پورشه دیگر خودرو دیزلی تولید نخواهد کرد

شرکت پورشه برای مدتی طولانی است که مشغول به ساخت خودروهای دیزلی است اما نهایتا تصمیم به تغییر این رویه گرفته و می‌خواهد تمرکز خود را روی اتومبیل‌های الکتریکی قرار دهد. با فارنت همراه شوید…

0

شرکت بزرگ پورشه اعلام کرد که برای همیشه از ساخت خودروهای دیزلی کنار می‌کشد. دیروز صبح طی اطلاعیه‌ای اعلام شد که کاهش نسبی تقاضا برای خودرو دیزلی و افزایش علاقه به اتومبیل‌های هیبریدی، دلیل اتخاذ این تصمیم از سوی پورشه بوده است و از این به بعد شاهد تولید خودرو دیزلی از سوی این شرکت نخواهیم بود.

اُلیور بلوم، مدیر عامل پورشه، عنوان کرد که همزمان با این اطلاعیه قرار نیست به کل خودرو دیزلی را از دور خارج نمایند و خاطر نشان کرد با وجود اینکه اتومبیل‌های دیزلی هیچ‌گاه یکی از بخش‌هایی تولیدی اصلی شرکت نبوده، سوخت گازوئیل هنوز هم یکی از سوخت‌های مهم در سراسر جهان به حساب می‌آید. نشانه‌هایی از این هدف پورشه در ماه‌های اخیر نمایان بوده است: تولیدکننده آلمانی علاقه بسیاری به خودروهای الکتریکی و دوگانه‌سوز پیدا کرده است. سال پیش شرکت از اتومبیل کاین 2019 SUV رونمایی کرد که جای خالی یک نسخه دیزل از آن احساس می‌شد و پس از آن هم از یک نسخه بروزرسانی شده دوگانه‌سوز پرده‌برداری شد.

اوایل امسال، شرکت اعلام کرد که تا سال 2022 سرمایه‌گذاری در بخش خودروهای دوست‌دار محیط‌ساز را دو برابر کرده و تا 2025 تمامی خودروها اعم از الکتریکی و دوگانه‌سوز دارای یک جعبه رانش الکتریکی خواهند بود. پورشه سال آینده خودرو الکتریکی اسپورت خود تحت عنوان Taycan که سابقا با عنوان Mission E شناخته می‌شد را منتشر خواهد کرد که برای رقابت با مدل‌هایی مانند تسلا مدل اس به کار گرفته خواهد شد.

اهداف پورشه برای منسوخ کردن خودرو دیزلی قابل درک است: صنعت تولید خوردو به سمتی می‌رود که در آینده‌ای نزدیک همه افراد پشت اتومبیل‌های الکتریکی و دوگانه‌سوز بنشینند و البته با در نظر گرفتن اتفاقات سال 2015 ولکس‌واگن. شرکت آلمانی از سال 2015 هیچ خودرو دیزلی در آمریکا به فروش نرسانده و سال گذشته هم پس از اینکه مشخص شد دستگاه‌هایی برای دور زدن آزمایشات سطح تولید آلایندگی کار گذاشته شده است، 22,000 عدد از اتومبیل‌های کاین SUV خود را فراخوانی کرد. در پی این فراخوانی، پورشه تصمیم گرفت تا به جای پایبند بودن به مقررات موجود، تولید محصولات دیزلی خود را به صورت کامل متوقف کند. در آن زمان به نظر می‌رسید که این مورد تنها یک توقف کوتاه در تولید باشد اما با اعلامیه امروز رسماً تایید شد که این شرکت مشهور می‌خواهد بدون تولید خودرو دیزلی آینده خود را پیگیری نماید. نظر شما در مورد تصمیم آن‌ها چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.