کوالکام تراشه ١١ نانومتری اسنپ‌دراگون 675 را رونمایی کرد

امروز کوالکام معرفی‌های بسیاری انجام داد. ابتدا رئیس شرکت اعلام کرد که وان‌پلاس اولین شرکتی است که به تکنولوژی 5G مجهز خواهد شد و خبر از انتشار مودم اسنپ‌دراگون X50 داد. البته در این میان پردازنده جدید 675 هم معرفی شد. با فارنت همراه باشید…

0

شرکت کوالکام امروز تراشه گیمینگ اسنپ‌دراگون 675 با هسته‌های جدید پردازنده را در جایگزین تراشه تازه از راه رسیده اسنپ‌دراگون 670 معرفی کرد. بزرگ‌ترین ویژگی توسعه‌یافته مربوط به هسته‌های کریو 460 پردازنده است. دو مورد از این هسته‌ها بر پایه Cortex-A76 برای افزایش عملکرد است و سرعت فرکانس آن می‌تواند تا 2 گیگاهرتز بالا رود در حالی که شش مورد دیگر برای بهره‌وری بوده و بر پایه Cortex-A55 هستند. البته ISP و پردازنده گرافیکی آن همان مواردی است که در اسنپ‌دراگون 670 به کار رفته‌اند و شامل اسپکترا 250 و ادرنو 612 است.

این تراشه جدید با تعدادی بهینه‌سازی گیمینگ برای انجین‌هایی مانند یونیتی، آنریل، مسایا و نیواکس همراه شده است. همچنین از تعدادی از ابزارات و APIهای پرطرفدار شامل ولکان، OpenGL 3.2، OpenCL و اسنپ‌دراگون پروفایلر پشتیبانی می‌کند.

قابلیت‌های دوربین هم تقویت شده و این تراشه می‌تواند از سه دوربین تا سقف 16 مگاپیکسل پشتیبانی نماید. تغییر زمانی مشخص می‌شود که تصویربرداری با انجین AI چند هسته‌ای جدید انجام گیرد که به گفته سازندگان تا 50 درصد در بهبود کلی آن موثر است.

تراشه اسنپ‌دراگون 675 از تکنولوژی Quick Charge 4 پلاس هم در تمامی گوشی‌هایی که سازندگان آن حاضر به استفاده از این تراشه هستند، پشتیبانی به عمل می‌آورد.

در زمینه ارتباطات هم می‌توانیم شاهد حضور نسخه 5 بلوتوث، Dual VoLTE، وای‌فای 802.11 ac دوبانده با MIMO 2×2، تمامی پلتفرم‌های وابسته به موقعیت و Cat.12 با سرعت بالغ بر 600 مگابایت بر ثانیه باشیم. پلتفرم مورد نظر اکنون در دسترس کارخانه‌های مادر قرار گرفته است و در اوایل 2019 در سخت‌افزارهای موجود در بازار هم قرار خواهند گرفت. نظر شما در مورد تراشه جدید کوالکام چیست؟

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.