اپل آیفون XR را با صفحه‌نمایش LCD و قیمت پایین‌تر معرفی کرد

همان‌طور که انتظار داشتیم علاوه بر آیفون XS و آیفون XS مکس اپل نسخه ارزان‌تری با نام آیفون XR‌ را نیز معرفی کرد که با رنگ‌بندی متنوع و قیمت پایین‌تر عرضه می‌شود.

0

آیفون XR (آیفون 10آر) طراحی مشابهی با بدنه شیشه‌ای و صفحه‌نمایش بریده با آیفون XS دارد. با این‌حال صفحه‌نمایش این مدل از نوع LCD است و در پشت آن هم فقط یک دوربین قرار دارد.

آیفون XR در شش رنگ مختلف با بدنه شیشه‌ای و قاب آلومینیومی به بازار عرضه خواهد شد. این مدل همچنین از استاندارد مقاومت دربرابر آب و گردوغبار IP67 و اسپیکرهای استریو نیز بهره می‌برد.

آیفون XR دارای صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی است که اپل آن را Liquid Retina می‌نامد. این صفحه‌نمایش وضوحی معادی ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر اینچ دارد. علاوه بر وضوح پایین‌تر حاشیه‌های اطراف صفحه نیز در این مدل نسبت به آیفون XS ضخیم‌تر هستند. اپل قابلیت تشخیص چهره سریع و ایمن فیس آی‌دی را به این مدل نیز آورده است.

دوربین آیفون XR همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون XS با پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی و دیافراگم f/1.8 است و همان فناوری‌ها را به همراه آورده است. با وجود نبود دوربین دوم قابلیت عکاسی پرتره به شکل نرم‌افزاری به این مدل نیز آمده است. فیلم‌برداری این مدل اما به وضوح 1080p و نرخ

آیفون XR از همان تراشه قدرتمند A12 Bionic‌ شش هسته‌ای اپل استفاده می‌کند. به لطف صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی و پردازنده کم‌مصرف این آیفون حتی ۱.۵ ساعت دوام شارژ بیشتری از آیفون ۸ پلاس خواهد داشت.

آیفون XR در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، قرمز، زرد و مرجانی (نارنجی) با قیمت پایه ۷۴۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. این گوشی در نسخه‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد. زمان عرضه این گوشی مهرماه اعلام شده است.

ویدئوی معرفی آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.