رویداد کژوال کمپ کافه‌بازار با هدف حمایت از بازی‌سازان موبایلی برگزار می‌شود

امروز طی نشست خبری که در محل کافه‌بازار با حضور رسانه‌ها برگزار شد؛ این شرکت جزئیات رویداد کژوال کمپ، اهداف آن و نحوه برگزاری را شرح داد.

0

شرکت کافه‌بازار رویدادی با هدف ساخت بازی‌های موبایل و کمک به توسعه‌دهندگان ایرانی بازی با نام کژوال کمپ تدارک دیده است. این رویداد با مشارکت آواگیمز با هدف ارتقا سطح بازی‌های موبایل ایرانی برگزار خواهد شد. کافه‌بازار امروز ظهر طی مراسمی با حضور اصحاب رسانه جزئیات این رویداد را شرح داد.

در ابتدای مراسم امین امیرشریفی مدیرعامل کافه‌بازار از چشم‌انداز و مسیر حرکت این پلتفرم گفت. به گفته امیرشریفی کافه‌بازار توانسته بازاری را برای دیدن و خرید بازی‌های ایرانی فراهم کرده و چرخه این صنعت را به حرکت در بیاورد تا بازی‌ها بتوانند به درآمد برسند. به گفته امیرشریفی تاکنون برخی شرکت‌های بازی‌سازی توانسته‌اند از این راه به درآمد رسیده و روی پای خود بایستند.

کافه‌بازار در طول این سال‌ها تلاش کرده تا علاوه بر ایجاد یک اکوسیستم استاندارد و با رعایت حقوق توسعه‌دهنده‌ها و کپی‌رایت از بروز مشکلاتی که برای پلتفرم پی‌سی ایجاد شده جلوگیری کند. یکی از دلایل عدم موفقیت و یا مشکلات فراوان در زمینه بازی‌های پی‌سی همان عدم رعایت کپی‌رایت و قابلیت تهیه بازی‌های خارجی با قیمت بسیار پایین است.

امیرشریفی همچنین شناخت مخاطب و الگوریتم‌هایی جهت توصیه اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها با توجه به علایق هر کاربر را عامل نصب بیشتر بازی‌ها از کافه‌بازار می‌داند و کمپین‌های مناسبتی و حمایت از تولیدکننده‌های بازی ایرانی در رویدادهایی مثل کمپین متولد ایران را از تلاش‌های دیگر کافه‌بازار عنوان کرد.

درحال حاضر بیش از ۳۰ هزار بازی ایرانی محصول بیش از ۳۰۰۰ بازی‌ساز تا پایان سال ۹۶ در کافه‌بازار به ثبت رسیده و تعداد خریداران نیز از مرز ۲ میلیون کاربر یکتا عبور کرده است. جالب است بدانید در حال حاضر رشد بازی‌ها از اپلیکیشن‌ها عبور کرده و پتانسیل بالای این صنعت کافه‌بازار را به فکر برنامه‌ای جدی انداخته است.

کافه‌بازار امسال همچنین اسپانسر رویداد الکام گیمز در نمایشگاه الکامپ نیز بوده و رویداد کافه گیمز نیز با همکارا آواگیمز با هدف به اشتراک‌گذاری اطلاعات در تابستان برگزار شد.

در ادامه شروین راد مدیر تولید بازی در کافه‌بازار هدف اصلی از برگزاری کژوال کمپ را کمک به بازی‌سازهای کوچک‌تر و ایجاد فرصت برای دریافت دانش عنوان کرد. به گفته راد سه پارامتر اصلی این رویداد شامل موارد زیر است:

  • طراحی و تولید با پلتفرم داخلی
  • شناخت مخاطب و تولید بازی در سبک‌های دارای پتانسیل و نه تکراری
  • استفاده از المان‌های فرهنگ و زندگی ایرانی

داوری این رویداد را تیم پروموشن کافه‌بازار با معیارهای فیچرینگ برعهده خواهد داشت.

جوایز و نحوه برگزاری کژوال کمپ

جوایز مسابقه کژوال کمپ به شرح زیر است:

  • تیم اول: مبلغ ۲۵ میلیون تومان
  • تیم دوم: مبلغ ۱۵ میلیون تومان
  • تیم سوم: مبلغ ۱۰ میلیون تومان

علاوه بر این تیم‌های برگزیده شانس دریافت بورسیه سرمایه‌گذاری آواگیمز و کافه‌بازار را نیز خواهند داشت.

شروع ثبت نام از ۲۰ شهریورماه آغاز شده و تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت. به گفته طاها رسولی از استودیوی آواگیمز تاکنون ۱۱۵ تیم در این رویداد ثبت نام کرده‌اند.

رسولی می‌گوید هدف استفاده از مربیان در این رویداد بیشتر انتقال دانش مدیریتی و نه فنی است. این روزها در دنیا بیشتر سافت لانچ بازی‌ها رایج شده و بازی‌ساز‌ها تا تکمیل نهایی محصول خود منتظر نمی‌مانند. به همین دلیل فرصت ۲ هفته‌ای برای عرضه پروتوتایپ بازی به شرکت‌کنندگان داده شده و بازی‌سازان باید تا ۳۰ آبان به نسخه آلفا و تا ۳۰ آذر به سافت لانچ بازی‌های خود برسند.

کافه‌بازار همچنین ژانر ساخت بازی‌ها را کمی محدود کرده تا از ساخت بازی‌های تکراری جلوگیری شده و ایده‌های نو شکل بگیرد. به‌طور مثال در حال حاضر ظرفیت بازی‌های حوزه کلمات و Trivia تقریباً تکمیل شده است. در این رویداد ۱۱ مربی از تیم‌های برتر ساخت بازی ایران از جمله استودیوهای تاد، آواگیمز، نردبان اندیشه فردا، کوئیز آو گینگز، مدریک و … برای کمک به شرکت‌کنندگان حضور دارند.

برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت کژوال کمپ به آدرس casualcamp.ir مراجعه کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.