پالم یک گوشی هوشمند کوچک با هدف استفاده به عنوان گوشی دوم معرفی کرد

گوشی‌های همراه سال‌ها است که همراه ما هستند، در این دوران آن‌ها تغییرات زیادی کرده‌اند و طی مرور بزرگ و کوچک شده‌اند. حالا در دورانی که گوشی‌های هوشمند حداقل یک صفحه 5 اینچی دارند، گوشی پالم قصد دارد بازار را کمی تغییر دهد.

0

پالم سال‌ها بخشی از برند TCL بوده است. اما یک استارتاپ در سن‌فرانسیسکو با همکاری شرکت TCL توانسته حقوق نام پالم را جذب کند. این شرکت گوشی پالم را عرضه کرده که یک گوشی کاملا تازه است. این گوشی به صورت کلی قرار است یک گوشی کوچک باشد که به عنوان گوشی دوم استفاده خواهد شد.

ایده گوشی پالم چیست؟

گوشی پالم

یک ایده کلی پشت گوشی پالم است. اگر می‌خواهید آخر هفته به جایی سفر کنید، یا می‌خواهید سر کار حواس‌تان به گوشی پرت نشود، می‌توانید از این گوشی استفاده کنید. به صورت کلی گوشی پالم یک گوشی برای گوشی شما است. اندروید 8.1 درون این دستگاه قرار گرفته و می‌تواند تمام کارهای گوشی شما را انجام دهد، اما بهتر است این کار را نکنید، چون هدف گوشی دور شدن از گوشی اصلی و بزرگ است.

در حقیقت ما بیش از اندازه به گوشی‌های هوشمند خود متصل شده‌ایم. همچنین گوشی‌های هوشمند بیش از اندازه بزرگ و قوی شده‌اند. پس اگر قصد فرار از این گوشی‌ها را داشته باشیم باید یک گوشی ناکارآمد ساده تهیه کنیم. اما گاهی اوقات شاید نیاز به یک گوشی هوشمند داشته باشید. در این صورت، پالم وارد بازی می‌شود. پالم نیازهای یک گوشی هوشمند را برطرف خواهد کرد، اما در عین حال ساده و کوچک است و حواس شما را پرت نمی‌کند.

مشخصات گوشی پالم

گوشی پالم کمی به آیفون ده شباهت دارد. البته طراحان این محصول می‌گویند هدفی برای این شباهت نداشته‌اند، بلکه قرار دادن امکانات در سایز کوچک باعث شده چنین شکلی به وجود بیاید. حقیقتا هم طراحان توانسته‌اند امکانات خوبی را ایجاد کنند. این گوشی با این سایز کوچک نه تنها از گوریلا گلس 3 استفاده می‌کند بلکه تاییدیه IP68 دارد و دربرابر آب و گرد و خاک مقاوم است.

ابعاد این گوشی 50 در 97 میلی‌متر است. سایز این گوشی همانند سایز یک کارت اعتباری است، اما ضخامت آن بیشتر و 7.4 میلیمتر است. وزن گوشی هم 62.5 گرم است که یادآوری روزهای قدیمی و خوشی است که گوشی کوچکی در دستان خود داشتید. البته این کوچک بودن باعث شده همانند گوشی‌های قدیمی، هیچ جایی برای جک هدفون و شارژ وایرلس وجود نداشته باشد. یک پورت USB-C تنها خروجی گوشی است.

سایز صفحه‌نمایش گوشی 3.3 اینچ است و 445 پیکسل در هر اینچ این صفحه جای گرفته است. صفحه به قدری بزرگ است که فعالیت روزانه شما را مدیریت کند و آن‌قدری بزرگ نیست که بتوانید فعالیت زیادی در آن داشته باشید. دوربین پشتی دستگاه یک سنسور 12 مگاپیکسل دارد و دوربین جلو هم عکس‌هایی 8 مگاپیکسلی ثبت می‌کند. تصاویر ثبت شده فوق‌العاده نیستند اما خوب و مناسب هستند.

گوشی پالم

پردازنده درون دستگاه اسنپ‌دراگون 435 است. 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی هم پشتیبان این دستگاه هستند. اگر با مشخصات دستگاه‌های امروزی آشنایی داشته باشید، متوجه می‌شوید که این محصول اصلا قوی نیست. اما چون صفحه‌نمایش کوچک است و تعداد پیکسل‌ها کمتر، سرعت را در کار روزانه حس می‌کنید.

هیچ دکمه هومی وجود ندارد. تنها یک دکمه مجازی در پایین صفحه قرار گرفته که با یک بار لمس بازمی‌گردد، دو بار لمس به صفحه خانه می‌رود و سه بار لمس مولتی‌تسکینگ شما باز خواهد شد. دکمه ولوم وجود ندارد و باید به صورت دستی از نوتیفیکیشن بار آن را تغییر دهید. دکمه پاور را اگر نگه‌دارید، دستیار گوگل باز خواهد شد. همچنین سنسور اثرانگشت هم وجود ندارد و می‌توانید با یک پین گوشی را باز کنید. البته دوربین جلوی گوشی توسط یک نرم‌افزار تبدیل به سنسور تغییر چهره خواهد شد که خیلی امنیت زیادی ندارد.

طراحی کلی رابط کاربری این گوشی هم ساده است. صفحه هوم معمول و صفحه اپلیکیشن‌های معمولی در این گوشی وجود ندارد. به صورت کلی یک صفحه وجود دارد که تمامی اپلیکیشن‌ها در آن قرار دارند. همه چیز ساده است و جایی برای پرت شدن حواس وجود ندارد.

استف کوری و سرمایه‌گذاری در گوشی پالم

گوشی پالم

نکته جالب استارتاپ پشت گوشی پالم سرمایه‌گذاری استف کوری بستکبالیست گلدن استیت واریورز است. او همچنین نقش یک مدیر خلاق را دارد که قابلیت‌های تازه را معرفی می‌کند و گاهی اوقات آن‌ها را تست خواهد کرد. او همچنین نقش چهره تبلیغاتی شرکت را دارد.

گوشی پالم برای جدا شدن از گوشی‌های هوشمند بزرگ و قدرتمند ساخته شده است. شما می‌توانید این گوشی را با گوشی اصلی خود هماهنگ کنید. این هماهنگ محدود به اندروید نیست و این گوشی با سیستم iOS نیز هماهنگ خواهد شد. متاسفانه فعلا این گوشی تنها از طریق اپراتور ورایزن عرضه می‌شود. شاید در آینده نزدیک و با موفقیت‌های بیشتر، این گوشی به صورت آنلاک به تمام دنیا عرضه شود. اگر از عرضه جهانی این محصول آگاه شدیم، در فارنت شما را هم مطلع خواهیم کرد

 

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.