پنج دلیل برای این‌که منتظر وان‌پلاس 6T باشید

وان‌پلاس یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند چینی است که در چند سال اخیر به لطف پیروی از دو مقوله سخت افزار قدرتمند و قیمت مقرون‌به‌صرفه توانسته در بسیاری از بازارها برای خود اسم و رسمی به پا کند. در ادامه در فارنت همراه ما باشید تا پنج ویژگی احتمالی پرچم‌دار بعدی این شرکت را مرور کنیم.

0

هرچند شرکت وان‌پلاس گوشی‌های هوشمندی که با حداقل به‌روزرسانی راهی بازار می‌کند را با پسوند T عرضه می‌کند، با این حال بر اساس شایعات از پیش درز کرده وان‌پلاس 6T به هیچ عنوان یک مدل ارتقا یافته نیست و دارای ویژگی‌های شاخصی است که برخی از آن‌ها را در ادامه مرور می‌کنیم.

۱. سنسور اثر انگشت درون نمایشگر

سنسور اثر انگشت درون نمایشگر

وان‌پلاس 5 با سنسور اثر انگشت تعبیه در قاب پشتی راهی بازار شد. نسل بعدی این محصول به سنسور تشخیص چهره نه چندان قابل اعتماد مجهز شد و اکنون منابع نزدیک به شرکت چینی مدعی هستند که سنسور اثر انگشت وان‌پلاس 6T درون نمایشگر آن تعبیه شده است.

هرچند تا پیش از این نیز گوشی‌هایی مانند Vivo Nex با همین ویژگی معرفی شده‌اند، با این حال جای دادن سنسور اثر انگشت در قسمتی از نمایشگر می‌تواند به یکی از ویژگی‌هایی تبدیل شود که پرچم‌دار جدید وان‌پلاس را یک سر گردن بالاتر از مدل‌های مطرحی همچون آیفون XS یا نوت 9 قرار دهد. در سوی دیگر یکپارچه کردن این سنسور با قسمی از پنل، موجب حذف حاشیه کناری نمایشگر و راحتی استفاده از آن خواهد شد.


۲. بریدگی کوچک نمایشگر

بریدگی کوچک نمایشگر

هر دو کمپانی سرشناس ویوو و وان‌پلاس به نوعی زیر مجموعه شرکت اوپو، بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در چین هستند. همین امر باعث استفاده از فناوری‌های شرکت‌های مذکور در محصولات یکدیگر می‌شود؛ چیزی که به وضوح میان دو گوشی پرچم‌دار Oppo Find X و Vivo Nex قابل مشاهده است. در همین راستا نیز انتظار داریم وان‌پلاس 6T با پنل یکپارچه‌ای راهی بازار شود که یک بریدگی بسیار کوچک یا به اصطلاح قطره‌ای راهی بازار شود.


۳. نمایشگر همیشه روشن

وان‌پلاس 6T

یکی از قابلیت‌های همه‌گیر میان گوشی‌های بالا رده اندرویدی چند سال اخیر، نمایشگر همیشه روشن است یا همان Always-on display است. به لطف این ویژگی اطلاعات مهم از جمله ساعت، تاریخ یا آیکون تماس از دست رفته، پیامک و سایر اعلان‌های مهم حتی در زمان خاموش بودن نمایشگر نمایش داده خواهد شد.

هرچند وان‌پلاس 6 نیز به این ویژگی تجهیز شد، با این حال وان‌پلاس به دلیل افزایش عمر شارژ باتری دستگاه حرفی از آن به میان نیاورد و کاربر خود بایستی آن را فعال کند. به هر حال انتظار داریم شرکت چینی با بهینه سازی مصرف انرژی این ویژگی را به طور رسمی به وان‌پلاس 6T اضافه کند.

Always-on display

البته تصویر فوق توسط منبع خبر به عنوان صفحه همیشه روشن این محصول منتشر شده است که خود می‌تواند به سندی برای اثبات قرار گیری سنسور اثر انگشت در قسمتی از نمایشگر تبدیل شود.


۴. بهره‌مندی پیش‌فرض از اندروید 9 پای

اندروید 9 پای

یکی از معضلات و بعضاً نگرانی‌های افرادی که اقدام به خرید گوشی‌های بالا رده و پرچم‌دار می‌کنند، زمان دریافت به‌روزرسانی پلتفرم اندروید است. هرچند این آپدیت را برای گوشی‌های پیکسل ۲ و اسنشال فون عرضه شده، با این حال وان‌پلاس می‌تواند با تجهیز گوشی جدید خود به جدیدترین پلتفرم موبایلی گوگل یک موضوع جذاب تبلیغاتی ایجاد کند.

در سوی دیگر عملکرد مثال زدنی وان‌پلاس در بحث انتشار و پشتیبانی از گوشی‌هایش این اطمینان خاطر را به خریداران وان‌پلاس 6 تی می‌دهد که لااقل تا پنج سال آینده بتوانند به‌روزرسانی‌های جدید پلتفرم اندروید را دریافت کنند.


۵. قیمت مقرون‌به‌صرفه

تمام ویژگی‌های فوق و قدرتمندترین افزار سخت افزار را می‌توان در یک گوشی گنجاند، با این حال این قیمت تمام شده محصول است که می‌تواند موفقیت آن در بازار را تضمین کند. همان‌طور که در ابتدای مطلب هم گفته شد، وان‌پلاس به لطف دو مقوله قیمت مقرون‌به‌صرفه و ویژگی‌های سخت افزاری قابل توجه به موفقیت بسیاری در بسیاری از بازارها دست یافته و بر اساس همین موضوع نیز انتظار داریم وان‌پلاس 6T با برچسب قیمتی قابل توجهی راهی بازار گردد.

برخی منابع خبری مدعی هستند که این محصول با همان قیمت وان‌پلاس 6 ارائه می‌شود. اگر درنهایت این خبر به حقیقت تبدیل شود، احتمالاً شاهد اختلاف قیمتی 150 الی 200 دلاری وان‌پلاس 6T با سایر پرچم‌داران اندرویدی مانند گلکسی اس ۹ یا جی ۷ ال‌جی خواهیم بود.

منبع androidcentral
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.