گوگل ۲۰ سالگی خود را با تور مجازی گاراژ شروع به‌کار خود جشن گرفت!

گوگل طی یک دهه اخیر به ابزاری بسیار مهم و کاربردی در زندگی روزمره تبدیل شده است و می‌توان ادعا کرد که تقریبا تمامی افرادی که با اینترنت آشنایی دارند حداقل یک بار نام این موتور جستجوگر به گوش‌شان خورده است. با فارنت همراه باشید…

0

نام گوگل در روز چهارم سپتامبر سال 1998 به ثبت رسید اما شرکت طی یک دهه اخیر همیشه در روز 27 سپتامبر جشن تولد خود را بر پا کرده است. امروز گوگل سرچ بیستمین سال از فعالیت خود را با تعدادی ویژگی جذاب جشن گرفت: ویدیویی جذاب از محبوب‌ترین عبارت‌های جستجو شده، گروهی از آیتم‌های جستجو عجیب و غریب یا همان Easter Eggها، یک تور مجازی در گاراژی که شرکت اولین روزهای شروع کار خود را سپری می‌کرد و در نهایت بازطراحی نسخه دسکتاپ Google Images.

با وجود آنکه ویدیو منتشر شده بسیار ساده و خالی از جزئیات پیچیده است، می‌توانید اطلاعات بسیار جالب توجهی را در داخل گاراژ سوزان وویچیتسکی واقع در شهر منلو پارک، جایی که لری پیج و سرگی برین اولین دفتر گوگل را راه‌اندازی کردند، پیدا نمایید. قادر به آن هستید تا با کلیک روی محیط اطراف کل خانه را بگردید چون به زحمت و با دقیق‌ترین جزئیات بازسازی شده است تا دقیقا شبیه به فرم خود در سال 1998 باشد. با تعدادی وسایل مختلف از دهه 90 روبه‌رو خواهید شد و مطمئن شوید که حتما روی در مخفی موجود کلیک کرده و نور نئون را روشن کنید تا خاطرات بیشتری از گوگل برای شما برملا شود.

Easter Eggها راه خود را به نوار جستجو هم پیدا کرده‌اند، جایی که موارد جستجو از روزگاران قدیم منجر به پیشنهاد مودبانه چندین جایگزین مدرن‌تر خواهد شد. برای مثال اگر جستجو کنید “how to tell someone you like them” با چنین جوابی روبه‌رو خواهید شد: “It’s 2018! Did you mean: swipe right”. در ادامه می‌توانید لیستی کامل از موارد قدیمی را مشاهده نمایید و البته معادل مدرن‌تر آن‌ها در کنار هر کدام قرار گرفته است.

جهت همزمان بودن با روز تولد، گوگل یک تجربه جدید از بازطراحی نسخه دسکتاپ از Google Images معرفی کرده است که بخشی از معرفی بزرگ روز دوشنبه بود؛ یک معرفی که ورود اخبار مختلف به صفحه خانگی گوگل در گوشی‌های موبایل را وعده می‌داد. یک الگوریتم رده‌بندی جدید برای جستجو تصاویر، محتویات بیشتری را مرتبط با موضوع جستجوی شما ارائه می‌کند و تصاویر به دست آمده هم اطلاعات و جزئیات بیشتری را از منبعی که از آن گرفته شده‌اند در اختیارتان قرار می‌دهد.

مواردی بیشتر از این هم برای بررسی وجود دارد. اگر می‌خواهید بسیار بیشتر خود را درگیر ماجراهای گوگل کنید بد نیست سری هم به قابل‌توجه‌ترین طرح‌های موجود در بلاگ گوگل بزنید یا اینکه با این ابزار تعاملی که دیدی کلی از ترندهای جستجو شده در سالیان اخیر را نمایش می‌دهد کمی وقت صرف کنید. نظر شما در مورد 20 سالگی شرکت بزرگی مانند گوگل چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.