ایرانسل بی‌سروصدا تعرفه مکالمات خود را تغییر داد

ایرانسل از امروز یکم مهرماه تعرفه مکالمات خود را تغییر داده است. از این پس تعرفه مکالمات درون شبکه و خارج از شبکه در سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی ایرانسل یکسان خواهد بود.

0

به نظر می‌رسد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مصوبه‌ای را به اپراتورها ابلاغ کرده باشد تا تعرفه مکالمات داخل شبکه و خارج از شبکه را یکسان کنند. روز گذشته همراه اول از یکسان‌سازی تعرفه‌های خود خبر داد. در اپراتور اول تعرفه مکالمات در اکثر موارد (به جز  اعتباری درون شبکه) تغییر چشمگیری نداشته است. با این‌حال از آن‌جا که تعرفه مکالمات ایرانسل خصوصاً برای سیم‌کارت دائمی ارزان‌تر بود با تغییرات جدید افزایش قیمت محسوسی در تعرفه مکالمات این اپراتور دیده می‌شود؛ شاید به همین دلیل خبری رسمی از ایرانسل در این زمینه منتشر نشده است.

تعرفه مکالمات ایرانسل سیم‌کارت دائمی سیم‌کارت اعتباری
درون شبکه خارج از شبکه تلفن ثابت درون شبکه خارج از شبکه تلفن ثابت
تعرفه پیشین ۳۳۳ ریال ۳۳۳ ریال ۳۳۳ ریال ۷۹۹ ریال ۹۲۹ ریال ۶۶۹ ریال
تعرفه جدید ۵۹۹ ریال ۵۹۹ ریال ۵۹۹ ریال ۸۹۹ ریال ۸۹۹ ریال ۸۹۹ ریال
تغییر تعرفه ۲۶۶+ ریال ۲۶۶+ ریال  ۲۶۶+ ریال ۱۰۰+ ریال ۳۰- ریال ۲۳۰+ ریال

در تعرفه‌های جدید مکالمات ایرانسل تنها کاهش قیمت مربوط به تماس از سیم‌کارت اعتباری ایرانسل به سایر شبکه‌هاست که کاهش ۳۰ ریالی را نشان می‌دهد. در سایر موارد و خصوصاً تعرفه‌های سیم‌کارت دائمی افزایش قابل توجهی را می‌توان مشاهده کرد.

با این‌حال همان‌طور که گفتیم به نظر می‌رسد این تغییر تعرفه‌ها به دستور سازمان تنظیم مقررات صورت گرفته باشد چرا که حالا تعرفه مکالمات ایرانسل و همراه اول یکسان است. به این ترتیب تفاوتی ندارد که با چه خطی تماس می‌گیرید؛ تعرفه مکالمه برای سیم‌کارت دائمی به ازای هر دقیقه ۵۹۹ ریال و برای سیم‌کارت اعتباری ۸۹۹ ریال خواهد بود.

با این‌حال به نظر می‌رسد تغییری در تعرفه مکالمات رایتل، تالیا یا شاتل موبایل ایجاد نشده است.

دلیل افزایش تعرفه مکالمات چیست؟

هنوز نمی‌دانیم دلیل این تغییر (یا بهتر بگوییم) افزایش تعرفه‌ها چیست. اما شاید تلاش ناموفق وزارت ارتباطات برای دریافت ارز دولتی اپراتورها دلیل اصلی آن باشد. سقوط ارزش ریال و افزایش نرخ ارز تنها روی قیمت محصولات فیزیکی فناوری تأثیر نگذاشته و پس از افزایش قیمت اینترنت حالا گریبان تعرفه مکالمات را نیز گرفته است.

چاره چیست؟

همان‌طور که گفتیم اگر تغییر تعرفه‌ها براساس قانون ابلاغ شده باشد کاری از دست شما ساخته نیست. با این‌حال هر دو اپراتور بسته‌هایی تشویقی برای مکالمه داخل شبکه هفتگی یا ماهانه تدارک دیده‌اند و اگر مکالمه زیادی انجام می‌دهید بهتر است از این بسته‌ها استفاده کنید.

منبع ایرانسل
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.