پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال گوگل؛ تمام چیزهایی که باید بدانید

پس از مدت‌ها درز شایعات و تصاویر منتسب به پرچم‌دار جدید گوگل، سرانجام شاهد معرفی دو گوشی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‎ال بودیم. در ادامه همراه ما در فارنت باشید تا به طور اجمالی برترین ویژگی‌های این محصولات را مرور کنیم.

0

فارغ از ویژگی‌های ظاهری که برخی آن‌ها را منحصر به فرد و برخی تکراری می‌دانند، گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال گوگل با قابلیت‌ها و به‌روزرسانی‌های متعددی راهی بازار خواهند شد که به لطف پشتیبانی شرکت سازنده بدون شک می‌تواند بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات گوگل را به خود جذب کنند.

نمایشگر OLED با قابلیت پشتیبانی از HDR

برخلاف نسل قبلی، نمایشگر OLED این بار یکی از نقاط قوت اصلی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال گوگل گوگل محسوب می‌شود که احتمالاً توسط ال‌جی تأمین شده است. استفاده از این پنل به جای LCD، کنتراست بالاتر، زاویه دید بهتر و نمایش طبیعی‌تر رنگ‌ها را به ارمغان می‌آورد.

در سوی دیگر ابعاد نمایشگر هر دو مدل افزایش پیدا کرده است اما همچنان شاهد وضوح تصویر فول اچ‏‎دی پلاس در پیکسل 3 و کیو اچ‌دی پلاس در پیکسل 3 ایکس‌ال گوگل هستیم. نقطه قوت دیگر این پنل‌ها پشتیبانی از فناوری HDR است که نوید نمایش بهبودیافته رنگ‌ها، کنتراست بالاتر تصاویر و در مجموع تجربه نمایشی بهتر نسبت به حالت محدوده دینامیکی استاندارد را می‌دهد.

نمایشگر گوشی‌های جدید گوگل توانسته درجه A+ را از موسسه دیسپلی‌میت کسب کند، از این رو به عنوان باکیفیت‌ترین نمایشگرهای موبایلی موجود شناخته می‌شوند.


دوربین‌های باکیفیت پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال گوگل

نقطه قوت اصلی گوشی‌های گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال گوگل که شرکت سازنده در مراسم رونمایی، بر روی آن نیز مانور تبلیغاتی زیادی ایجاد کرد، بهره‌مندی از دوربین‌های باکیفیتی است که با الگوریتم‌های هوش مصنوعی سازگاری دارند.

در حالی که شاهد استفاده از دوربین‌های دو و سه‌گانه و حتی چهارگانه در گوشی‌های هوشمند هستیم، گوگل همچنان معتقد است که یک دوربین برای ثبت تصاویری با کیفیت بسیار بالا کافی است. البته این شرکت به جای افزایش تعداد سنسورها، بر روی اضافه کردن الگوریتم‌های پردازش هوش مصنوعی و ارتقا این سیستم سرمایه‌گذاری کرده است.

گوگل می‌گوید این دوربین بدون نیاز به سنسور دوم و به لطف هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر پرتره و با پس‌زمینه تار چه در دوربین اصلی و چه سلفی بگیرد. بر این اساس هرچند هر دو مدل در قاب جلویی از دو دوربین سلفی بهره می‌برند، اما همچنان شاهد به کار گیری دوربین 12 مگاپیکسلی در قاب پشتی هستیم.

پیکسل 3 و پیکسل 3XL گوگل

قابلیت Top Shot، با استفاده از هوش مصنوعی، چندین تصاویر عکس‌برداری شده به طور متناوب از یک سوژه را ترکیب کرده و نهایتاً بهترین تصویر را در اختیار شما می‌گذارد که احتمالاً در آن‌همه چشم‌ها باز و همه لبخند زده‌اند.

ویژگی Super Res Zoom با بهره‌گیری از عکاسی محاسباتی اشیای بسیار دور را نزدیک می‌کند، دوربین گوشی را قادر به بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت کرده است. دیگر ویژگی اضافه شده به این بخش Night Sight نام دارد که امکان ثبت تصاویر با کیفیت و بدون نویز در تاریکی و حتی بدون استفاده از فلاش دوربین را امکان‌پذیر می‌کند.

درنهایت دوربین سلفی دوگانه در هر دو گوشی قادر است تصاویری زاویه باز 97 درچه در رزولوشن 8 مگاپیکسل ثبت کند. بدین ترتیب دیگر مشکل ذر کادر قرار دادن تعداد زیادی از افراد هنگام ثبت سلفی تا حد زیادی رفع خواهد شد.


