هواوی سرانجام میت 20 و میت 20 پرو را معرفی کرد؛ تراشه Kirin 980، دوربین سه‌گانه و هوش مصنوعی

پس از ماه‌ها انتظار و درز شایعات مختلف هواوی سرانجام گوشی‌های پرچم‌دار میت 20 و میت 20 پرو را در لندن معرفی کرد. این گوشی‌ها با طراحی جدید، تراشه Kirin 980 و دوربین سه‌گانه عرضه می‌شوند.

0

به لطف شایعات و درز تصاویر مختلف بسیاری از ویژگی‌های میت 20 و میت 20 پرو هواوی را می‌دانستیم. با این‌حال این چیزی از جذابیت گوشی‌ها نمی‌کاهد و هواوی دقایقی پیش پرچم‌داران سری میت 20 خود را معرفی کرده است. علاوه بر میت 20 و میت 20 پرو هواوی همچنین گوشی‌های میت 20 ایکس و میت 20 پورشه دیزاین را نیز معرفی کرده اما دو مدل دیگر را در مطالب جداگانه‌ای معرفی خواهیم کرد.

طراحی و ساخت میت 20 و میت 20 پرو هواوی

میت 20 و میت 20 پرو با بدنه شیشه‌ای ارگونومیک جذاب و با طراحی متفاوت نسبت به نسل پیشین عرضه می‌شوند. همان‌طور که می‌بینید هر دو گوشی طراحی بدون حاشیه‌ای برای صفحه‌نمایش داشته و چینش دوربین چهارگانه مربعی شکل آن‌ها نیز میت 20 و میت 20 پرو را از رقبا متمایز کرده است؛ هواوی این چینش را با الهام از چراغ‌های سوپرخودروها طراحی کرده است.

در میت 20 پرو هواوی از حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش استفاده کرده اما میت 20 حسگر اثر انگشت معمولی در پشت گوشی را حفظ کرده است.

جنس بدنه پشتی از شیشه بوده و هواوی با فناوری Hyper Optical Pattern خود آن را در برابر لیز خوردن و همچنین جذب اثر انگشت مقاوم کرده است. با این‌حال حس پریمیوم یک گوشی پرچم‌دار کاملاً در آن حفظ شده است. علاوه بر این خمیدگی‌ها در هر هشت وجه بدنه در دست گرفتن آن را راحت‌تر کرده است.

میت 20 پرو با استاندارد IP68 در برابر آب و گردوغبار مقاوم است اما متأسفانه نسخه معمولی میت 20 با استاندارد IP53 تنها در برابر پاشش قطرات آب دوام می‌آورد.

همچنین اسپیکرهای استریو نیز تنها در نسخه پرو وجود دارند. در عوض میت 20 کماکان درگاه ۳.۵ میلی‌متری جک هدفون را حفظ کرده اما در نسخه پرو خبری از آن نیست.

گوشی‌های میت 20 و میت 20 پرو هواوی در رنگ‌های سبز زمردی، آبی نیمه‌شب، مشکی، صورتی‌طلایی و رنگ محبوب گرگ‌و‌میش که در پی ۲۰ پرو دیده بودیم عرضه خواهند شد.

هر دو گوشی میت 20 و میت 20 پرو از دوسیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند. اما برای استفاده از کارت حافظه باید از کارت‌های جدید NM Card هواوی استفاده کنید که به‌تازگی با همکاری توشیبا تولید شده است.

صفحه‌نمایش میت 20 و میت 20 پرو

یکی از تفاوت‌های اصلی گوشی‌های میت 20 و میت 20 پرو هواوی صفحه‌نمایش آن‌هاست. صفحه‌نمایش میت 20 از نوع LCD و با اندازه ۶.۵۳ اینچ و وضوح 1080p انتخاب شده اما صفحه‌نمایش میت 20 پرو از نوع OLED و با اندازه ۶.۳۹ اینچ و وضوح بالاتر 1440p است. علاوه بر این بریدگی صفحه‌نمایش در این دو گوشی متفاوت است. به گفته هواوی نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در میت 20 و میت 20 پرو به ترتیب ۸۸.۰۷ و ۸۶.۹ درصد است.

