هواوی رابط کاربری EMUI 9.0 را بر پایه اندروید 9 پای معرفی کرد

گوشی هواوی میت 20 کمتر از یک ماه دیگر معرفی خواهد شد. این محصول علاوه بر قدرت گرفتن از تراشه Kirin 980 که هفته گذشته شاهد معرفی آن در نمایشگاه IFA 2018 بودیم، به رابط کاربری EMUI 9.0 هم تجهیز خواهد شد.

0

رابط کاربری EMUI 9.0 که طراحی پایه آن بر اساس اندروید 9 پای صورت گرفته، علاوه به ارمغان آوردن زبان طراحی زیبا و ساده‌تر، موجب کارایی بیشتر اجرای سریع‌تر بازی‌ها هم خواهد شد.

رابط کاربری جدید هواوی همچنان المان‌های شاخص EMUI 8.0 را یدک می‌کشد، با این حال در طراحی آن از  رنگ‎های بیشتر و روشن‌تر استفاده شده است که بدون شک بیش از پیش کاربر پسند خواهد بود.

همان‌طور که در تصاویر زیر نیز مشاهده می‌شود، در طراحی رابط کاربری EMUI 9.0 از المان‌های مدرن‌تر که بر روی گوشی‌های بزرگ خود نمایی می‌کنند استفاده شده است. تقریباً تمامی قسمت‌های سیستمی از جمله صفحه شماره‌گیر، ساعت یا گالری رنگی تازه به خود دیده‌اند. از پیچیدگی بخش تنظیمات دستگاه نیز کاسته شده و تعداد منوها از 940 به 843 کاهش پیدا کرده است.

رابط کاربری EMUI 9.0

صفحه هوم اسکرین نیز اکنون به‌روزرسانی شده است و شاهد یک اضافه شدن یک سایدبار ثابت هستیم که برنامه‌های اصلی از جمله پیامک، شماره‌گیر، مخاطبین، دوربین و … بر روی آن پین می‌شوند. این تغییر موجب دسترسی سریع‌تر به برنامه‌های اساسی در گوشی‌های بلند قامتی همچون P20 Pro و Mate 10 خواهد شد.

همان‌طور که انتظار داریم، ژست‎های حرکتی جدید برای جابه‌جا شدن میان برنامه‌های در حال اجرا با سوایپ کردن صفحه به سمت بالا هم در رابط کاربری EMUI 9.0 اعمال شده است که بخشی از اندروید 9 پای است. البته این ویژگی به طور کامل در نسخه بتا پیاده سازی نشده است؛ با این حال احتمالاً در نسخه نهایی شاهد اضافه شدن آن خواهیم بود.

طبق ادعای شرکت سازنده، عملکرد این رابط کاربری نسبت به نسل قبلی دو برابر روان‌تر شده و در حالت کلی 12 درصد سریع‌تر قادر به اجرای اپلیکیشن اینستاگرام است. این رقم برای برنامه‌های آمازون و Spotify  به ترتیب 16 و 11 سریع‌تر است. همچنین به لطف ویژگی Turbo 2.0، تمام پتانسیل سخت افزار دستگاه برای اجرای روان‌تر بازی‌ها به کار گرفته خواهد شد.

رابط کاربری EMUI 9.0

رابط کاربری هواوی همچنین شامل یک داشبورد جدید خواهد بود که استفاده شما از اپ‌ها را مانیتور می‌کند و زمان‌هایی را در نظر می‌گیرد تا شما بیش از اندازه از نرم‌افزارها استفاده نکنید. این ویژگی که در اندروید 9 پای با نام Digital Wellbeing شناخته می‌شود، موجب کنترل بیشتر بر زمان صرف شده در هر برنامه هم خواهد شد؛ کما آنکه می‌تواند به عنوان ابزاری برای نظارت بر عملکرد فرزندان هم استفاده شود.

نسخه بتای رابط کاربری EMUI 9.0 از هم‌اکنون برای گوشی‌های P20, P20 Pro, Mate 10, Mate 10 Pro, Honor 10, Honor View 10 و Honor Play قابل دسترس است. البته احتمالاً نسخه نهایی هم‌زمان با معرفی Mate 20 در پاییز عرضه خواهد شد.

منبع androidcentral
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.