دلیل ممنوعیت تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه امام چیست؟

همان‌طور که نوشتیم امروز مدیرعامل فرودگاه امام از ممنوعیت اسنپ و تپ‌سی در فرودگاه خبر داد. اما دلیل این ممنوعیت چیست و فرودگاه چه شرایطی را برای تاکسی‌های اینترنتی تعیین کرده است؟

5

تاکسی‌های اینترنتی از همان ابتدای کار با محدودیت‌های مختلفی روبرو بوده‌اند و جدیدترین آن‌ها ممنوعیت اسنپ و تپ‌سی در فرودگاه امام است. ظاهراً فرودگاه امام خمینی (ره) شرایطی را برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی تعیین کرده که از سوی آن‌ها قابل پذیرش نبوده است. اما این شرایط چیست؟

در گفتگویی که با مدیر عملیات تپ‌سی داشتیم هومن دمیرچی از مشکلات متعدد این تاکسی اینترنتی در فرودگاه‌های کشور گفت.

در برخی فرودگاه‌ها مثل فرودگاه امام بازرسی تاکسی‌رانی درخواست خودرو را ثبت کرده و سپس وقتی راننده تپ‌سی در محل حاضر می‌شد او را جریمه می‌کرد!

در مورد فرودگاه امام، شرایط تعیین شده از سوی فرودگاه به شرح زیر است:

۱. پرداخت عوارض

۲. تعیین محل مسافرگیری برای تاکسی‌های اینترنتی به فاصله ۵۰۰ متر از درب اصلی

۳. تغییر الگوریتم مسافرگیری به سیستم نوبت‌دهی

به گفته هوتن دمیرچی تپ‌سی با مورد اول موافقت کرده است. با این‌ توضیح که جزئیات این عوارض و این‌که آیا باید هزینه اضافه از جیب مسافر پرداخت شود و یا تپ‌سی آن را متقبل شود مشخص نشده است. با این‌وجود مورد دوم به دلیل دشواری برای مسافر با توجه به حمل بار و مورد سوم با توجه به الگوریتم امتیاز و نزدیکی به مسافر مورد قبول تپ‌سی قرار نگرفته است.

با این‌حال دمیرچی می‌گوید:

ما هم از خواندن خبر ممنوعیت فعالیت اسنپ و تپ‌سی در فرودگاه امام در رسانه‌ها متعجب شدیم. تاکنون با مسئولین فرودگاه امام خمینی چندبار به گفتگو نشسته‌ایم اما آن‌ها در نهایت صراحتاً به ما اعلام کردند ما شما را در فرودگاه نمی‌خواهیم و به تاکسی‌های آنلاین نیازی نداریم!

به نظر می‌رسد دغدغه اصلی مسئولین فرودگاه قیمت پایین‌تر تاکسی‌های آنلاین و در نتیجه بیکار ماندن تاکسی‌های فرودگاه باشد. با این وجود دمیرچی می‌گوید پیشنهاداتی برای پیوستن تاکسی‌های فرودگاه به تپ‌سی مطرح شده که حتی در آن تضمین افزایش درآمد نیز وجود داشته است. با این‌حال به دلیل نامعلومی مسئولین فرودگاه از پذیرفتن پیشنهاد تپ‌سی خودداری کرده‌اند.

به گفته دمیرچی هنوز ابلاغیه یا نامه‌ای جهت توقف فعالیت تپ‌سی در فرودگاه امام به دست این شرکت نرسیده است و گزارشی هم از جلوگیری فعالیت تاکسی‌های آنلاین یا برخورد با آن‌ها تا این لحظه وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ دلیل اصلی عدم پذیرش پیشنهاد‌های تاکسی‌های آنلاین توسط فرودگاه امام خمینی را چه می‌دانید؟

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. هادی می‌گوید

    سلام
    الان برا رفتن پدر و مادرم به فرودگاه جهت عزیمت به کربلا رفتم سراغ اسنپ دیدم مقصد فرودگاه امام کلا نیست!
    گفتم شاید اسمش عوض شده! شاید فرودگاه بین المللی مهرآباد جاش اومده! سرچ کردم دیدم ورود اسنپ و تپسی ممنوع شده!
    خوب بله وقتی کرایه تاکسی های فرودگاه امام تو روزای برفی تا 1 میلیون هم رشد می کنه باید هم رانندگان اونها به دنبال حذف اسنپ و تپسی باشند!
    کلا مافیای قدرت پدر ماها رو درآورده! همواره هم این شبکه نفوذ یا مافیای قدرت یا هر چی می خوان اسمشو بزارن جلوی پیشرفت ایران و ایرانی رو می گیره!
    اگر فردا روزی یکی پیدا شه مشکلات تمام ملت ایران رو هم حل کنه، این دست های کثیف پشت پرده نمی زارن اتفاق بیفته!
    برای مسئولین فرودگاه امام و وزیر راه سابق و مافیاهای کثیف پشت همه اینها متاسفم!
    ان شاءال… روز نبود شما رو ببینیم و کمی نفس بکشیم بس که گند زدید به دنیا و آخرت مردم…اه!

  2. Nader می‌گوید

    تاکسی های فرودگاه بسیار گرون میگیرند انگار خون باباشون رو دارند میگیرند فقط و فقط دلیلش همینه کسی هم نیست رسیدگی کنه

  3. ناشناس می‌گوید

    اینقدر از این تاکسی های آنلاین حمایت نکنید. اگه با راننده های این سرویس ها صحبت کنید می بینید که اصلن راضی نیستن و با توجه به قبضه شدن بازار توسط این سرویس ها مجبور به کار با اونها هستن. اینکه نرخ هاشون هم پایینه صرفاً برای دامپینگ و حذف رقیبه و به محض حذف رقیب کرایه ها بالا میره! درحالی که سهم راننده بیشتر نمیشه! اصلن سازوکار مالیات دادن این سرویس ها چجوریه؟ چه نظارتی روشون هست؟
    لطفاً درباره تجربه های بین المللیش مثل اوبر مطالعه کنید که چجوری هم شرکت های کوچیک رو زمین زد، هم راننده رو استثمار کرد! همین امروز هم توی بسیاری از کشورهای توسعه یافته محدودیت های زیادی برای اینجور سرویس ها میزارن. قرار نیست چون کسی سرمایه بیشتری داره بیاد و کل سهم بازار رو برای خودش بکنه!
    پیشنهادم اینه که قبل از اینکه از سرویس هایی مثل اسنپ و دیجیکالا حمایت کنید، برید بررسی کنید ببینید چند تا کسب و کار کوچیک رو از بین برده اند و با تمام قدرت دنبال انحصار طلبی و تمامیت خواهی هستند. فقط رضایت مصرف کننده رو در نظر گرفتن کوته بینیه!
    لطفاً منتشر کنید

  4. ناشناس می‌گوید

    تو این مملکت هر چیز خوبی بیاد باید کله پاش کنن . واقعا مسخرست

  5. مهدی می‌گوید

    در این مملکت بی در وپیکر هر چیزی که باعث در خطر افتادن منافع مافیای قدرت بشه ممنوع میشه! ما دیگه به این ممنوعیت ها عادت کردیم!وهمچنان روز به روز پوست کلفت تر می شویم و ککمون هم نمیگزه!