در میت 20 یک بریدگی کوچک‌ قطره‌ای شکل تنها دوربین سلفی را درون خود جای داده است. در میت 20 پرو اما این بریدگی عریض‌تر بوده تا میزبان سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی باشد که در آیفون 10 نیز دیده بودیم.

همچنین صفحه‌نمایش میت 20 پرو از نوع خمیده بوده اما در میت 20 با توجه به محدودیت پنل LCD این امکان وجود ندارد.

دوربین میت 20 و میت 20 پرو

درست مثل پی 20 پرو گوشی‌های میت 20 و میت 20 پرو نیز به دوربین سه‌گانه در پشت مجهز شده‌اند؛ با این تفاوت که حالا هواوی چینش متفاوتی را برای این دو گوشی در نظر گرفته است. این دو گوشی علاوه بر دوربین اصلی به دوربین‌های اولتراواید و تله‌فوتو مجهز هستند و سنسور مونوکروم حذف شده است. این چینش که پیش از این در V40 ال‌جی نیز پدیدار شده بود به اعتقاد ما مفیدترین چینش دوربین سه‌گانه است. دوربین اصلی در میت 20 و میت 20 پرو به ترتیب ۱۶ و ۴۰ مگاپیکسلی با f/1.8 انتخاب شده است.

به لطف دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در میت 20 پرو (۱۲ مگاپیکسلی در میت 20) با لنز ۱۶ میلی‌متری واید (معادل فول فریم) می‌توانید سوژه‌های بیشتری را در تصاویر جای دهید و حالا به لطف هوش مصنوعی دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو می‌تواند تا ۵ برابر با حداقل کاهش کیفیت روی سوژه‌ها زوم کند.

علاوه بر این دوربین واید امکان فیلم‌برداری با نسبت سینمایی ۲۱:۹ را نیز فراهم کرده است که برای نسبت تصویر کشیده گوشی‌های امروزی نیز مناسب‌تر است. هواوی همچنین با هوش مصنوعی امکان فیلم‌برداری با افکت بوکه را نیز فراهم کرده و رنگ‌ها را به صورت خودکار تنظیم می‌کند.

میت 20 همچنین اولین گوشی با قابلیت عکاسی ماکرو با فاصله ۲.۵ سانتی‌متری است. به این ترتیب می‌توانید به لطف حداقل فاصله کانونی عکاسی ماکرو را به نحوی انجام دهید که پیش از این تنها با لنزهای خارجی امکان‌پذیر بود.

هواوی می‌گوید با هوش مصنوعی قابلیت فوکوس PDAF را نیز بهبود داده و دوربین می‌تواند حرکت سوژه‌ها را تشخیص داده و پیش‌بینی کند.

تشخیص چهره سه‌بعدی در میت 20 پرو

میت 20 پرو به فناوری تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز شده تا بتوانید به شکلی سریع اما ایمن گوشی را آنلاک کرده و یا حتی پرداخت‌های موبایلی انجام دهید. هواوی می‌گوید میت 20 پرو در نیم ثانیه می‌تواند با درصد خطای کمتر از یک در میلیون چهره را تشخیص دهد. از این قابلیت می‌توانید همچنین در گاوصندوق شخصی یا قفل اپلیکیشن‌ها نیز استفاده کنید.

سخت‌افزار میت 20 و میت 20 پرو

هر دو گوشی میت 20 و میت 20 پرو به تراشه جدید ۷ نانومتری Kirin 980 مجهز شده‌اند. این تراشه هشت هسته‌ای شامل ۴ هسته Cortex-A76 دو دو چینش کم‌مصرف و پرمصرف و همچنین چهار هسته Cortex-A55 است. هواوی با فناوری Flex-Scheduling هسته‌های مناسب را به وظایف مربوط اختصاص خواهد داد. پردازنده در میت 20 نسبت به نسل پیش ۷۵ درصد بهبود عملکردی داشته است.

