تماشا کنید: مقایسه سرعت آیفون XS مکس با گلکسی نوت 9

پرچم‌دار اپل آیفون XS مکس سرانجام به بازار عرضه شده است. اما این گوشی از نظر سرعت و مالتی‌تسکینگ دربرابر بزرگ‌ترین رقیب خود گلکسی نوت 9 سامسونگ چگونه عمل می‌کند؟

2

با وجود تنوع فراوان در میان پرچم‌داران گوشی‌های هوشمند همیشه این اپل و سامسونگ هستند که با اختلاف بیشترین فروش را نسبت به رقبا دارند. به همین دلیل حالا با عرضه آیفون XS مکس رقابتی برای کسب عنوان بهترین گوشی هوشمند دنیا آغاز شده است. در این ویدئو می‌توانید مقایسه سرعت و مالتی‌تسکینگ یا همان چندوظیفگی آیفون XS مکس را با گلکسی نوت 9 تماشا کنید.

آیفون XS مکس به تراشه جدید A12 Bionic‌ اپل با لیتوگرافی ۷ نانومتری مجهز شده و اپل امسال حافظه رم را نیز به ۴ گیگابایت افزایش داده است. در طرف مقابل گلکسی نوت 9 انتخاب شده دارای تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ سامسونگ به همراه ۶ گیگابایت رم است.

همان‌طور که می‌بینید گلکسی نوت 9 در باز کردن اپلیکیشن‌ها از جمله توییتر، اینستاگرام و یوتیوب کمی سریع‌تر عمل می‌کند. در مقابل سرعت بارگذاری و اجرای بازی‌ها در آیفون XS مکس بسیار بالاتر از رقیب سامسونگی خود است.

در نهایت در کمال تعجب در تست چندوظیفگی نیز آیفون XS مکس با حافظه رم کمتر ۴ گیگابایتی خود توانست اپلیکیشن‌های بیشتری را در پس‌زمینه نگه‌دارد. البته احتمالاً نسخه ۵۱۲ گیگابایتی گلکسی نوت ۹ با ۸ گیگابایت رم عملکرد بهتری خواهد داشت اما اپل یک‌بار دیگر نشان داد بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری iOS نسبت به اندروید یک پله بالاتر است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. روزبه می‌گوید

    آنالیز شما خیلی سطحی بود. و به این موضوع نگاه نکردید که رزولوشن Note بالاتر از آیفون بوده و برای همی تو Initialization دیرتر Load انجام میشده.
    از شما انتظار میره که با دقت بالاتری تحلیل کنید.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      نکته اینجاست که اکثر بازی های اندروید هنوز با رزولوشن 1080P رندر میشن. علاوه بر این اگر به نتایج بنچمارک های گرافیکی تراشه A12 و اکسینوس ۹۸۱۰ نگاه کنید برتری تراشه اپل واضحه. مطمئن باشید تغییر وضوح تصویر نوت به 1080p در اکثر موارد هیچ تفاوت محسوسی ایجاد نخواهد کرد.