پیکسل 3 و پیکسل 3XL گوگل سرانجام معرفی شدند؛ با صفحه‌نمایش بزرگتر و دوربین بهتر!

شرکت گوگل دقایقی پیش در کنفرانس خبری که عصر امروز هفدهم مهرماه 1397 برگزار کرد از گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3XL رونمایی کرد.

2

سرانجام پس از درز شایعات فراوان شرکت گوگل از گوشی‌های هوشمند پیکسل 3 و پیکسل 3XL به عنوان آخرین پرچمداران این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد.

اگرچه تقریبا چیز کمی برای زمان رونمایی با آن حجم از درز تصاویر و شایعات باقی مانده بود و حتی گوگل نیز در محل مراسم رونمایی این گوشی‌ها در نیویورک از تصاویر آنها استفاده کرده بود اما سرانجام امروز توانستیم به جزئیات کامل با اطمینان خاطر دست پیدا کنیم که شامل ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید و اختصاصی گوشی‌های هوشمند سری پیکسل 3 است.

Pixel 3 XL

صفحه‌نمایش بزرگتر در پیکسل 3 و پیکسل 3XL

گوشی‌های هوشمند پیکسل 3 و پیکسل 3XL هر دو در مقایسه با نسل قبلی پیکسل و به لطف باریک‌تر شدن حاشیه صفحه‌نمایش، از صفحه‌نمایش بزرگتری برخوردار شده‌اند اما همچنان بریدگی صفحه‌نمایش یا همان ناچ بر روی گوشی بزرگتر یعنی پیکسل 3XL دیده می‌شود اگرچه گوگل سعی داشت با استفاده از والپیپر خاص در هنگام برگزاری مراسم معرفی به نوعی آن را پنهان کند!

پیکسل 3

پیکسل 3XL از صفحه‌نمایش 6.3 اینچی و پیکسل 3 از صفحه‌نمایش 5.5  اینچی برخوردار است. اما اگرچه همانطور که گفتیم صفحه‌نمایش انها به نسبت نسل قبلی به ترتیب 0.3 اینچ و 0.5 اینچ بزرگتر شده است اما همچنان در هنگام در دست گرفتن گوشی‌ها و از نظر قد و قواره و طراحی، نسل قبلی آنها را به خاطر خواهید آورد.

اندروید 9 پای در کنار دستیار مجازی گوگل

آخرین پرچمداران گوگل از اندروید 9 پای و قابلیت‌های سلامتی گوگل در هنگام عرضه بهره خواهند برد و به عنوان بخشی از ویژگی‌های اندروید 9 پای دیگر خبری از سه دکمه رایج (اخیر، هوم و برگشت) در پائین صفحۀ‌نمایش نخواهد بود و گوگل از جسچرهای معرفی شده در اندروید 9 پای در این گوشی‌ها بهره برده است.

گوشی‌های پیکسل 3 گوگل

گوگل لنز و دستیار مجازی گوگل به عنوان هسته اصلی تجربه نرم‌افزاری این گوشی‌های هوشمند نقش خواهند داشت و پیکسل‌های جدید گوگل امسال قابلیت جدیدی را معرفی کرده و با خود به همراه آورده‌اند که به دستیار مجازی گوگل این امکان را می‌دهد که تماس‌های ناخواسته کمتری را دریافت کنید و مدیریت بهتری در هنگام تماس‌های دریافتی مانند یادآوری و ..  داشته باشید.

مشخصات فنی پیکسل XL و پیکسل 3XL گوگل (Pixel 3 & Pixel 3 XL)

گوشی‌های هوشمند پیکسل XL و پیکسل 3XL گوگل از پردازنده اسنپ‌دراگون 845 کوالکام به همراه 4 گیگابایت رم وبهره می‌برند و در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی حافظه داخلی و بدون درگاه کارت حافظه جانبی عرضه خواهند شد. باتری 2915 میلی‌آمپرساعتی برای پیکسل 3 و باتری 3430 میلی‌امپرساعتی در پیکسل 3XL بکار گرفته شده و گوگل از دو بلندگو در قاب جلویی هر دو گوشی برای پخش صدا بهره برده است.