علاوه بر این پردازنده گرافیکی Mali-G76 نیز ضعف گرافیکی Kirin 970 را جبران خواهد کرد و به گفته هواوی ۴۶ درصد سریع‌تر و ۱۷۶ درصد بهینه‌تر از Mali-G72 در نسل قبلی است. علاوه بر این حالا ۲ هسته مخصوص پردازش عصبی یا هوش مصنوعی در این تراشه وجود دارد که ۲.۲۶ برابر سریع تر است.

میت 20  با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ظرفیت حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد درحالی‌که میت 20 پرو با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و در دو نسخه ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی به بازار خواهد آمد.

نرم‌افزار میت 20 و میت 20 پرو

میت 20 و میت 20 پرو با اندروید ۹ و رابط کاربری EMUI 9.0 عرضه می‌شوند. به لطف هوش مصنوعی هواوی ادعا می‌کند این گوشی‌ها حتی پس از ماه‌ها استفاده درست مانند روز اول سریع باقی می‌مانند. علاوه بر این فناوری GPU Turbo 2.0 به دستیابی به یک نرخ فریم پایدار در بازی‌های محبوبی مثل پابجی و VainGlory کمک می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های EMUI 9.0 فناوری HiVision نام دارد که می‌تواند شبیه گوگل لنز بسیاری از بناهای تاریخی را شناسایی کرده یا متون را با استفاده از دوربین به سرعت ترجمه کند.

هواوی همچنین EMUI را ساده‌سازی کرده و المان‌های مشابه حالا تم مشابهی دارند. یک بهبود قابل توجهی دیگر توجه به ارگونومی و استفاده یک دستی از گوشی هنگام طراحی EMUI 9.0 بوده است. انیمیشن‌ها هم حالا روان‌تر و جذاب‌تر هستند و منوی تنظیمات هم ساده‌سازی شده است. همان‌طور که انتظار داشتیم امکان ناوبری با جسچرهای لمسی نیز وجود دارد.

باتری میت 20 و میت 20 پرو

میت 20 به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و میت 20 پرو به باتری بزرگ‌تر ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز هستند. به لطف ظرفیت بالا، تراشه ۷ نانومتری و هوش مصنوعی دوام شارژ عالی را از این دو گوشی انتظار داریم. به ادعای هواوی این گوشی‌ها تا ۳۰ درصد بهتر از رقبایی مانند گلکسی نوت ۹ در زمینه شارژ باتری عمل می‌کنند.

شارژ بی‌سیم معکوس

همچنین فناوری سوپرشارژ هواوی حالا می‌تواند با توان ۴۰ وات گوشی‌ها را شارژ کند که تنها در ۳۰ دقیقه ۷۰ درصد انرژی را برای آن‌ها فراهم می‌کند. علاوه بر این سرانجام شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی نیز به میت 20 پرو اضافه شده است. یک ویژگی جالب دیگر شارژ سریع معکوس است به این ترتیب می‌توانید سایر دستگاه‌های خود را با میت 20 پرو شارژ کنید و در واقع از پرچم‌دار هواوی خود به عنوان پاوربانک بی‌سیم استفاده کنید!

با دریافت گواهینامه ایمنی TÜV Rheinland نگرانی بابت ایمنی باتری و شارژ نیز نخواهید داشت.

سایر مشخصات میت 20 و میت 20 پرو

میت 20 و میت 20 پرو همچنین می‌توانند به سرعت استثنایی ۱.۷۳۲ گیگابیت بر ثانیه در شبکه وای‌فای دست پیدا کنند. این سرعت در شبکه LTE تا ۱.۴ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

یک قابلیت جدید دیگر با نام Wireless Projection امکان اتصال گوشی به مانیتور خارجی را بدون نیاز به کابل فراهم کرده است.

هواوی همچنین به لطف اضافه کردن آنتن L5 در کنار L1 برای GPS مسیریابی دقیق‌تر خصوصاً در شرایط دشوار مانند استفاده در تونل یا مناطق شلوغ را فراهم کرده است.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.