بنیان‌گذاران اینستاگرام فیس‌بوک را ترک کردند

بنیان‌گذاران اینستاگرام کوین سیستروم و مایک کریگر امروز از فیس‌بوک و اینستاگرام استعفا دادند. این خبر را ابتدا نیویورک تایمز منتشر کرده و سپس سیستروم تأیید کرد.

0

اینستاگرام ابتدا به شکل یک استارت‌آپ کوچک کار خود را آغاز کرد. پس از این‌که این شبکه اجتماعی به رشد قابل توجهی دست پیدا کرد فیس‌بوک در سال ۲۰۱۲ این استارت‌آپ ۱۳ نفره را به مبلغ ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. در ابتدا اینستاگرام به شکل نسبتاً مستقلی به کار خود ادامه می‌داد اما حالا ظاهراً دخالت فیس‌بوک و مارک زاکربرگ باعث شده تا بنیان‌گذاران اینستاگرام از این شرکت استعفا بدهند.

سیتستروم در پستی در بلاگ خود می‌نویسد:

ما قصد داریم تا زمانی را استراحت کنیم تا دوباره کنجکاوری و خلاقیت خود را کاوش کنیم. ساخت چیزهای جدید مستلزم کناره‌گیر است تا بدانیم چه چیزی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن را با نیازهای دنیا تطابق دهیم؛ این کاری است که قصد انجام آن را داریم.

خرید یک میلیارد دلاری اینستاگرام توسط فیس‌بوک موفق‌ترین خرید این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. حالا با یک میلیارد کاربر در سراسر جهان فیس‌بوک بیش از گذشته به اینستاگرام وابسته است. مایک و کوین از سال ۲۰۱۲ با استفاده از سرمایه و پتانسیل فیس‌بوک و البته رقابت تهاجمی با اسنپ‌چت توانستند اینستاگرام را به رشد چشمگیری برسانند. این شرکت از یک استارت‌آپ ۱۳ نفره حالا به هزاران نفر در دفاتر کار در سراسر دنیا تبدیل شده و یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیاست.

مارک زاکربرگ بنیان‌گذار و مدیرعامل فیس‌بوک نیز در بیانیه‌ای گفته است:

کوین و مایک مدیران محصول فوق‌العاده‌ای هستند و اینستاگرام ترکیب استعدادهای خلاق این دو را نشان می‌دهد. من از کار کردن با آن‌ها چیزهای زیادی در شش سال گذشته یاد گرفته‌ام و بسیار از این کار لذت بردم. برای آن‌ها بهترین‌ها را آرزو دارم و منتظر دیدن محصول بعدی آن‌ها خواهم بود.

فیس‌بوک پس از ماجراهای رسوایی پیرامون موسسه کمبریج آنالیتیکا با ریزش شدید اعتماد مردم و کاربران مواجه شد. این شرکت همچنین زیر ذره‌بین دخالت در انتخابات آمریکا و انتشار اخبار کذب نیز هست و کاربران کم کم به این نتیجه رسیده‌اند که فیس‌بوک دیگر محیط سالمی برای فعالیت نیست. شاید یکی از دلایل اصلی جدایی کوین و مایک از فیس‌بوک نیز همین باشد. چند ماه پیش Jan Koum بنیان‌گذار واتس‌اپ نیز اعلام کرد که فیس‌بوک را ترک می‌کند. واتس‌اپ یکی دیگر از خریدهای موفق فیس‌بوک محسوب می‌شود.

به هر حال سیستروم و کریگر دلیل اصلی ترک خود را چنین مسائلی اعلام نکرده‌اند:

ما کماکان برای آینده اینستاگرام و فیس‌بوک هیجان‌زده‌ایم؛ همان‌طور که از دو مدیر به دو کاربر از میان یک میلیارد نفر تغییر پیدا می‌کنیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.