سرویس اسنپ‌ تریپ فیلتر شد؛ اما چرا؟!

سرویس اسنپ ‌تریپ از شب گذشته در ایران فیلتر شده است. این سرویس ایرانی که در زمینه گردشگری فعالیت می‌کند بدون اخطار در ایران از دسترس خارج شده است.

0

اسنپ‌ تریپ یکی از استارت‌آپ‌های موفق در حوزه فروش خدمات گردشگری مثل هتل و پرواز است که در طول سه سال فعالیت خود توانسته به بیش از ۱۳۰ هزار مسافر سرویس بدهد. روابط عمومی اسنپ‌ تریپ می‌گوید تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد فیلتر شدن این سایت به مسئولین آن اعلام نشده و مدیران مجموعه درحال بررسی موضوع هستند.

مدیر ارشد عملیاتی اسنپ تریپ امیرعالی مهاجر فیلتر شدن ناگهانی این سایت را ضربه به این کسب‌وکار و تمام کسب‌وکارهای نوین در زمینه گردشگری می‌داند:

فیلتر شدن در این روزهای پرتقاضا برای سفر، نتیجه ای جز از دست دادن مشتری، کاهش فروش و البته آسیب به نام برند اسنپ تریپ برای ما به همراه نداشته است. هدف ما در اسنپ تریپ مقرون به صرفه کردن مقوله سفر و ایجاد انگیزه برای افزایش سفرهای داخلی برای مردم ایران است ما معتقدیم مردم ایران باید بتوانند سهم سفر را در سبد خانوار  افزایش دهند و این تنها با کاهش هزینه‌های سفر و آسان کردن پروسه سفر برای آنها امکان پذیر است و برای تحقق این هدف همواره در حال تلاش هستیم.

ما در طول سه سال فعالیت خود در بازار توریسم ایران سعی کرده‌ایم در جهت رشد این صنعت گام برداریم، در شرایطی که تنها سایتی هستیم که امکان پرداخت از طریق ویزا و مستر کارت را برای توریست‌های خارجی فراهم کرده و تا کنون به بیش از هزار توریست خارجی خدمات ارائه کرده‌ایم انتظار داریم که در شرایط کنونی که اقتصاد ایران نیازمند فعالیت‌های مثبت در جهت ارزآوری است، بی‌جهت متوقف نشویم.

اما دلیل فیلترینگ اسنپ تریپ چیست؟

به‌تازگی دادستانی از ورود به ماجرای فیلترینگ و مسدود کردن بیش از ۱۸۰ سایت فروش بلیت الکترونیکی متخلف خبر داده است. ظاهراً بسیاری از مشتریان این سرویس‌ها هنگام ورود به فرودگاه متوجه جعلی بودن بلیط خود می‌شوند. دادستانی در پی شکایات پی‌درپی مردم از سازمان هوایی می‌خواهد اسامی وب‌سایت‌های دارای مجوز فروش بلیط را اعلام کرده و سایر وب‌سایت‌هایی که درون این لیست نیستند، از جمله اسنپ تریپ را فیلتر می‌کند.

مشکل این‌جاست که برخی از این ۱۸۰ وب‌سایت از جمله اسنپ تریپ خود عامل فروش بلیط نیستند و صرفاً به مقایسه قیمت بلیط می‌پردازند اما باز هم از زیر تیغ فیلترینگ جان سالم به در نبرده‌اند! در حال حاضر وزارت ارتباطات در رایزنی با نهادهای مختلف از جمله دادستانی پیگیر رفع فیلتر برخی از این سرویس‌ها است. با این‌حال اسنپ تریپ هنوز از دسترس خارج است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.