سونی سرانجام اکسپریا XZ3 را با صفحه‌نمایش خمیده OLED معرفی کرد

همان‌طور که انتظار داشتیم سونی دقایقی پیش پرچم‌دار جدید خود اکسپریا XZ3 را رسماً معرفی کرد. اما این گوشی چند سورپرایز هم برای طرفداران سونی دارد.

4

اکسپریا XZ3 پرچم‌دار جدید سونی که شش ماه پس از XZ2‌ پریمیوم عرضه می‌شود از نظر ظاهری شباهت زیادی به نسل قبلی دارد. با این‌حال حالا سونی از آلومینیوم مقاوم سری ۷۰۰۰ در ساخت قاب این گوشی استفاده کرده و حاشیه‌های صفحه‌نمایش نیز کمی باریک‌تر به نظر می‌رسند.

صفحه‌نمایش اکسپریا XZ3

با این‌حال شاید تغییر اصلی استفاده از صفحه‌نمایش OLED خمیده شبیه به گلکسی اس ۹ باشد. این صفحه‌نمایش ۶ اینچی حالا نه‌تنها در کناره‌ها خمیده طراحی شده بلکه گوشه‌های آن نیز گرد شده‌اند. نکته مهم‌تر شاید استفاده از وضوح QHD برای اولین بار در گوشی‌های سونی باشد. به گفته سونی این صفحه‌نمایش همچنین از فناوری تلویزیون‌های Bravia سونی مانند X-Reality و Triluminos نیز استفاده می کند.

صفحه‌نمایش جدید اکسپریا XZ3 از فناوری HDR نیز پشتیبانی کرده و ظاهر گوشی را از جلو شبیه به گلکسی اس ۹ کرده است. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت کیفیت صفحه‌نمایش پرچم‌داران سونی سرانجام در حد رقبایی مثل گلکسی اس ۹ و آیفون ۱۰ باشد.

سونی همچنین اکسپریا XZ3 را در رنگ‌های جذاب سبز جنگلی، قرمز بورد، مشکی و سفید عرضه می‌کند. این گوشی ۹.۹ میلی‌متر ضخامت و ۱۹۳ گرم وزن داشته و با استاندارد IP68 در برابر آب و گردوغبار نیز مقاوم است.

دوربین و مشخصات فنی اکسپریا XZ3

از نظر مشخصات فنی تغییر زیادی وجود ندارد. سونی از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است. دوربین گوشی نیز تقریباً نسبت به نسل پیش تفاوتی ندارد. یک سنسور ۱۹ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرونی مجهز به فوکوس هیبریدی لیزری/تشخیص فاز. این دوربین همچنین قابلیت فیلم‌برداری 4K HDR و 1080p@960fps را نیز دارد. با این‌حال سونی می‌گوید با پردازشگر تصویر BIONZ جدید کیفیت تصاویر نسبت به نسل گذشته بهبود داشته است.

دوربین سلفی اما ارتقا یافته و حالا ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و دیافراگم f/1.9 است. باتری اکسپریا XZ3 هم ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع و فناوری Qnovo است. از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به NFC، بلوتوث ۵.۰، وای‌فای دوبانده و حسگر اثر انگشت در پشت اشاره کرد.

اکسپریا XZ3 سونی

یک قابلیت جدید دیگر Xperia XZ3 اما قابلیت Side Sense است. این قابلیت براساس جسچرهای لمسی به لمس‌ها و سوایپ‌های شما از لبه خمیده صفحه پاسخ می‌دهد و می‌تواند به عنوان دکمه شاتر دوربین یا دکمه بازگشت از آن استفاده شود. اکسپریا XZ3 از اندروید ۹ بهره گرفته که رابط کاربری سبک سونی روی آن سوار شده است.

زمان عرضه و قیمت اکسپریا XZ3

اکسپریا ایکس‌زد ۳ قرار است از اوایل مهرماه با قیمت ۹۰۰ دلاری به بازار عرضه شود. به این ترتیب می‌توان گفت این گوشی رقیب خوبی برای گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ و آیفون ۱۰ اپل خواهد بود.

منبع theverge phonearena gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. بهراد می‌گوید

    ماشالا سونی بلاخره همونی رو طراحی کرد که خاصه خودشه. ولی آیا در ifa دو گوشی xz3 و xz3_plus، یعنی نسخه پلاس با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و رم ۶ را نیز معرفی خواهد کرد؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مراسم سونی در نمایشگاه IFA فقط با معرفی XZ3 تموم شد. اما بعید نیست چند ماه بعد در CES‌ سونی نسخه پریمیوم رو با ۲ دوربین معرفی کنه

      1. بهراد می‌گوید

        بسیار سپاسگزارم از اطلاعات تون. بدون شک نسخه دوم با دوربین دوگانه و رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸ را احتمال میدهیم.
        حال پریمیوم یا که پلاس باشه.
        ممنون از سایت و مجله اینترنتی فارنت.

        1. علی ارغوان می‌گوید

          خواهش می کنم