سونی سال آینده تولید پلی‌استیشن ویتا را در ژاپن نیز متوقف خواهد کرد

کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا که زمانی محبوبیت بالایی داشت، طی سال‌های گذشته کم کم طرفداران خود را از دست داد. اکنون سونی برای توقف تولید این کنسول در ژاپن برنامه دارد. با فارنت همراه شوید…

0

هیرویوکی اودا، معاون ارشد شرکت سونی اینتراکتیو، در گفتگویی با مجله معتبر فامیتسو تایید کرد که شرکت سونی تولید کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا را از سال 2019 در ژاپن متوقف خواهد کرد و برنامه‌ای هم برای ساخت نسخه بعدی آن نخواهد داشت. 2019 هشتمین سال زندگی کنسول پلی‌استیشن ویتا از سال 2011 که منتشر شد، خواهد بود. اودا عنوان کرد:

در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ساخت یک کنسول دستی جدید نداریم. در ژاپن تولید پلی‌استیشن ویتا تا سال 2019 ادامه خواهد داشت و بعد از آن دیگر خبری از عرضه این کنسول نخواهد بود.

مشخص نیست که آیا منظور وی تنها توقف تولید در کشور ژاپن که در آن محبوبیت بالایی دارد، است یا اینکه دیگر شاهد فروش پلی‌استیشن ویتا در هیچ‌کدام از مناطق جهان نخواهیم بود.

نسل اخیر کنسول‌های قابل حمل پلی‌استیشن همیشه در مقایسه با نسل قبلی خود به مشکل خورده است و با فروش تنها 16 میلیون دستگاه در برابر فروش 80 میلیون دستگاهی PSP چیزی برای گفتن نداشته است. با وجود میزبانی تعدادی بازی بی‌نظیر مانند Persona 4 Gold، Spelunky و ریمستر Final Fantasy X، این کنسول دستی هیچ‌گاه نتوانسته انحصاری‌های بسیاری برای عرضه داشته باشد.

انتشار کنسول پلی‌استیشن ویتا همزمان با اوج گرفتن تجربه بازی روی گوشی‌های هوشمند بود. بنابراین سازندگان باید تلاش‌شان را چندبرابر می‌کردند تا مردم را متقاعد به خرید یک کنسول دستی جداگانه کنند؛ کاری که ظاهراً نینتندو توانست با سوییچ انجام دهد. نظر شما در مورد این کنسول چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.