ریزرفون 2 با بدنه شیشه‌ای، دوربین دوگانه و نورپردازی RGB معرفی شد

شرکت ریزر به فاصله کمتر از یک سال از عرضه گوشی ریزرفون، از نسخه دوم این محصول رونمایی کرده که به قابلیت‌های جذابی همچون دوربین دوگانه و نورپردازی RGB تجهیز شده است.

0

ریزرفون 2 این بار از یک شاسی فلزی به رنگ مشکی مات به لبه‌های صیقل خورده بهره می‌برد و از آنجا که صرفاً به عنوان یک گوشی مخصوص بازی شناخته می‌شود، شاهد به‌روزرسانی‌های بخش صوت و تصویر در کنار تجهیز به قدرتمندترین سخت افزار ممکن هستیم.

هرچند قاب جلویی دستگاه تقریباً نسبت به نسل اول تغییری را احساس نکرده، اما شاهد استفاده از پوشش شیشه‌ای و تغییر جایگاه دوربین دوگانه در قاب پشتی هستیم. در سوی دیگر به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد، همانند دیگر محصولات گیمینگ ریزر، لوگوی شرکت سازنده سازگار با پلتفرم Chroma که به نورپردازی RGB را به ارمغان می آورد در قاب پشتی این محصول نیز تعبیه شده است.

روزبه‌روز بر تعداد تولید کنندگان دستگاه‎های گیمینگ که به ارائه محصولاتی در بازار گوشی هوشمند می‌پردازد افزوده می‌شود. به عنوان مثال در شش ماه اخیر شاهد ارائه گوشی‌های گیمینگ از سوی ایسوس، هواوی و حتی شیائومی بوده‌ایم که اغلب سعی می‌کنند به محصولات خود قابلیت‌های جذابی از جمله پشتیبانی HDR نمایشگر یا نرخ رفرش بسیار بالا که برای گیمرها از اهمیت خاصی برخوردار است اضافه کنند.

پرچم‌دار جدید شرکت ریزر در بازار گوشی هوشمند، به تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 845 در کنار واحد پردازش گرافیکی آدرنو 630 تجهیز شده است که با کلاک فرکانس 2.8 گیگاهرتز کار می‌کند. همچنان شاهد استفاده از 8 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی در این محصول هستیم، با این حال ریزرفون 2 اکنون از شبکه گیگابایت LTE پشتیبانی کرده و انرژی قطعات آن را هم یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی تأمین خواهد کرد.

ریزرفون 2

سیستم خنک‌کننده مایع ریزرفون 2 که مدل بزرگ‌تر آن را پیش‌تر در لپ‌تاپ Blade 15 نیز مشاهده کرده‌ایم، به همراه فن بهبود یافته عرضه خواهد شد که در طول فرآیند بازی مراقب است دمای گوشی از حد مجاز بالاتر نرود. به رغم ویژگی‌های فوق، ریزرفون 2 دارای نواقصی همچون قدرت گرفتن از اندروید 8.1 یا پشتیبانی نکردن از هیچ‌گونه گواهینامه عایقی است.

بدیهی است که یک محصول شاخص بایستی از گنجینه نرم‌افزارهای غنی هم بهره ببرد. اگرچه امروزه اندروید به یک پلتفرم محبوب در بین توسعه دهندگان تبدیل شده، با این حال شرکت ریز مدعی است که با بسیاری از شرکت‌های بازی سازی در جهت اجرای بهینه محصولاتشان بر روی ریزرفون 2 همکاری داشته و می‌کوشد بازی‌هایی Crimson x Chaos, Marvel Future Fight و RuneScape را به صورت اختصاصی برای این دستگاه عرضه کند.

ریزرفون 2

ریزرفون 2 دارای نمایشگری 5.7 اینچی با وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل و نرخ رفرش 120 مگاهرتز است که این بار از محتویات HDR پشتیبانی خواهد کرد. همچنان شاهد به کار گیری دو بلندگو در دو طرفه نمایشگر هستیم که شرکت سازنده مدعی است حجم صدای آن‌ها نسبت به نسل قبلی پیش‌تر، کما آنکه شاهد پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos و صوتی 24 بیتی DAC هستیم.

در بخش دوربین نیز از دو سنسور 12 مگاپیکسلی با قابلیت لرزشگیر اپتیکال در قاب پشتی گوشی مدنظر استفاده شده است. شرکت سازنده مدعی است در بخش دوربین این محصول سرمایه گزاری زیادی انجام داده، چیزی که اثبات آن به بررسی تصاویر ثبت شده توسط آن بستگی دارد.

ریزرفون 2

طبق اعلام شرکت ریزر، فروش این محصول ابتدا در ایالات متحده و سپس به واسطه برخی اپراتورها در بازارهای منتخب مانند چین از فردا با برچسب قیمتی 799 دلار آغاز خواهد شد. البته قیمت استند شارژ که از نورپردازی RGB نیز پشتیبانی میکند 99 تعیین شده است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.