نگاهی به برنامه راهبردی ۵ ساله همراه اول؛ تحقق رؤیای دیجیتال

همراه اول امروز در نمایشگاه ایران تله‌کام با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه راهبردی ۵ ساله خود رونمایی کرد. در این مطلب نگاهی به این برنامه و مأموریت و ارزش‌های همراه اول خواهیم داشت.

0

همراه اول به عنوان اولین اپراتور تلفن همراه کشورمان در چند سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. این اپراتور که بیشترین مشترک را در سطح کشور دارد از پیشگامان فناوری نوین نسل پنجم مخابراتی موسوم به 5G نیز بوده و حالا برنامه راهبردی ۵ ساله آتی خود را رونمایی کرده است. این برنامه با حضور وزیر ارتباطات محمدجواد آذری جهرمی امروز در نمایشگاه ایران تله‌کام ۲۰۱۸ معرفی شد.

چشم‌انداز

در برنامه راهبردی ۵ ساله همراه اول تبدیل شدن به یکی از رهبران و قطب‌های اصلی بازار ICT منطقه هدف اصلی عنوان شده است. همراه اول امیدوار است با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند برای توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال به این هدف دست پیدا کند.

همان‌طور که می‌دانید اپراتورهای مخابراتی سراسر دنیا حالا فقط در حکم اپراتور تماس و یا دیتا نیستند و حوزه فعالیت آن‌ها بسیار گسترده‌تر شده است. همراه اول نیز قصد دارد علاوه بر پیشگام ماندن در زمینه فناوری‌های ارتباطی مانند 5G در توسعه فناوری‌های نوینی مثل اینترنت اشیا و شهر هوشمند نیز به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کند.

حمید فرهنگ مدیرعامل همراه اول در مراسم رونمایی از برنامه راهبردی ۵ ساله این شرکت گفت:

ما در ۹ ماه گذشته برنامه راهبرد  ۵ ساله همراه اول را بنا بر مأموریت‌های شرکت، تدوین کرده‌ایم. امیدواریم که مثل همیشه با یاری خدا، به توسعه فضای فناوری کشور به فراگیر شدن حوزه کسب‌وکار در این زمینه کمک کنیم.

مأموریت و هدف اصلی همراه اول

در مأموریت همراه اول یعنی تحقق رؤیای دیجیتال و تبدیل شدن به یکی از رهبران ICT منطقه این شرکت قصد دارد در حوزه کسب‌وکار بسیار فراتر از گذشته عمل کند و شرکت‌های زیادی نیز با مأموریت‌های متنوع به خانواده همراه اول اضافه خواهند شد.

همراه اول که پیش از این بیشتر در حوزه ارتباطات و برقراری شبکه‌های ارتباطی فعال بود حالا شرکت‌هایی فراتر از کسب‌وکار اصلی خود را نیز جذب کرده است. شرکت‌های مبین‌نت و امن‌افزار به این مجموعه اضافه شده‌اند و به گفته حمید فرهنگ همراه اول به دنبال اضافه کردن «حرکت اول» نیز هست.

وزیر ارتباطات محمدجواد آذری جهرمی نیز در مراسم رونمایی از این برنامه راهبردی ۵ ساله ضمن تشکر از همراه اول گفت نشانه‌های جوانی در همراه اول مشخص است. مدیرعامل جوان، رئیس هیأت مدیره جوان و تیم جوان همراه اول از نقاط قوت همراه اول هستند که در سال گذشته توانستند نقش مهمی در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشند. جهرمی از انتظار بزرگ وزارت ارتباطات از همراه اول گفت و اتصال مدارس کشور تا پایان سال به شبکه پرسرعت پهن‌باند را جز مأموریت‌های این شرکت با حمایت دولت عنوان کرد.

همراه اول همچنین در زمینه هوشمندسازی مصرف انرژی و هوشمندسازی مدیریت منابع در کشاورزی نیز نقش پررنگی خواهد داشت.

ارزش‌ها و همراهی با مشترکین

نگاهی به منشور اخلاقی منتشر شده در وب‌سایت همراه اول نشان می‌دهد این شرکت نه‌تنها به نظم درون سازمان برای پیشبرد اهداف خود معتقد است بلکه رعایت حقوق مشترکین و ارباب رجوع را راه موفقیت خود می‌داند.

حتماً می‌دانید یکی از شکایات اصلی مشترکین تلفن همراه کسر مبالغ هنگفت تحت عنوان سرویس‌های ارزش افزوده‌ای بود که بدون اطلاع و رضایت آن‌ها انجام می‌شد. وزیر ارتباطات در تابستان ابتدا مهلتی برای ساماندهی این سرویس‌ها به اپراتورهای تلفن همراه تعیین کرد. همین هفته هم آذری جهرمی از بازگشت ۳۵ میلیارد تومان به حساب مشترکین همراه اول خبر داد که در حساب سایر شرکت‌های خدمات ارزش افزوده بود. جهرمی با تقدیر از همراه اول گفت مدیران این شرکت با شجاعت مشکل را شناسایی کرده و آن را برطرف کرده‌اند.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.