شیائومی به قرار دادن تبلیغات در صفحه تنظیمات گوشی‌های خود اعتراف کرد

شاید در بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند شیائومی یکی از برندهایی باشد که همیشه کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب را به مشتریانش ارائه می‌دهد. البته این قیمت مناسب چندان هم بی‌دلیل نیست. با فارنت همراه شوید…

4

توجهات ناخواسته‌ای به سمت استفاده شرکت شیائومی، پنجمین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان، جلب شده که ناشی از استفاده این شرکت چینی از تبلیغات در رابط کاربری ویژه خود تحت عنوان MIUI است. یکی از کاربران انجمن Reddit اخیرا در یک پست از میزان ناامیدی خود در مورد افزایش تعداد تبلیغات موجود در اپلیکیشن‌های رابط کاربری MIUI شیائومی گفته که جدا از نرم‌افزاری مانند اپ موزیک، به بخش تنظیمات گوشی هم سرایت کرده است.

هنگامی که از شرکت چینی در مورد تایید این قضیه سوال شد، آن‌ها به شیوه زیر در صدد جواب به این مسئله برآمدند، در حالی که شفاف‌سازی کردند که تبلیغات موجود تنها در گوشی‌هایی که از رابط کاربری MIUI بهره می‌گیرند نمایش داده می‌شود و گوشی‌های دارای اندروید وان فاقد این ویژگی هستند:

تبلیغات بخشی جدانشدنی از سرویس‌های اینترنتی شیائومی بوده و خواهد بود تا جایی که یکی از مشخصه‌های نوع تجارت این شرکت به حساب می‌آید. با این وجود، تجربه کاربران را با ارائه گزینه‌هایی جهت خاموش کردن تبلیغات بهبود خواهیم داد و پیوسته به دنبال راهی هستیم تا شیوه و محل نمایش تبلیغات را هر بار بهتر از قبل تعریف نماییم. فلسفه ما این است که تبلیغات به صورت ساده انجام گیرد و کاربران هم همیشه گزینه دریافت کمتر تبلیغات را در اختیار خواهند داشت.

بیشتر مردم با شرکت شیائومی آشنایی دارند و می‌دانند که کسب و کار شرکت بر پایه درآمد از فروش سخت‌افزار نیست. شیائومی گوشی‌هایش را با قیمت‌های بسیار پایین به فروش می‌رساند مانند گوشی جدید پوکوفون F1 و دلیل اصلی آن‌ها هم ترغیب افراد به سوی استفاده از سرویس و البته دیگر خدمات آنلاین و خرده‌فروشی‌های شرکت است. در پیام مستقیم شرکت، دیدگاه شیائومی در رابطه با تبلیغات و اینکه آن را بخشی جدا نشدنی از سیاست شرکت می‌دانند، قابل فهم است اما شیائومی ریسک این را پذیرفته که ممکن است در صورت عدم تطابق اهدافش با سیاست ساده بودن تبلیغات، طرفداران خود را یکی یکی از دست بدهد. کاربر مذکور Reddit عنوان کرد که گزینه عدم نمایش این تبلیغات را فعال کرده است اما تغییری در روند نمایش آن‌ها به وجود نیامده است.

البته شیائومی تنها شرکتی نیست که در پلتفرم اندروید از تبلیغات استفاده می‌کند. سامسونگ هم به عنوان شرکتی که خدمات و سخت‌افزارهایش از قیمت بالاتری برخوردارند، به ارسال مکرر پیام‌های نامربوط به کاربرانش متهم شده است و تعداد زیادی نوتیفیکیشن به صورت یکجا نمایش داده می‌شود که شاید از نظر فنی نتوان آن‌ها را تبلیغات به حساب آورد اما به همان اندازه مزاحم و ناخوشایند هستند. به نظر می‌رسد آمازون تنها شرکتی است که بهترین سیاست را در این مورد اتخاذ کرده است: این شرکت گوشی‌ها را با قیمتی مناسب همراه با تبلیغات به فروش می‌رساند و در صورتی که کاربران بخواهند می‌توانند با پرداخت مقداری پول اضافی از شر تمامی تبلیغات راحت شوند. نظر شما در مورد سیاست‌های مختلف شرکت‌ها در این مورد چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. محمد جواد می‌گوید

    سلام.کسی شیائومی داره؟
    میخوام pocophone f1 بگیرم.
    اما با خوندن این دلسرد شدم‌
    میخواستم ببینم برای کسی این مشکل پیش اومده؟
    و اینکه کسی هست که براش تبلیغات میومده؟
    و برای اینکه تبلیغات نیاد چه کار کرده؟با این کاری که انجام داده به گوشی اسیبی نرسیده؟
    خیلی ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      تبلیغات توی منوی تنظیمات و برای بخش محدودی از جهان ظاهر شده. به نظرم این موضوع نباید شما رو از خرید منصرف کنه.

  2. مشایخی می‌گوید

    من تا چند مدت پیش فکر می کردم گوشیم ویروسی شده
    چند بار فرمتش کردم
    بازم تبلیغات بالا میامد
    خسته ام کرده بخدا

    اگه اوضای اقتصادی خوب بود می‌رفتم همان برند سامسونگ می گرفتم.
    رابط کاربریش بهترین
    فقط معایبش اثر انگشت جلو هست
    باید یه دستت گوشی بگیری و با دست دیگه هت قفش باز گوش باز کنی

    پشت فرمان یا موتور سیکلت …

    1. علی ارغوان می‌گوید

      البته بعضی تبلیغ ها خصوصا موارد تمام صفحه میتونه ناشی از بدافزار باشه. تبلیغات شیائومی همونطور که توی عکس می بینید باید باشه.
      دو راه هم برای غیرفعال کردنش هست:
      Settings > Additional settings > Privacy > Ad services and toggle off the “Personalized ad recommendations” option.
      یا
      فلش کردن رام اروپا