نوکیا 7.1 با صفحه‌نمایش ۵.۸۴ اینچی HDR10 و اسنپ‌دراگون ۶۳۶ معرفی شد

شرکت HMD Global از گوشی هوشمند جدید نوکیا 7.1 پرده‌برداری کرد. یک گوشی خوش‌دست میان‌رده‌ای با بدنه براق که قیمت مناسبی هم روی آن دیده می‌شود. با فارنت همراه باشید…

0

گوشی نوکیا 7.1 با یک پنل 5.84 اینچی دارای بریدگی سیاه‌رنگ در بالای آن و رزولوشن 1080×2280 به بازار عرضه می‌شود. این صفحه‌نمایش با گوریلا گلس 3 محافظت شده و از HDR10 پشتیبانی می‌کند که یک قابلیت غیرمتعارف در بین گوشی‌های هوشمند میان‌رده به حساب می‌آید. علاوه بر آن صفحه‌نمایش گوشی قادر به تبدیل زنده HDR به ویدیوهای SDR خواهد بود.

هسته نوکیا 7.1 از یک پردازنده میان‌رده کوالکام اسنپ‌دراگون 636 همراه با سه یا چهار گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایت تشکیل شده است. در صورتی که این حجم از حافظه داخلی برای شما کم است می‌توانید با استفاده از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی بر این میزان بیافزایید.

دوربین 8 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 در دوربین سلفی گوشی به کار گرفته شده و در بخش هم شاهد یک دوربین 12 مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم f/1.8 هستیم که با یک سنسور سیاه و سفید 5 مگاپیکسلی ترکیب شده است. دوربین‌های بخش پشتی گوشی از قابلیت‌های نوری زایس بهره خواهند گرفت و تعدادی ویژگی جزئی مانند حالت Bothie را ارائه می‌دهد که به واسطه آن می‌توانید عکاسی یا فیلم‌برداری پشت و رو انجام دهید.

باتری 3060 میلی‌آمپرساعتی گوشی نوکیا 7.1 از قابلیت شارژ سریع برخوردار بوده و از طریق USB-C قرار گرفته در بخش زیرین گوشی این امر را به انجام می‌رساند. طبق ادعای شرکت سازنده تنها با نیم ساعت شارژ گوشی می‌توانید شاهد پر شدن 50 درصدی آیکون باتری روی صفحه‌نمایش باشید.

نوکیا 7.1 اندروید 8 اوریو را به کار گرفته و بخشی از برنامه اندروید وان است. در ماه نوامبر یعنی اواسط پاییز جاری اندروید 9 پای برای نوکیا 7.1 عرضه شده و تا دو سال بعد با بروزرسانی‌های جدید مورد پشتیبانی قرار خواهد گرفت. البته مدت زمان انتشار پچ‌های امنیتی ماهیانه برای این گوشی سه سال اعلام شده است.

کل سخت‌افزار گوشی در یک بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی قرار گرفته است. 85 درصد بخش جلویی گوشی را شیشه تشکیل داده است. رنگ‌بندی‌های موجود برای این گوشی آبی و استیل براق خواهد بود.

از امروز می‌توانید گوشی فوق را پیش‌خرید کرده و در روز جمعه ششم آبان آن را دریافت نمایید. در ایالات متحده مدل پایه 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 349 دلار به فروش خواهد رسید در حالی که اروپا برچسب قیمت 319 یورویی روی این گوشی مشاهده خواهد کرد. مدل 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 64 گیگابایتی هم قیمتی 349 یورویی خواهد داشت. نظر شما در مورد گوشی جدید HMD Global چیست؟

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.