دوربین پیکسل 3

دوربین پیکسل 3 و پیکسل 3XL گوگل

اگر خاطرتان باشد گوشی هوشمند پیکسل 2 در زمان عرضه عنوان بهترین دوربین در میان گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داد و حالا گوگل در پیکسل 3 با بهره‌مندی از قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید که عملکرد دوربین را در کنار قابلیت‌های هوش مصنوعی بهبود می‌بخشد، قصد دارد دوباره همان خاطره را تکرار کند و حتی این بار توانایی دوربین پرچمدار خود را با آخرین پرچمدار بزرگترین رقیب خود یعنی شرکت اپل با نمایش یک تصویر ثبت شده توسط دوربین هر دو گوشی به مقایسه گذاشت.

گوگل برخلاف برخی انتظارها از یک سنسور دوربین در قاب پشتی گوشی‌های هوشمند پیکسل 3 و پیکسل 3XL بهره برده و در برابر موج گوشی‌های هوشمند با دوربین دوگانه همچنان مقاومت کرده است اما هر دو این گوشی‌های هوشمند از دو دوربین در قاب جلویی خود به عنوان دوربین سلفی بهره می‌برند که یکی از آنها برای افزایش زاویه دید و فضای محیط اطراف در هنگام گرفتن عکس سلفی به‌کار خواهد آمد.

دوربین اصلی این دو گوشی هوشمند یک سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و همانطور که گفتیم از دو سنسور در دوربین سلفی آن بهره گرفته شده است و همانطور که قبلا درز پیدا کرده بود و اعلام کردیم این گوشی‌های هوشمند از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای بهره می‌برد که با نام‌های Top Shot، Photobooth، Super res zoom شناخته می‌شوند که به نظر جالب‌ترین آنها قابلیت تاپ‌شات است که با استفاده از هوش مصنوعی، چندین (و البته بهترین) تصاویر عکسبرداری شده به طور متناوب از یک سوژه را ترکیب کرده و نهایتا بهترین تصویر را در اختیار شما می‌گذارد که احتمالا در آن همه چشم‌ها باز و همه لبخند زده‌اند!

و بالاخره شارژ بی‌سیم پیکسل استند (Pixel Stand)

سرانجام برای اولین بار گوگل سراغ شارژ بی‌سیم رفته و گوشی‌های جدید پیکسل هر دو از شارژ بی‌سیم (تا حداکثر 10 وات) پشتیبانی می‌کنند و گوگل در کنار این دو گوشی استند شارژ بی‌سیم اختصاصی خود را به عنوان یک ابزار جانبی با نام پیکسل استند (Pixel Stand) معرفی کرده است.

گوشی‌های جدید پیکسل در هنگام قرار گرفتن بر روی این استند به طور خودکار شناسایی شده و برخی اطلاعات را از دستیار مجازی گوگل در یک رابط کاربری خاص به نمایش می‌گذارند.

قیمت و زمان عرضه پیکسل XL و پیکسل 3XL گوگل

گوگل این گوشی‌های هوشمند را برای سومین سال متوالی در ایالات متحده توسط اپراتور مخابراتی ورایزون عرضه خواهد کرد اما کاربران می‌توانند نسخه آنلاک آن را با قیمت‌های 800 دلار برای پیکسل 3 و 900 دلار برای پیکسل 3XL خریداری کنند. گوشی‌های جدید پیکسل از همین امروز قابل پیش‌خرید هستند.

منبع Theverge Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حمید طهماسبی می‌گوید

    سلام:
    میخوام فرق خودم و رو تر و بدونم .
    باتشکر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مودم در واقع اتصال به سرویس دهنده رو امکان پذیر می کنه و روتر اتصال چند دستگاه به شبکه خانگی (یا کاری) شما. اکثر مودم‌ها روتر هم دارن که میتونین چند دستگاه رو وصل کنین بهشون (چه بی‌سیم و چه باسیم). اما روتر بدون مودم صرفا برای پخش شبکه موجوده