با 9 قابلیت آپدیت جدید ویندوز 10 آشنا شوید

مایکروسافت در مراسم رونمایی از محصولات جدید سری سرفیس به معرفی آپدیت جدید ویندوز 10 نیز پرداخت که اغلب قابلیت‎های جدید آن به مربوط به بازطراحی برخی بخش‎ها و ارتقا رابط کاربری از طریق ابزارهای جدیدی از جمله Your Phone Companion است.

0

آپدیت جدید ویندوز 10 شامل قابلیت‌های تازه‌ای از جمله برنامه تبادل اطلاعات میان گوشی و دستگاه قدرت گرفته از ویندوز 10، گیم‌بار باز طراحی شده و چندین مورد دیگر است که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

۱. امکان تبادل اطلاعات میان گوشی و سیستم مبتنی بر ویندوز 10

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اضافه شده به آپدیت جدید ویندوز 10، اپلیکیشن Your Phone است که زیرساخت تبادل اطلاعات میان گوشی و سیستم مبتنی بر ویندوز 10 را امکان‌پذیر می‌کند. Your Phone جایگزین Your Phone Companion در ویندوز 10 شده و با بهره‌گیری از آن دیگر نیاز نیست حتی یک بار هم که شده گوشی هوشمندتان را در دست بگیرید، چرا که تمام قسمت مهم از قبیل تصویر، پیام‎ها و حتی اعلانیه های گوشی به راحتی از طریق این برنامه در لپ‌تاپ‌ یا پی‌سی مبتنی بر ویندوز 10 قابل دسترس خواهد بود.

Your Phone Companion

از طرف دیگر اپلیکیشن Your Phone به طور یکپارچه با هسته اصلی ویندوز 10 یکپارچه می‌شود و همین امر موجب به حداقل رسیدن امکان خطا و کار نکردن صحیح برنامه می‌گردد.

این برنامه هرچند با هر دو پلتفرم اندروید و iOS سازگاری دارد، اما حداکثر پتانسیل آن در زمان استفاده گوشی اندرویدی مشخص خواهد شد؛ در سوی دیگر کاربران سیستم‌عامل iOS نیز می‌توانند از طریق یک برنامه‌ جدید ویندوز 10 داد‌ه‌های خود را با آی‌پاد به اشتراک قرار دهند. البته برای این منظور کاربر باید روی هر دو دستگاه مرورگر اج را نصب کرده باشند.


۲. تم مشکی فایل اکسپلورر آپد

یت جدید ویندوز تم مشکی فایل اکسپلورر آپ10

تم مشکی فایل اکسپلورر یکی دیگر از ویژگی‌های آپدیت جدید ویندوز 10 هست که هرچند تا پیش از این نیز می‌توانستیم با اعمال برخی تغییرات در رجیستری به آن دسترسی پیدا کنیم، با این حال اکنون به صورت عمومی با مراجعه به بخش Personalization و Colors قابل دسترس است.


۳. ابزار جدید اسکرین‌شات

پس از دریافت آپدیت جدید ویندوز 10، تنها با فشار کلیدهای ترکیبی Windows+Shift+S می‌توان از صفحه اسکرین شات تهیه کرد؛ البته کماکان امکان استفاده از کلید Print Screen یا همان PrtSc برای عکس‌برداری از صفحه وجود دارد.

Snip & Sketch

همچنین شاهد معرفی ابزار ویرایش اسکرین شات جدید با نام Snip & Sketch هستیم که اکنون جایگزین Snipping Tool گردیده است. پس از گرفتن اسکرین شات، اطلاعات در کلیپ برد ذخیره شده و برای ویرایش آن می‌توانید از طریق منوی استارت برنامه Snip & Sketch را اجرا کنید. البته همچنان امکان استفاده از برنامه Snipping Too هم وجود خواهد داشت.


۴. ذخیره تاریخچه کلیپ بورد

ذخیره تاریخچه کلیپ برد

هر دستگاه و گجتی که آپدیت جدید ویندوز 10 را دریافت کرده باشد، اکنون به ویژگی ذخیره سازی تاریخچه کلیپ بورد در فضای ابری مجهز شده است. بدین معنی که تفاوتی نمی‌کند بر روی چه دستگاهی متنی را کپی یا تصویری را ذخیره کرده باشد، چراکه تمام این محتویات بر روی فضای کلود اکانت وارد شده بر روی سیستم ذخیره می‌شود. برای فعال کردن این مشخصه، از بخش Setting، ابتدا System و سپس Clipboard را انتخاب کنید و مشخصه history and syncing را فعال کنید. البته امکان دسترسی سریع به آن با انتخاب کلیدهای ترکیبی Win+V هم وجود دارد.