اسپیکرهای توسعه یافته توسط GRAMMY

پیکسل 3 و پیکسل 3XL گوگل علاوه بر بهره‌مندی از نمایشگر و دوربین فوق‌العاده، برای اولین به دو بلندگوی استریو در قاب جلویی تجهیز شده‌اند که آن‌ها را به بهترین گوشی‌های دسته مالتی مدیا تبدیل می‌کند. گوگل در توسعه این بلندگوهای استریو با شرکت سرشناس GRAMMY همکاری داشته است. به عنوان یک قابلیت جذاب، به هر یک از خریداران گوشی‌های مذکور، اکانت پریمیوم شش ماهه سرویس یوتیوب موزیک هدیه داده خواهد شد.


پشتیبانی از شبکه LTE گیگابیت

گوشی‌های سری سوم پیکسل نیز همانند بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار قدرت گرفته از تراشه اسنپ‌دراگون 845 قادر به پشتیبانی از شبکه LTE گیگابیت هستند. هرچند این تراشه در حالت ایده آل با کلاک فرکانس 2.8 گیگاهرتز کار می‌کند، با این حال گوگل این فرکانس را در گوشی‌های جدیدش به 2.3 گیگاهرتز تقلیل داده  است.

هنوز دلیل این اقدام ساکنین ماونتین ویو مشخص نیست، اما با در اختیار داشتن پیکسل 3 و پیکسل 3XL گوگل لااقل مطمئن هستید که قادر به استفاده حداکثری نسل جدید شبکه 4G خواهید بود. این شبکه قابلیت تبادل اطلاعات با حداکثر سرعت 128 مگابایت بر ثانیه می‌باشد.


شارژ سریع بی‎سیم و با سیم در پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال

سرانجام شاهد پشتیبانی گوشی‌های جدید گوگل از شارژ بی‎سیم بودیم. شرکت سازنده در این راستا یک استند اختصاصی با نام Pixel Stand هم رونمایی کرده است. گوشی‌های جدید پیکسل در هنگام قرار گرفتن بر روی این استند به طور خودکار شناسایی شده و برخی اطلاعات را از دستیار مجازی گوگل در یک رابط کاربری خاص به نمایش می‌گذارند.

پیکسل 3

توجه داشته باشید که بر روی کاغذ ظرفیت باتری هر دو مدل نسبت به نسل قبلی یکسان است، با این حال گوگل با بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری توانسته عمر شارژ آن‌ها را افزایش دهد. در سوی دیگر هر دو مدل از شارژر سریع با توان 18 واتی بهره می‌برند که قادر به فول شارژ کردن باتری ظرف کمتر از یک ساعت است. البته Pixel Stand توانی معادل 10 وات را ارائه می‌کند و برای خرید آن‌هم بایستی 79 دلار پرداخت کنید.


گواهینامه عایقی IP68

سال گذشته شاهد کسب گواهینامه عایقی IP67 توسط گوشی‌های گوگل بودیم که به واسطه آن می‌توانستیم از آن‌ها در عمق نیم متری به مدت 30 دقیقه بدون هیچ مشکلی استفاده کنیم. امسال گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3XL گوگل از استاندارد عایقی IP68 پشتیبانی می‌کنند که نشان دهنده افزایش مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار می‌باشد.


تراشه اختصاصی Titan M

امنیت مقوله‌ای است که امروز حتی برای کاربران عادی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. گوگل نیز با اشراف بر این موضوع در گوشی‌های جدید خود از یک تراشه امنیتی اختصاصی با نام Titan M استفاده کرده است که اطلاعات مربوط به احراز هویت کاربر در ذخیره می‌کند. این چیپ همچنین اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی را رمزنگاری کرده و از دیتای کاربران در برابر دسترسی غیرمجاز توسط برنامه‌های جانبی محافظت می‌کند.


و اما قیمت بالا!

قیمت بالا!

گوشی پیکسل همانند نسل قبلی دارای برچسب قیمتی بالایی دارند که اکنون بیش از افزایش یافته است. مدل پایه گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3XL گوگل به ترتیب با قیمت 800 و 900 دلار قابل سفارش هستند. البته این رقم برای خرید پیکسل 3XL با حافظه 128 گیگابایتی به 1000 دلار افزایش پیدا می‌کند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.