ال‌جی دومین تأمین‌کننده صفحه‌نمایش OLED برای آیفون‌های اپل شد

پس از مدت‌ها درز شایعات مختلف پیرامون احتمال جایگزین شدن ال‌جی به جای سامسونگ به عنوان تامین کننده نمایشگر نسل جدید گوشی‌های آیفون، سرانجام امروز ساکنین کوپرتینو تایید کردند که به دنبال عقد قراردادی با شرکت کره‌ای در این راستا هستند.

0

بر اساس گزارش خبرگزاری کره‌ای ETNews، شرکت ال‌جی توانسته تاییدیه فنی نمایشگرهای OLED را از سوی کارشناسان اپل کسب کند و این دو شرکت در پی عقد قراردادی به منظور تامین بخشی از صفحه‌نمایش OLED برای آیفون‌های 2018 هستند.

از سال گذشته و هم‌زمان با عرضه آیفون 10، سامسونگ تنها تامین کننده صفحه‌نمایش OLED مورد استفاده در محصولات اپل است و همین انحصار موجب بالا بودن دست شرکت کره‌ای در بحث تعیین قیمت هست. امسال نیز سامسونگ متعهد به تولید 100 میلیون صفحه‌نمایش OLED برای آیفون‌های شده است. البته اگر ال‌جی نیز به این بازی وارد شود، بدون شک قدرت چانه‌زنی ساکنین کوپرتینو در رابطه با تعیین قیمت هر پنل افزایش پیدا می‌کند.

اگر قرارداد ال‌جی و اپل نهایی شود، صفحه‌نمایش OLED برای آیفون‌های XS و XS Max استفاده خواهد شد، چراکه اپل برای پایین نگاه داشتن قیمت آیفون XR، پنل LCD را برای این محصول انتخاب کرده است. ال‌جی پیش از این گوشی وی 30 را با پنل OLED راهی بازار کرده است؛ هرچند مشخصات فنی پنل به کاررفته در این پرچم‌دار چنگی به دل نمی‌زند.

پنل OLED نسل دوم گوشی گوگل پیکسل را هم ال‌جی تامین کرده است؛ اگرچه این محصولات نیز با مشکلاتی روبه‌رو شدند که ریشه اصلی آن‌ها مربوط به کیفیت پنل نمایشگر هست. بدیهی است که اپل پس از کسب رضایت از کیفیت پنل های ال‌جی، با شرکت کره‌ای وارد همکاری نهایی خواهد شد. در سوی دیگر منبع خبر مدعیست که ال‌جی در حال افزایش ظرفیت تولید صفحه‌نمایش OLED هست، از این رو احتمالاً در آینده‌ای نه چندان دور شاهد استفاده از این پنل‎ها در آیفون‌های جدید خواهیم بود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.