۵. هوشمندتر شدن بخش جستجو

رابط کاربری بخش جستجوی ویندوز 10 اکنون باز طراحی شده و قابلیت دسته‌بندی نوع بخش‌های جستجو شده را در اختیارتان قرار می‌دهد. اکنون می‌توانید تعیین کنید عبارت مدنظر در کدام یک از بخش‌های تنظیمات، برنامه‌ها و وب جستجو شود.

هوشمندتر شدن بخش جستجو

در کنار حفظ تاریخچه موارد جستجو شده، پیشنهادهایی از سوی کورتانا هم دریافت خواهید کرد. پس از انتخاب آیکون جستجو، شاهد باز شدن خودکار صفحه‌ای جدید خواهید بود که دسته‌بندی مذکور از آن طریق قابل شخصی‌سازی است. نکته قابل توجه دیگر امکان همگام سازی نتایج جستجو میان گوشی و پی‎سی از طریق ویژگی Timeline است.


۶. آسان‎تر شدن روند به‌روزرسانی

ویندوز 10 اکنون به یک سرویس قابل ارتقا تبدیل شده که به مرور زمان به واسطه به‌روزرسانی‌های جدید قابلیت‌های تازه‌ای را دریافت می‌کند. آپدیت جدید ویندوز 10 الگوریتم‌های یادگیری ماشین را به ارمغان می‌آورد که از طریق آن بهترین موقع برای دریافت و نصب آپدیت‎های جدید و حتی ریبوت دستگاه با توجه به زمانی که در حال استفاده از آن نیستید مشخص می‌شود.

آسان‎تر شدن روند به‌روزرسانی

سایر ویژگی‌های این بخش مربوط به ریبوت شدن خودکار سیستم در صورت شکست در نصب آپدیت و اعمال تغییرات جدید در پس زمینه است. مایکروسافت همچنین معتقد است که اکنون زمان نصب آپدیت جدید به یک سوم کاهش پیدا کرده است.


۷. اموجی‎های جدید در آپدیت جدید ویندوز 10

اموجی‎های جدید در آپدیت جدید ویندوز 10

پس از اضافه شدن کیبورد Swiftkey به رابط کاربری ویندوز 10، در آپدیت جدید این سیستم عامل شاهد اضافه شدن اموجی‎‏های بیشتر هم هستیم. برای دسترسی سریع به اموجی‎های کیبورد می‌توانید از کلید‎های ترکیبی Win+. استفاده کنید.


۸. انتخاب تم هر صفحه در مرورگر اج

مرورگر مایکروسافت اج نیز در آپدیت جدید ویندوز 10 به قابلیت‌های ریزودرشت جدیدی از جمله امکان انتخاب تم برای صفحات بارگذاری شده مجهز شده است. در حالت خواندن (Reading view)، با انتخاب گزینه Learning tools از منوی اصلی می‌توان رنگ پس زمینه و فونت خطوط را بر اساس سلیقه شخصی‌سازی کرد.

انتخاب تم هر صفحه در مرورگر اج

همچنین در این حالت با دوبار کلیک کردن بر روی هر عبارت یا جمله معنای آن به زبان از پیش تنظیم شده به صورت پاپ‎اپ ارائه خواهد شد. هرچند این ویژگی در حالت آفلاین هم قابل دسترس است، با این حال در برخی مواقع موجب برهم خوردن چینش کلمات می‌شود. از دیگر تغییرات مایکروسافت اج می‌توان به تغییر ظاهر منوهای مختلف، امکان شخصی‌سازی نوارهای ابزار و ساده‌تر شدن مدیریت فایل‌های PDF اشاره کرد.


۹. کنترل صدا از طریق گیم بار (Game Bar)

کنترل صدا از طریق گیم بار (Game Bar)

علاوه بر ارتقا رابط کاربری و تغییرات داخلی که مایکروسافت در گیم بار اضافه کرده است، اکنون بدون نیاز به بستن صفحه بازی می‌توانید از این طریق خروجی هر کانال صدا را تغییر دهید.

منبع gizmodo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.