آنچه باید درباره آیفون XS دوسیم‌کارته در ایران بدانید

اپل در مراسم رونمایی از آیفون XS و XS مکس خود سرانجام پشتیبانی از دوسیم‌کارت را به آیفون‌های جدید خود آورد. اما خوب است بدانید آیفون XS در بیشتر نقاط دنیا از دو سیم‌کارت فیزیکی پشتیبانی نمی‌کند.

0

تصور اکثر کاربران از گوشی‌های دوسیم‌کارته یک گوشی با دو درگاه فیزیکی سیم‌کارت است. اما آیفون XS دوسیم‌کارته تنها یک درگاه فیزیکی سیم‌کارت دارد و سیم‌کارت دوم آن از نوع مجازی eSIM خواهد بود.

eSIM چیست و چه ارتباطی به آیفون دوسیم‌کارته دارد؟

ای‌سیم (با آی‌سیم ایرانسل اشتباه نشود!) یک نوع سیم‌کارت مجازی است. به این ترتیب که نیازی به قرارگیری فیزیکی در دستگاه ندارد. اپل پیش از این در اپل واچ LTE از eSIM استفاده کرده بود چرا که ساعت هوشمند اپل فضای چندانی درون خود برای قراردادن سیم‌کارت ندارد.

نحوه فعال کردن eSIM بسیار ساده و با اسکن بارکد QR در اپلیکیشن iOS اپراتور انجام خواهد شد. به این ترتیب به راحتی و بدون کلنجار رفتن با درگاه سیم‌کارت و سوزن مخصوص آن می‌توانید با چند لمس در تنظیمات بین سیم‌کارت‌های مختلف مجازی خود جابجا شوید.

آیا eSIM در ایران وجود دارد؟

خیر! در حال حاضر تنها ۱۰ کشور دنیا پشتیبانی از eSIM را در اپراتورهای خود دارند که ایران هنوز جز آن‌ها نیست. البته گفتنی است اپراتورهای ایران از جمله ایرانسل آزمایش شده است اما مانند بسیاری از پروژه‌های آزمایشی این اپراتورها هنوز مشخص نیست چه‌زمانی شاهد فعال شدن eSIM در ایران خواهیم بود.

پس در ایران امکان استفاده از آیفون دوسیم‌کارته وجود ندارد؟

هم بله و هم خیر! اگر منظور شما همان آیفون XS و آیفون XS مکس معمولی با پارت نامبر آمریکا، امارات و یا کشورهای اروپایی است امکان استفاده از دو شماره و دو سیم‌کارت را روی آیفون XS نخواهید داشت.

با این‌حال اپل با توجه به این‌که در برخی کشورها از جمله چین هنوز قانون مناسب استفاده از eSIM وجود نداشته و البته تقاضا برای گوشی‌های دوسیم‌کارته زیاد است؛ نسخه‌هایی خاص از آیفون XS و XS مکس خود را با درگاه دوگانه و فیزیکی سیم‌کارت در این کشورها عرضه می‌کند. این کشورها شامل چین، هنگ‌کنگ و ماکائو خواهند بود و به این ترتیب آیفون‌های با پارت نامبر این سه کشور احتمالاً در ایران هم قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت را دارا هستند.

درگاه سیم‌کارت دوگانه آیفون XS در این کشورها مطابق شکل فوق است. همچنین باید توجه داشته باشید که به دلیل برخی قوانین سخت‌گیرانه در چین معمولاً آیفون‌های با پارت نامبر این کشور دارای محدودیت‌های نرم‌افزاری فراوانی هستند و بهتر است از آن‌ها دوری کنید.

به این ترتیب اگر آیفون دوسیم‌کارته می‌خواهید بهترین راه خرید آیفون با پارت نامبر هنگ‌کنگ است. از این رو انتظار داریم برخلاف سال‌های گذشته که پارت نامبر آمریکا (LL/A) بدون هیچ دلیلی گران‌تر از پارت نامبر سایر کشورها بود امسال پارت نامبر هنگ‌کنگ با قیمت بالاتری در ایران عرضه شود. (البته اگر سرانجام واردات قانونی گوشی از سر گرفته شود).

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.