل روی گوشی‌های محبوب بوده و انتظار دارد سازندگان به صورت پیوسته گوشی‌هایی که بیش از ۱۰۰ هزار نسخه از آن‌ها فعال شده‌اند را بروزرسانی نمایند. تا اواخر ماه جولای یعنی حدود چهار ماه پیش، مفاد این قرارداد روی ۷۵ درصد از گوشی‌های ضروری اعمال شد اما از پایان ماه اول سال میلادی بعد این قوانین شامل حال تمامی گوشی‌ها خواهد شد.

طبق یادداشتی مربوط به این قضیه، اگر سازندگان از اعمال این موارد و عرضه آپدیت‌های امنیتی روی گوشی‌های خود خودداری کنند، گوگل از خدمات‌دهی به آن‌ها معاف خواهد بود و این مسئله بدان معنی است که دیگر سازنده مورد بحث نمی‌تواند از سیستم‌عامل اندروید روی گوشی‌های بعدی خود استفاده کند. نظر شما در مورد این قوانین سفت و سخت چیست؟

منبع phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. جابر می‌گوید

    خیلی هم عالی