هدست واقعیت مجازی Oculus Quest با قیمت ۳۹۹ دلار معرفی شد

Oculus یکی از شرکت‌های تابع فیس‌بوک به تازگی از هدست واقعیت مجازی Oculus Quest رونمایی کرده که قرار است از بهار سال آینده با قیمت 399 دلاری راهی بازار شود.

0

مدیر عامل فیس‌بوک، مارک زاکربرگ، معتقد است که هدست واقعیت مجازی Oculus Quest اولین نمونه موجود در بازار است که توانسته سه ویژگی اصلی طراحی کاربرپسند، کنترلرهای مجازی و مستقل در کنار ردیابی موقعیتی کامل را ارائه کند.

ما اگر بتوانیم این سه ویژگی را در یک محصول با قیمت معقول پیاده کنیم، احتمالا شاهد ظهور نسل جدیدی از هدست‎های واقعیت مجازی خواهیم بود

هدست واقعیت مجازی Oculus Quest را می‌توان نسخه نهایی و مصرفی پروژه سانتا کروز دانست که همانند Oculus Touch، از دو کنترلرهای حرکتی لمسی و چهار دوربین با زاویه دید وسیع بهره می‌برد. عمر باتری هدست واقعیت مجازی Oculus Quest طبق ادعای شرکت سازنده 2 ساعت برای بازی و 2.5 ساعت برای تماشای فیلم‌های 360 درجه است.

در بخش محتوا نیز همانند هدست آکیولس Rift شاهد ارائه بسته 50 بازی مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی از جمله The Climb و Moss هستیم. به گفته زاکربرگ، شرکت متبوعش بر روی هدست های واقعیت مجازی سازگار با گوشی‌های هوشمند سرمایه‌گذاری کرده است و در آینده‌ای نزدیک شاهد معرفی محصولاتی از این قبیل نیز خواهیم بود.

هدست واقعیت مجازی Oculus Quest را درواقع می‌توان ترکیبی از ویژگی‌های دو هدست بالا رده و مقرون‌به‌صرفه آکیولس ریفت و آکیولس گو دانست. به لطف نسل دوم لنزها و نمایشگر LCD با وضوح 1600 در 1440 پیکسل، کیفیت تصویر Oculus Quest در نوع خود بهترین است. استفاده از این نمایشگر به جای OLED، حاشیه سیاه کناری تصویر کمتر می‌شود و تار شدن تصاویر کمتر رخ خواهد داد. البته برخلاف آکیولس گو، این مدل قابلیت پشتیبانی از ردیابی حرکتی تا مساحت 4000 فوت مربع را دارد.

احتمالا در کنفرانس توسعه دهنده Oculus Connect شاهد ارائه مشخصات تکمیلی این محصول خواهیم بود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.