اسپیس ایکس یوساکو میزاوا میلیاردر ژاپنی را به سفر دور ماه می‌فرستد

الون ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس روز گذشته در توئیتی تائید کرد که سال 2023 اولین موشک بزرگ Falcon را برای گردش در روی ماه ارسال خواهد کرد. البته این موشک نه شامل ماهواره‌ای خواهد بود و نه مصارف تحقیقاتی خواهد داشت، بلکه حاوی اولین متقاضیان سفر به دور ماه هست.

0

یوساکو میزاوا میلیاردر ژاپنی اولین نفری است که بلیط رفتن به دور ماه در سال 2023 را خریداری کرده است. این موضوع توسط خود وی و مدیرعامل اسپیس ایکس تائید شده است.

یوساکو میزاوا 42 ساله صاحب بزرگترین فروشگاه آنلاین لباس در ژاپن به نام Zozotown بوده و تخمین زده می‌شود که مجموع دارایی خالص او از 2.9 میلیارد دلار هم گذر کند. وی که یک هنرمند هم می‌باشد، پیش‌تر برای خرید یک نقاشی ژان میشل باسکویه مبلغ 110 میلیون دلار پرداخت کرده است!

وی همچنین به دنبال ترغیب دیگر هنرمندان برای همراهی کردنش در این سفر هست و بدین منظور تمام صندلی‌های BFR را از هم اکنون رزرو کرده است. یوساکو میزاوا مدعی است که در آینده از 6 تا 8 هنرمند از رشته‌های مختلفی از موسیقی گرفته تا کارگردانی و نقاشی به طور رایگان دعوت خواهد کرد تا در این سفر همراه وی باشند و پس از بازگشت آثاری رو ایجاد کنند که الهام گرفته از سفر خواهد بود.

این اولین باری نیست که اسپیس ایکس مسافرانی در قبال دریافت هزینه به فضا می‌برد، چراکه در سال 2017 نیز چنین تصمیمی برای دو نفر اتخاذ گردید. هرچند درنهایت پروژه ارسال موشک Falcon Heavy به ماه کنسل شد، با این حال الون ماسک در اوایل سال میلادی اعلام کرد که سفر انسان به دور ما زین پس با موشک سنگین BFR انجام خواهد شد.

BFR یک موشک با قابلیت چند بار استفاده مجهز به ۳۷ موتور است که هنوز طرح توسعه آن در حال اجرا است. درحالی که مأموریت‌های پرواز به مریخ هدف نهایی این شرکت محسوب می‌شود، BFR باید بتواند در فضا سوخت‌گیری مجدد کند و در مسیر بازگشت خود، به ماه رفته و برای انجام مأموریت‌های دیگر آماده شود.

گفته می‌شود که هدف نهایی اسپیس ایکس ارتقا کپسول اژدها و تبدیل آن به محفظه‌ای برای حمل کم‌هزینه بار و سپس افراد به ایستگاه فضایی است. این کپسول در آذرماه پرواز بدون سرنشین خود را با موفقیت انجام داده و در اواسط سال آینده دو انسان را به فضا خواهد برد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.