فوجی‌فیلم دوربین بدون آینه X-T3 را با سنسور و پردازنده جدید معرفی کرد

فوجی‌فیلم به‌تازگی از دوربین بدون آینه جدید خود X-T3 معرفی کرد که با بهبودهای بسیاری نسبت به نسل پیش می‌تواند رقبایی از کانن، سونی و نیکون را به چالش بکشد.

0

در میان گزینه‌های فراوان از نیکون، کانن، سونی و پاناسونیک دوربین‌های فوجی‌فیلم همیشه مخاطبان خاص خود را داشته‌اند. به‌طور مثال سری X-T برای تمامی تنظیمات دستی مثل ISO، سرعت شاتر، نوردهی و … یک دایال (چرخ) فیزیکی مخصوص به خود را دارند. به این ترتیب برای حس یک دوربین آنالوگ کامل می‌توانید تجربه‌ای کاملاً متفاوت را نسبت به رقبا با این دوربین‌ها داشته باشید. دوربین X-T3 جدیدترین پرچم‌دار دوربین‌های APS-C فوجی‌فیلم محسوب می‌شود.

Fujifilm X-T3

دوربین X-T2 دو سال پیش توانست موفقیت بسیاری کسب کند و با تجربه متفاوت کاربری، کیفیت فوق‌العاده JPEG بدون دستکاری و همچنین رنگ‌های بسیار جذاب تصاویر توجه بسیاری را به خود جلب کند. حالا X-T3 با بهبودهایی فراوان و قیمتی پایین‌تر به بازار عرضه می‌شود.

بدنه و قابلیت‌های فیزیکی X-T3

دوربین X-T3 نیز مانند نسل قبلی دربرابر آب و گردوغبار مقاوم بوده و برخلاف برخی رقبا از بدنه فلزی استفاده می‌کند. تنظیمات دستی را به راحتی می‌توانید با دایال‌های این دوربین انجام داده و یک جوی‌استیک هم برای تنظیم نقطه فوکوس وجود دارد. فوجی حالا مقاومت دکمه‌ها و فیدبک آن‌ها را بهبود داده تا تجربه بهتری از این دوربین داشته باشید.

با این‌حال کماکان این دوربین جمع‌وجوری است و با وزن ۵۳۹ گرمی خود یک گریپ بزرگ ندارد. به همین دلیل می‌توانید گریپ مجزای X-T3 را تهیه کنید که دو باتری مجزا نیز به آن اضافه شده و دکمه‌های شاتر و دایال‌های مختلف هم روی آن تعبیه شده است.

برخلاف نیکون Z7 و کانن EOS R که ادعای حرفه‌ای بودن دارند فوجی‌فیلم X-T3 دارای دو درگاه کارت حافظه است. به این ترتیب می‌توانید تنظیم کنید تصاویر به صورت همزمان در هر دو ذخیره شوند تا در صورت از کار افتادن یکی از کارت‌های حافظه در مراسمی مهم تصاویر را از دست ندهید.

سنسور و پردازنده فوجی‌فیلم X-T3

فوجی‌فیلم در X-T3 از سنسور جدید ۲۶ مگاپیکسلی با فناوری X-Trans خود استفاده کرده که این‌بار همچنین BSI CMOS است تا هم عملکرد در نور کم بهبود یابد و هم سرعت فوکوس خودکار. فوجی همچنین از پردازنده چدید ۴ هسته‌ای X-Processor 4 در این دوربین استفاده کرده که سرعت بالاتر و فیلم‌برداری بهتر را به همراه می‌آورد.

با این‌که سنسور این دوربین فول فریم نیست اما کیفیت تصاویر آن را حتی در نور کم می‌توان با رقبایی مثل Sony a7III مقایسه کرد. حداکثر سرعت شاتر این دوربین در حالت الکترونیکی 32000/۱ ثانیه و حداکثر سرعت عکاسی پیاپی نیز ۲۰ فریم بر ثانیه است. به لطف سنسور جدید حداقل ISO هم به ۱۶۰ کاهش پیدا کرده و فوجی می‌گوید سرعت و دقت فوکوس در -3EV هم بهبود یافته است.

