حذف ابزارهای جعلی اینستاگرام از کافه بازار به دلیل سرقت اطلاعات کاربران

به‌تازگی بیش از ۳۰ اپلیکیشن جعلی افزایش فالوور و لایک اینستاگرام برای سرقت اطلاعات کاربران توسط گروه بیت‌بان شریف شناسایی شده و از کافه بازار نیز حذف شده‌اند.

2

همان‌طور که بارها گفته‌ایم استفاده از اپلیکیشن‌های افزایش فالوور و لایک اینستاگرام به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. استفاده از این اپلیکیشن‌ها نه‌تنها ممکن است باعث سرعت اطلاعات شما شده بلکه می‌تواند باعث بسته شدن همیشگی اکانت شما نیز بشود. اخیراً سرتفا از شناسایی بیش از ۳۰ اپلیکیشن جعلی افزایش فالوور و لایک اینستاگرام خبر داده که اطلاعات حدود ۳۰۰ هزار کاربر ایرانی را جمع‌آوری کرده‌اند.

سرتفا همچنین لیست تعدادی از برنامه‌های جعلی موجود در کافه بازار که به‌تازگی حذف شده‌اند را منتشر کرده است:

به این ترتیب اگر تاکنون از این اپلیکیشن‌ها یا اپلیکیشن‌های مشابه افزایش فالوور و لایک اینستاگرام استفاده کرده‌اید توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر ابتدا پس از حذف این اپلیکیشن‌ها، پسورد خود را تغییر دهید. برای امنیت بیشتر همچنین حتماً تأیید هویت دومرحله‌ای اینستاگرام را نیز فعال کنید. برای این کار کافیست به صفحه پروفایل خود و سپس بخش Settings مراجعه کرده و سپس گزینه Two-factor Authentication را انتخاب کنید. سپس Require Security Code را فعال کرده و شماره تلفن همراه خود را برای ارسال کد امنیتی وارد کنید.

پس از این مراحل توصیه می‌کنیم اگر پسورد اینستاگرام خود را به عنوان پسورد ورود سایر وب‌سایت‌ها و سرویس‌ها نیز استفاده کرده‌اید هر چه سریع‌تر به تعویض آن‌ها نیز اقدام کنید.

به‌طور کلی ابزارهای جانبی اینستاگرام که در آن‌ها نام کاربری و پسورد خود را وارد می‌کنید مشکوک هستند. هیچ تضمینی وجود ندارد که این اپلیکیشن‌ها اطلاعات کاربری شما را ذخیره نکنند. پس علاوه بر ابزارهای افزایش فالوور و لایک اینستاگرام در استفاده از سایر ابزارها مانند آنفالویاب و موارد مشابه نیز احتیاط کرده و تا حد امکان به سراغ آن‌ها نروید.

منبع سرتفا
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. محمدامین می‌گوید

    چطوری پسورد رو میدزدیدن؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید برای استفاده از این برنامه‌ها یوزر و پسوردتون رو وارد کنید؛ به همین راحتی