تماشا کنید: این ویدئو فضانوردان را در هنگام عکسبرداری در کره ماه در 47 سال پیش نشان می‌دهد

تصاویر زیادی در تاریخ بشریت وجود دارد که تبدیل به یک نماد شده‌اند، یکی از این تصاویر، تصاویر تاریخی فضانوردان بر روی ماه است. حالا می‌توانید در ویدئوی منتشر شده این عملیات را به وضوح تماشا کنید.

0

یک سری تصاویر وجود دارد که همگی درطول تاریخ تبدیل به تصاویری نمادین شده‌اند. تصاویری که همگی گویا زمانی را منجمد کرده‌اند و با دریچه دوربین با ما حرف می‌زنند. تصاویر فرود بر روی ماه نیز یکی از این تصاویر نمادین است.

فضانوردان ناسا، 47 سال پیش با فضاپیمای آپولو 15 بر روی ماه فرود آمدند. تصاویر فرود بر روی ماه در آن زمان به شدت غوغا کرد. این تصاویر شامل پوز عکاسان با پرچم ایالات متحده در ماه بود. اما این تصاویر را کنار بگذاریم و به یک ویدئو بپردازیم. ویدئویی سه دقیقه‌ای منتشر شده که نحوه ثبت تصاویر فرود بر روی ماه را نمایش می‌دهد.

این ویدئو توسط ماژول لونار در یک جلسه فضایی در حین ماموریت آپولو 15 ثبت شدند. البته اولین قدم بر روی ماه در ماموریت آپولو 11 صورت گرفت، اما تصاویر آپولو 15 نیز تصاویری نمادین هستند. در این ویدئو، دیوید اسکات نمایش داده می‌شود که پرچم را محکم می‌کند و همچنین دوربین هاسلبلادی در گردن خود دارد.

فضانورد جیمز ایروین، در کنار پرچم می‌ایستد و آماده می‌شود که یک سری عکس از او ثبت شوند. سایت Photography یک سند از ماموریت را پیدا کرده که متعلق به فضانوردان است. در این سند مکالمه کامل فضانوردان ثبت شده است. اگر مایل هستید سند را بررسی کنید، دیالوگ‌ها از صفحه 737 به بعد شروع می‌شوند.

تصاویری که مشاهده می‌کنید نیز در مجله آپولو 15 پیدا شدند. این تصاویر در دومین جلسه فضایی ماموریت ثبت شدند. روز بعد، جلسه فضایی بعدی شکل گرفت که فضانوردان دوباره به پیاده‌روی رفتند و دوباره همان تصاویر را به صورت رنگی ثبت کردند.

اگر علاقه زیادی به کسب اطلاعات بیشتر از ثبت تصاویر فرود بر روی ماه را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این سند را مطالعه کنید. این سند 37 صفحه‌ای، آموزشی از سوی ناسا و هاسلبلاد است که فضانوردان برای ثبت تصاویر فرود بر روی ماه از آن استفاده کردند.

 

منبع Petapixel
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.