بیانیه‌ی شرکت مبین‌نت درخصوص جبران خسارت مشترکین اینترنت TD-LTE

همان‌طور که احتمالاً در جریان هستید اینترنت TD-LTE مبین‌نت و ایرانسل در تهران در چند روز اخیر دچار اختلالات و قطعی جدی بوده است. شرکت مبین‌نت حالا با انتشار بیانیه‌ای رسمی خبر از اهدای بسته ۴ روزه ۴۰+۴۰ گیگابایتی برای جبران خسارات کاربران داده است.

0

در ابتدای ایجاد اختلالات TD-LTE در تهران هیچ‌کدام از شرکت‌های مبین‌نت و ایرانسل واکنش سریعی در مورد قطعی‌ها نداشتند. پس از گذشت حدود ۲۴ ساعت مبین‌نت مشکلات را خارج از شبکه و اختیار این شرکت اعلام کرد و گفت اختلال در شبکه GPS در تهران عامل قطعی اینترنت است. همان‌طور که در این مطلب توضیح دادیم اختلال GPS می‌تواند مستقیماً روی شبکه اینترنت ثابت TD-LTE تأثیر بگذارد و برخی از کاربران نیز متوجه مشکلات موقعیت‌یابی شده بودند. با این‌حال ظاهراً‌ هیچ نهادی در این زمینه پاسخگو نبود.

حالا و با پایدار شدن شبکه شرکت ارتباطات مبین‌نت بیانیه‌ای برای جبران خسارت کاربران منتشر کرده است. در ابتدا این شرکت یک بسته ۲ گیگابایتی یک‌روزه را به کاربرانش اهدا کرده بود اما با توجه به این‌که این اختلال بیش از حد طول کشید حالا مبین‌نت یک بسته منطقی‌تر برای رضایت کاربرانش در نظر گرفته است:

مشترکین گرانقدر TD-LTE مبین‌نت

با عرض سلام و احترام؛

شرکت ارتباطات مبین‌نت از بدو فعالیت درکنار تلاش مستمر بر بهبود خدمات ارتباطی و اینترنتی، یکی از اصلی‌ترین اهداف خود را صیانت از حقوق مشترکین دانسته است. برهمین اساس در اختلالات اخیر اینترنت  بی‌سیم ثابت (TD-LTE) علی‌رغم اینکه منبع قطعی اینترنت کاملا بیرون از شبکه‌ی مبین‌نت ایجاد شده بود، تمام تلاش خود را برای اتخاذ یک موضع مسئولانه به کار گرفت تا از طریق رایزنی‌های مستمر در کم‌ترین زمان ممکن وضعیت شبکه را به پایداری برساند. مبین‌نت به‌خوبی می‌داند در شرایط ارتباطی کنونی کم‌ترین اختلال در شبکه می‌تواند خسارت‌های بسیاری را متوجه مشترکین اینترنت نماید. برهمین اساس بدون آنکه الزامی از سوی نهادهای مسئول، به‌ویژه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی متوجه این شرکت باشد، از همان لحظه‌ی اول، جبران خسارت ناشی از اختلالات را به‌عنوان نقطه‌ی آغازین فعالیت پس از پایداری شبکه اعلام کرد.

علی‌رغم بروز اختلالات به‌صورت پراکنده، مبین‌نت در راستای جلب رضایت مشترکین خود، حداکثر زمان یعنی چهار روز را ملاک جبران قرار داده و به هریک از مشترکینی که دچار اختلال در استفاده از اینترنت شده‌اند، فارغ از زمان‌های قطعی و وصلی، یک طرح 4 روزه با حجم 80 گیگابایت (40 گیگابایت روزانه+ 40 گیگابایت شبانه) اختصاص داده است. این طرح در بانک هدایای حساب کاربری مشترکین ذخیره‌شده و پس از پایان طرح فعلی قابلیت فعال‌سازی خواهد داشت. بنابراین لازم است مشترکین در زمانی نسبت به فعال‌سازی این هدیه اقدام کنند، که طرح فعلی آن‌ها به اتمام رسیده باشد. چراکه طرح هدیه، جایگزین طرح قبلی خواهد شد. بدیهی است پس از پایان طرح هدیه مشترکین می‌توانند هر طرحی که تمایل دارند را انتخاب نمایند.

یکباردیگر از تمامی مشترکین اینترنت TD-LTE و هچنین طیف وسیعی از مشترکین سازمانی که به‌دلیل این اختلال دچار مشکل در انجام فعالیت‌ها شده‌بودند، عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم طرح ایجاد شده بتواند پاسداشتی بر حقوق مشترکین گرانقدرمان باشد و بزرگترین سرمایه‌های شرکت ارتباطات مبین‌نت را همچنان درکنار این خانواده‌ی بزرگ، در مسیر تعالی نگه دارد. بدون شک بزرگترین دستاورد مبین‌نت در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، جلب رضایت مشترکین خود بوده است و این مهم، با هیچ منفعتی قابل معامله نخواهد بود.

روابط عمومی

شرکت ارتباطات مبین‌نت

با این‌که شاید خسارت برخی کاربران و کسب‌وکارها با چنین بسته‌هایی جبران نشود اما از آن‌جا که مشکل از اختیار مبین‌نت خارج بوده است چنین اقدامات مثبتی می‌تواند اعتماد مشترکین را بازگرداند. گفتنی است شرکت ایرانسل که کاربران آن نیز با مشکلات قطعی TD-LTE مواجه بوده‌اند هنوز واکنشی رسمی نشان نداده و ظاهراً فعلاً قصد جبران خسارت یا حتی عذرخواهی از کاربران را ندارد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.