ایسوس نسل جدید لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک خود را با حاشیه بسیار باریک معرفی کرد

ایسوس را تا به این لحظه شاید بتوان فعال‌ترین شرکت حضور یافته در نمایشگاه IFA2018 دانست که روز گذشته طیف وسیعی از محصولات خود را معرفی کرده است. در ادامه همین داستان نیز این شرکت تایوانی لحظاتی پیش نسل جدید لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک را در برلین رونمایی کرده است.

0

جدید لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک را می‌توان نسخه‌های ارزان‌قیمت‌تر سری ZenBook S و ZenBook Pro دانست که اکنون به تراشه‌های نسل هشتمی Whiskey Lake از سری U مجهز شده‌اند.

تمامی این محصول جدید همچنین از نمایشگری بهره می‌برند که 95 درصد پنل جلویی را پوشش می‌دهد و همین امر ظاهری مثال زدنی را به نسل جدید لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک بخشیده است. در سوی دیگر ایسوس در حاشیه فوق‌العاده باریک نمایشگر موفق به تعبیه دوربین سنجش عمق سه بعدی مجهز به مادون قرمز شده است که می‌توان از آن در جهت احراز هویت برای ورود به محیط سیستم عامل استفاده کرد.

نسل جدید لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک

قابلیت‌های سری جدید ذن‎بوک به همین‌جا ختم  نمی‌شود، چراکه شرکت سازنده به منظور کوچک‌تر کردن لپ‌تاپ بخشی از صفحه کلید را که صفحه number می‌باشد حذف کرده و آن را به شکل مجازی بر روی تاچ پد تعبیه کرده است. این ویژگی که ایسوس آن را NumberPad نامیده، از طریق فشردن یک کلید خاص بر روی کیبورد فعال می‌شود.

از نظر طراحی هر سه مدل نسل جدید لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک یکسان هستند و نمایشگر فوق اچ‏‎دی مدل پیش‌فرض آن‌ها قابلیت تا شدن تا زاویه 180 درجه را دارد؛ از این رو در حالت تخت می‌تواند به عنوان یک تبلت البته قطور مورد استفاده قرار گیرد. ناگفته نماد که مدل صنعتی (غیرقابل انفجار) این مدل‌ها هم قابل سفارش خواهند بود.

در بخش سخت افزار نیز تقریباً به هر نیازی پاسخ داده شده است، به طوری که هر سه مدل به تراشه Core i7-8565U، بلندگوهای استریو بهینه شده توسط برند Harman Kardon و 16 گیگابایت حافظه رم در کنار 1 ترابایت حافظه SSD مجهز هستند.

در بخش پورت‎های خروجی نیز شاهد تعبیه یک USB 3.1، دو USB-A، HDMI و جک هدفون هستیم. تمامی مدل‌ها توانسته‌اند گواهینامه استقامت MIL-STD-810G را کسب کنند که نسل جدید لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک را به گزینه‌هایی ایده‎آل برای کارهای صنعتی تبدیل می‌کنند.

نسل جدید لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک

تنها تفاوت این مدل‌ها به نوع کارت گرافیک و وضوح تصویر آن‌ها ختم می‌شود، طوری که ZenBook 15 با وزن 1.6 کیلوگرمی به نمایشگری 4K و کارت گرافیک GeForce GTX 1050 از سری Max-Q با 2 یا 4 گیگابایت حافظه داخلی از نوع GDDR5 مجهز است. این مدل همچنین دارای خروجی DisplayPort، درگاه یواس‌بی_سی و خشاب فول سایز SD هم می‌باشد.

وجه تمایز دیگر ذن‎بوک 15 بهره‌مندی از کیبورد فیزیکی NumberPad و باتری 73 واتی می‌باشد که عمر شارژ آن را از 14 ساعت به 16 ساعت افزایش می‌دهد.

در سوی دیگر کاهش 1.4 میلی‌متری فاصله میان کلیدهای کیبورد در کنار ایجاد زاویه 55 درجه‌ای که ایسوس آن را ErgoLift نامیده، موجب افزایش ارگونومی و راحتی کار با کیبورد می‌شود. درنهایت شاهد معرفی دو مدل از ذن‎بوک 13 و 15 با کد داخلی UX362 و UX562 هم هستیم که نمایشگر آن‌ها از نوع لمسی بوده، با این حال شاهد حذف کارت گرافیکی اختصاصی در آن‌ها هستیم.

نسل جدید لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک

نسل جدید لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک در سه ماه پایانی سال جاری راهی بازار خواهند شد، هرچند که شرکت سازنده اطلاعاتی در رابطه با قیمت آن‌ها ارائه نکرده است.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.