احراز هویت دومرحله‌ای مبتنی بر اپلیکیشن اینستاگرام عرضه شد

در جدیدترین به‌روزرسانی اپلیکیشن اینستاگرام شاهد اضافه شدن ویژگی احراز هویت دو مرحله‌ای جدیدی هستیم که به واسطه اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی افراد صورت می‌گیرد.

11

اغلب سرویس‌های آنلاین مانند شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی معتبر برای حفاظت از حریم خصوصی کاربرانشان مراحل تشخیص هویت مبتنی بر پیامک را ارائه می‌دهد که بر اساس آن فرد علاوه بر وارد کردن رمز عبور اصلی، بایستی رمز یک بار مصرفی که به شماره از پیش تعیین شده ارسال می‌شود را وارد کند تا به محیط کاربری دسترسی پیدا کند.

هرچند تا چند سال پیش این یک روش امن و قابل اعتماد محسوب می‌شد، با این حال به مرور زمان و پس از سو استفاده‌های انجام شده توسط هکرها و برخی دولت‌ها که به سیم کارت افراد دسترسی داشتند ناامن شد.

ورود دو مرحله‌ای به اینستاگرام

جدیدترین روش تایید هویت دومرحله‌ای که شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، گوگل و جدیدا فیس‌بوک از آن استفاده می‌کنند، استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر است. ویژگی ورود دو مرحله‌ای به اینستاگرام نیز به عنوان یک ویژگی جدید به این برنامه محبوب اضافه شده است.به طوری که کاربران علاوه بر ویژگی تایید هویت دومرحله‌ای از طریق پیامک، زین پس قادر خواهند بود به واسطه اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی یا تبلت خود نیز هویت خود را احراز کند.

فعال کردن ورود دو مرحله‌ای به اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن

پس از فعال کردن این ویژگی از بخش تنظیمات، اینستاگرام به طور خودکار برنامه‌های سازگار با آن که بر روی دستگاه همراه شما نصب شده را شناسایی و یا نصب انها را به شما پیشنهاد می‌دهد تا از این طریق تایید هویت دومرحله‌ای را انجام دهد.

این ویژگی فعلاً با برنامه‌های Google Authenticator و Duo Mobile سازگاری دارد و از ورود افرادی که حتی به سیم کارت شما دسترسی دارند جلوگیری خواهد کرد.

این ویژگی با مراجعه به بخش تنظیمات حریم خصوصی اپلیکیشن اینستاگرام (در هر دو نسخه اندروید و iOS) و رفتن به بخش Two-Factor Authentication قابل دسترس است. سایر توضیحات و شیوه کارکرد آن نیز در همین بخش درج شده است.

یادتان باشد پس از استفاده از این برنامه‌ها، کدی در اختیار شما قرار داده می‌شود که باید آن را در جایی مطمئن ذخیره کنید تا در روز مبادا مثلا گم شدن گوشی یا .. بتوانید به آن دسترسی داشته باشید در غیر این‌صورت باید ورود دوباره به اکانت خود را برای همیشه فراموش کنید!

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

11 نظر برای این مطلب
  1. سهیل می‌گوید

    منم با نرم افزار dou mobile برای ااکانت اینستاگرامم رمز ساختم گوشیمو ریست فکتوری کردم حالا نمیتونم دیگه وارد شم کاریش نمیشه کرد؟

    1. من می‌گوید

      منم همینجور شدم چطور برگردونم

  2. Yasi می‌گوید

    سلام خسته نباشید من گوشیمو فلش کردم و این نرم افزار پاک شده از روی گوشیم حالا نمیتونم به اکانت اینستام وارد بشم و لازمه وارد شدن به اکانتم داشتن کد 6 رقمی از این نرم افزاره که دیگ نمیاد شما میدونید میتونم چیکار کنم؟

    1. عاطی می‌گوید

      منم همین مشکل رو دارم اگر کسی بلده بگه لطفا

    2. یاسین می‌گوید

      سلام منم این مشکل رو دارم، خواهشا واسه این مشکل یه راهکار بدین مشکل خیلی بزرگیه؟

    3. کامران می‌گوید

      تا اون کد 6 رقمی رو وارد نکنید تا ابد نمیتونین وارد اکانت خودتون بشید باید روز اول که برنامه کدهای شش رقمی رو بهتون داد ازش شات یا یاداشت بر میداشتین

  3. Alireza می‌گوید

    سلام با برنامه Google Authenticator اینستا را فعال کردم اما گوشیم را ریست کردم حالا هرکاری میکنم وارد نمیشه بدی داخل پیچم همش می نویسه تا ۵دقیقه دیگه کدی به برنامه ارسال میشه اما کد نمیاد

    1. مژگان می‌گوید

      علیرضا سلام منم مشکل شمارو دارم …میخام بدونم تونستی حلش کنی ب منم بگی چیکار کنم

      1. کامران می‌گوید

        حل نمیشه متاسفانه باید کدهارو روز اول یاداشت میکردین

        1. فاطمه می‌گوید

          ببخشید این برنامه ی Aue mobile به من رمز ۳۰ ثانیه ای میده برای ورورد به اکانتم .رمز رو ک وارد میکنم روی صفحه میاد There is a problem یا اینکه رمز رو دوباره چک کنید
          یعنی این رمز های ۳۰ ثانیه ای نمیتونن اکانتمو باز کنن و باید یه کدی ک روز اول بهم میداده رو یادداشت میکردم؟آخه واقعا به یاد نمیارم که روز اول کدی بهم داده باشه از روز اول هم یادمه کدای ۳۰ ثانیه ای داشت

          1. Nazanin می‌گوید

            عزیزم مشکلت حل شد؟؟تونستی وارد پیجت بشی؟؟میشه منو راهنمایی کنی منم یه ماهه همین مشکلو دارم