دوربین آیفون XS مکس با امتیاز ۱۰۵ در رتبه دوم پس از پی ۲۰ پرو ایستاد

آزمایشگاه دوربین DxOMark حالا به سراغ آیفون XS مکس پرچم‌دار اپل رفته تا دوربین این گوشی را بررسی کند. سوگلی اپل با امتیاز ۱۱۰ برای عکاسی و ۹۶ برای فیلم‌برداری حالا در رتبه دوم ایستاده است.

0

هواوی در ابتدای سال با عرضه پی ۲۰ پرو با سه دوربین توانست امتیازهای DxOMark را درو کند و با کسب امتیاز مجموع ۱۰۹ هنوز هم در صدر قرار دارد. حالا اپل با بهینه‌سازی‌هایی که در دوربین آیفون XS و البته آیفون XS مکس کرده توانسته با عبور از رقبایی مثل گلکسی نوت ۹ سامسونگ و اچ‌تی‌سی +U12 به رتبه دوم دست پیدا کند.

اپل در دوربین آیفون XS مکس از یک سنسور تازه ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است اما شاید مهم‌ترین بهبود به نرم‌افزار این دوربین بازگردد؛ جایی که مشابه دوربین پیکسل، آیفون با گرفتن چندین عکس و ترکیب آن‌ها دامنه دینامیکی و سطح نویز را بهبود داده است. آیفون همچنین با فیلم‌برداری 4K@60fps و 1080p@240fps کماکان از بهترین گوشی‌های بازار برای فیلم‌برداری محسوب می‌شود.

به‌طور مجموع عملکرد دوربین آیفون XS مکس در نور مناسب فوق‌العاده ارزیابی می‌شود. نورسنجی بسیار دقیق بوده، رنگ‌ها طبیعی اما جذاب هستند و جزئیات هم عالی ثبت می‌شوند. در عوض عملکرد زوم یا بزرگنمایی تصویر در رقبایی مثل گلکسی نوت ۹ یا پی ۲۰ پرو بهتر بوده و عکاسی در شب نیز هنوز در سطح پرچم‌داران سامسونگ نیست. سرعت فوکوس خودکار دوربین آیفون XS مکس و دقت آن بسیار خوب است و تشخیص لبه‌ها در تصاویر پرتره نیز از اکثر رقبا بهتر خواهد بود.

در زمینه ویدئو نیز با این‌که آیفون XS مکس امتیاز کمتری نسبت به پی ۲۰ پرو کسب کرده اما در فیلم‌برداری 4K عملکرد بسیار بهتری در زمینه لرزش‌گیری خواهد داشت. دامنه دینامیکی ویدئوهای آیفون نسبت به پی ۲۰ پرو بهتر بوده و فیلم‌برداری آهسته بهتری نیز دارد. نقاط ضعف فیلم‌برداری آیفون نیز شامل وایت‌بالانس نه‌چندان دقیق و وجود نویز بیشتر در نور کم است.

گفتنی است آیفون تصاویر را در فضای رنگی DCI-P3 ثبت می‌کند که نسبت به sRGB معمولی گسترده‌تر است. به همین دلیل با تبدیل این فضای رنگی پیش از بررسی شاید کمی از غنای رنگی تصاویر کاسته شده باشد.

نمونه تصاویر و ویدئوها و مقایسه آن‌ها با پی ۲۰ پرو، گلکسی نوت ۹ و پیکسل 2XL را می‌توانید در اینجا ببینید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.