سونی پلی‌استیشن کلاسیک را با قیمت ۱۰۰ دلار معرفی کرد

هرچقدر هم که کنسول‌های نسل جدید جذاب باشند نمی‌توان اولین کنسول پلی‌استیشن را از یاد برد. سونی تصمیم گرفته تا با عرضه پلی‌استیشن کلاسیک خاطرات گیمرها را بار دیگر زنده کند.

0

شاید خاطره‌انگیزترین کنسول بازی خصوصاً برای ایرانی‌ها پلی‌استیشن ۱ سونی باشد. این کنسول که ابتدا در سال ۱۳۷۳ به بازار عرضه شد کم‌کم راه خود را به بازارهای جهانی باز کرد و سونی چند سال بعد یک نسخه کوچک‌تر از آن را نیز با نام PS One عرضه کرد. کنسول پلی‌استیشن ۱ از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰۲ میلیون دستگاه فروخته است و حالا سونی قصد دارد با عرضه پلی‌استیشن کلاسیک یک‌بار دیگر آن را زنده کند.

اولین چیزی که با دیدن تصویر پلی‌استیشن کلاسیک متوجه می‌شوید شباهت ظاهری آن با اولین دستگاه پلی‌استیشن است. با این‌حال با پیشرفت فناوری سونی حالا توانسته ابعاد آن را تا ۴۵ درصد نسبت به نسل اول کاهش دهد.

پلی‌استیشن کلاسیک با ۲۰ بازی در حافظه خود عرضه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به فاینال فانتزی VII، تکن ۳ و Ridge Racer Type 4 اشاره کرد.

محتویات جعبه پلی‌استیشن کلاسیک
محتویات جعبه پلی‌استیشن کلاسیک

این مینی کنسول همچنین با دو کنترلر (معمولی و نه Dual Shock) با درگاه USB عرضه خواهد شد. مثل بسیاری از مینی کنسول‌های دیگر در جعبه پلی‌استیشن کلاسیک خبری از آداپتور نیست اما می‌توانید آن را با شارژر معمولی گوشی هوشمندتان به برق متصل کنید.

مسلماً این کنسول قابلیت قرار دادن سی‌دی بازی ندارد و دکمه Eject شبیه‌سازی شده از نسل اول در این‌جا برای تعویض و جابجا شدن بین بازی‌های دیجیتال کاربرد دارد. همچنین دکمه Reset هم بازی را متوقف خواهد کرد.

پلی‌استیشن کلاسیک با یک کابل HDMI به تلویزیون متصل خواهد شد و سونی قول داده تا همان تجربه خاطره‌انگیز را با بازی‌های این دستگاه زنده کند.

زمان عرضه و قیمت پلی‌استیشن کلاسیک

کنسول کلاسیک سونی قرار است با قیمت ۱۰۰ دلار در آمریکا یا ۱۰۰ یورو در اروپا از ۱۲ آذرماه به بازار عرضه شود. انتظار داریم این کنسول با استقبال فراوانی از سوی گیمرها و نسل پیر و جوان روبرو شود!

منبع playstation theverge techradar
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.