متأسفانه در X-T3 هنوز خبری از لرزش‌گیر داخلی سنسور یا IBIS نیست و فوجی این قابلیت را برای سری X-H خود نگه داشته است. با این‌حال اگر از لنزهای دارای OIS فوجی استفاده کنید نگرانی بابت لرزش چه در تصاویر و چه ویدئوها نخواهید داشت.

منظره‌یاب و صفحه‌نمایش X-T3

فوجی از یک منظره‌یاب ۰.۵ اینچی OLED با ۳.۶۸ میلیون نقطه و بزرگنمایی 0.75 استفاده کرده است. ویژگی مهم این منظره‌یاب نرخ بازسازی تصویر ۱۰۰ هرتز است تا تصاویر بسیار روان دیده شود.

صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی ۳ اینچی این مدل اما به‌جز پشتیبانی از لمس بهبود دیگری نداشته و متاسفانه با این‌که می‌توانید آن را تا ۹۰ درجه بچرخانید اما امکان چرخش ۱۸۰ درجه برای ثبت سلفی یا vlog وجود ندارد.

فوکوس خودکار X-T3

یکی دیگر از بهبودهای مهم X-T3 استفاده از ۴۲۵ نقطه فوکوس است که ۱۰۰ درصد فضای سنسور را پوشانده و همگی از نوع Phase Detect هستند. فوجی همچنین تشخیص چهره و چشم را نیز به میزان قابل توجهی بهبود داده و می‌توان گفت پس از سری a7 سونی X-T3 حالا با عبور از EOS R کانن و Z7 نیکون بهترین سرعت و دقت فوکوس خودکار را دارد.

فیلم‌برداری فوجی‌فیلم X-T3

بهبودهای چشمگیر در فیلم‌برداری X-T3 حتی کاربران پاناسونیک GH5 را نیز ترغیب خواهد کرد. این دوربین می‌تواند با وضوح 4K و نرخ 60fps‌ فیلم‌برداری کند و اگر به نرخ 30fps راضی باشید بیت‌ریت به 400Mbps‌ نیز خواهد رسید. همچنین امکان فیلم‌برداری خام F-Log حالا به شکل داخلی و بر روی مموری کارت نیز وجود دارد. فوجی قابلیت فیلم‌برداری 10bit 4:2:0 را به شکل داخلی و 10bit 4:2:2 به شکل خارجی را به X-T3 آورده تا یک قدم فراتر از رقبا رود.

برای فیلم‌برداری آهسته نیز می‌توانید روی حالت 1080p@120fps حساب باز کنید. خوشبختانه سرعت بالای فوکوس خودکار و شبیه‌سازی فیلم‌های مختلف فوجی نیز این دوربین را به یکی از بهترین‌ها برای فیلم‌برداری تبدیل کرده است.

دوام شارژ فوجی فیلم X-T3

فوجی کماکان از باتری NP-W126S در این دوربین استفاده کرده اما به لطف مصرف کمتر پردازنده دوام شارژ آن ۳۹۰ شات اعلام شده است. این مقدار نسبت به X-H1 و X-T2 بهتر است اما فاصله زیادی با a7III یا a6500 سونی دارد.

با این‌حال خوشبختانه درگاه USB-C دوربین امکان شارژ با پاوربانک حین استفاده را فراهم کرده است.

زمان عرضه و قیمت فوجی‌فیلم X-T3

دوربین جدید X-T3 حالا برخلاف نسل قبلی در چین تولید می‌شود. با این‌حال قیمت بدنه این دوربین ۱۴۹۹ دلار (صد دلار ارزان‌تر) تعیین شده است. اگر بخواهید می‌توانید این دوربین را با کیت‌لنز عالی ۱۸ تا ۵۵ میلی‌متری F/2.8 OIS نیز با قیمت ۱۸۹۹ دلار تهیه کنید.

فوجی X-T3 را از ۲۹ شهریورماه در دو رنگ مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه خواهد کرد.

منبع dpreview
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.