سرویس اینباکس گوگل تا پایان سال تعطیل خواهد شد

طی چند سال اخیر سرویس ایمیل اینباکس به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرد و توانست به یکی از انتخاب‌های اصلی کاربران اینترنت بدل شود. البته به زودی تغییراتی به وجود خواهد آمد. با فارنت همراه باشید…

0

براساس گزارشی از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی فست کمپانی، سرویس اینباکس گوگل در حال سپری کردن آخرین روزهای عمر چند ساله خود است. بر پایه این ادعا سرویس ایمیل پرطرفدار اینباکس که شامل یک نرم‌افزار دسکتاپ و اپلیکیشنی برای گوشی است، اوایل سال میلادی بعد از رده خارج خواهد شد. اعلامیه رسمی مربوط به زمان دقیق از دسترس خارج شدن این سرویس ایمیل هم اعلام شده است.

بسیاری از افراد حاضر در سراسر اینترنت از طرفداران پر و پا قرص اینباکس هستند و ویژگی‌های تسریع‌کننده آن مانند دسته‌بندی و سنجاق کردن آیتم‌ها را می‌پسندند اما با وجود تمایل جدید گوگل به سوی سرویس جیمیل، نمی‌توانستیم انتظار داشته باشیم که تمرکز این شرکت روی سرویس‌های ایمیل‌رسانی مختلف پراکنده شود. سرویس اینباکس در مدت اخیر طراوت خود را از دست داده و حتی در طول یک سال گذشته بیشتر از آن که ویژگی جدید به آن اضافه شود، ویژگی‌هایی کاربردی مانند Save to Inbox و برخی قابلیت‌های دیگر خود را از دست داده است. البته در هر صورت تصور نمی‌شد پایان کار یکی از سرویس‌های ایمیل گوگل به این سرعت نزدیک شود.

اوایل سال جاری و قبل از اینکه تغییرات اعمال شده روی جیمیل در معرض دید عموم قرار گیرد، یکی از نمایندگان گوگل به مرجع Computerworld اعلام کرد:

با احترام به اطلاعیه‌ای که بزودی در مورد جیمیل منتشر می‌شود، هیچ تغییری از سوی جیمیل روی سرویس اینباکس اعمال نخواهد شد. این سرویس یک محصول کاربردی برای کاربرانی با جریان کاری مشخص باقی خواهد ماند و به عنوان مکانی بسیار مناسب جهت آزمایش کردن جدیدترین ویژگی‌های خلاقانه برای یک سرویس ایمیل در نظر گرفته خواهد شد.

بنابراین به نظر می‌رسد که برنامه‌های گوگل از زمان انتشار این اعلامیه تغییراتی زیادی به خود دیده است. از طریق حساب رسمی جیمیل روی شبکه اجتماعی توییتر رسما اعلام شد که روزهای زندگی سرویس اینباکس به شماره افتاده است:

در طول 4 سال گذشته به ما کمک کردید تا سرویس ایمیل بهتری داشته باشیم. ویژگی‌های سرویس اینباکس را به جیمیل آورده‌ایم تا به بیش از 1 میلیارد نفر سودی رسانده باشیم. متشکریم.

در اواخر زمستان پیش‌رو برنامه خود را روی جیمیل متمرکز خواهیم کرد و با سرویس اینباکس خداحافظی می‌کنیم. در این لینک می‌توانید نحوه کوچ به جیمیل را مشاهده نمایید: https://t.co/6dOxgExpbm

نظر شما در مورد به قتل رساندن سرویس اینباکس از سوی گوگل چیست؟

منبع Android Police
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.