کانن EOS R اولین دوربین فول‌فریم بدون آینه خود را معرفی کرد

سرانجام کانن هم با معرفی دوربین EOS R به‌طور جدی وارد بازار دوربین‌های بدون آینه شد. این دوربین قرار است با قیمت ۲۳۰۰ دلار به عنوان رقیبی برای سری a7 سونی و سری Z نیکون عرضه شود.

0

دوربین‌های بدون آینه با ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتر خود گزینه مناسب‌تری نسبت به دوربین‌های DSLR محسوب می‌شوند و حالا کانن سرانجام به‌طور جدی وارد این بازار شده است. تنها چند هفته پس از معرفی دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه Z6 و Z7 نیکون کانن هم EOS R را معرفی کرده است.

کانن EOS R دارای یک سنسور ۳۰.۳ مگاپیکسلی CMOS فول‌فریم و پردازنده DIGIC 8 است که پیش از این در Canon M50 دیده بودیم. این دوربین دارای بازه ISO بین ۱۰۰ تا ۴۰۰۰۰ بوده و سرعت حداکثر شاتر آن نیز 8000/۱ ثانیه است. یکی از مزایای همیشگی دوربین‌های کانن یعنی سیستم فوکوس Dual Pixel در این دوربین هم وجود دارد و تعداد نقاط فوکوس خودکار آن هم عدد فوق‌العاده ۵۶۵۵ نقطه است. این نقاط ۸۸ درصد از فاصله عمودی و ۱۰۰ درصد سطح افقی سنسور را می‌پوشانند.

منظره‌یاب الکترونیکی این دوربین ۳.۶۹ میلیون نقطه‌ای بوده و یک صفحه‌نمایش ۳.۲ اینچی کاملاً چرخان نیز زیر آن قرار دارد. در این دوربین خبری از جوی‌استیک برای انتخاب دستی نقطه فوکوس نیست اما کانن به‌جای آن دو دایال اضافه به بدنه اضافه کرده است. همچنین یک تاچ‌پد قابل شخصی‌سازی پشت دوربین وجود دارد که می‌توانید از آن برای تنظیم هر پارامتر دلخواهی استفاده کنید.

کانن EOS R از همان باتری LP-E6N مشابه دوربین 5D Mark IV استفاده می‌کند اما دوام شارژ آن در دوربین جدید فقط ۳۷۰ شات اعلام شده است. علاوه بر این خبری از درگاه کارت حافظه دوگانه نیست و به این ترتیب حرفه‌ای‌ها ممکن است در خرید EOS R تردید کنند. EOS R به لرزش‌گیر درون بدنه نیز مجهز نیست که عیب بزرگی نسبت به دوربین‌های رقیب سری a7 سونی یا Z6 و Z7 نیکون محسوب می‌شود.

فیلم‌برداری Canon EOS R

از نظر فیلم‌برداری EOS R می‌تواند با وضوح 4K و نرخ 30fps با بیت‌ریت 480Mbps و یا 1080p@60fps با بیت‌ریت 180Mbps فیلم‌ بگیرد و به این ترتیب خبری از 4K60fps نیست. با این‌حال فیلم‌برداری 720p@120fps وجود دارد.

کانن یک صفحه‌نمایش e-ink هم در بالای دوربین برای نمایش اطلاعات قرار داده که نسبت به صفحه‌نمایش‌های قدیمی DSLR بهتر است.

لنز‌های EOS R

دوربین EOS R از ماونت جدید RF با قطر ۵۴ میلی‌متری استفاده می‌کند. کانن برای این دوربین و ماونت RF همچنین چند لنز هم معرفی کرده است:

  • لنز Canon RF 28-70mm F2L USM : روشن‌ترین لنز زوم کانن – قیمت ۳۰۰۰ دلار
  • لنز Canon RF 24-105mm F4L IS USM – قیمت ۱۰۹۹ دلار
  • لنز ماکرو Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM – قیمت ۴۹۹ دلار
  • لنز Canon RF 50mm F1.2L USM – قیمت ۲۳۰۰ دلار

البته اگر همین حالا کلکسیونی از لنزهای فعلی کانن را دارید می‌توانید لنز‌های EF و EF-S خود را با سه آداپتور مختلف روی EOS R سور کنید: آداپتور ۹۹ دلاری EF-EOS R، آداپتور ۱۹۹ دلاری EF-EOS R با حلقه کنترل و یا آداپتور ۳۰۰ دلاری EF-EOS R با قابلیت نصب فیلتر.

زمان عرضه و قیمت دوربین کانن EOS R

کانن EOS R از مهرماه با قیمت ۲۳۰۰ دلار برای بدنه تنها یا ۳۴۰۰ دلار با کیت لنز RF 24-105mm F4L IS USM عرضه می‌شود.

منبع canon
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.