دوربین DSLR نیکون D3500 برای مبتدی‌ها معرفی شد

نیکون توجه ویژه‌ خود به عکاسان آماتور و تازه‌کار را با معرفی دوربین DSLR نیکون D3500 ثابت کرد. اگر قصد دارید از عکاسی با گوشی هوشمند خود به یک گزینه بهتر اما ارزان مهاجرت کنید D3500 گزینه خوبی است.

0

عکاسانی که در ابتدای راه هستند ترجیح می‌دهند عکاسی خود را با دوربین‌های نه چندان گران‌قیمتی شروع کنند که امکانات خوبی هم داشته باشند. در همین راستا شاهد معرفی دوربین نیکون D3500 هستیم، این دوربین از DSLR پشتیبانی می‌کند و به لحاظ اروگونومیک و فنی بهینه‌سازی‌هایی را در آن شاهد هستیم.

با نگاهی به مشخصات فنی دوربین D3500 نیکون متوجه خواهید شد که این دوربین شباهت‌های زیادی به دوربین D3400 نیکون با سنسور 24.2 مگاپیکسلی دارد، از طرف دیگر این دوربین جدید قادر است با سرعت 5 فریم در ثانیه عکس‌برداری کند و فیلمبرداری را با رزولوشن فول اچ‌دی در سرعت 60 فریم در ثانیه انجام می‌دهد.

در کنار این موارد دوربین D3500 نیکون از سنسور CMOS بهره گرفته است و پردازنده EXPEED دارد. در نتیجه عکاسان به لطف این دوربین قادر هستند عکس‌های بسیار واضح‌تری نسبت به دوربین D3400 نیکون بگیرند. از طرف دیگر این دوربین جدید قادر است تا بر روی 11 نقطه فوکوس داشته باشد و میزان ISO این دوربین حداکثر تا 25600 خواهد بود.

از طرف دیگر همان‌‌گونه که در ابتدا هم اشاره شد این دوربین به لحاظ طراحی بدنه شاهد بهینه‌سازی‌های زیادی است و راحت‌تر در دست قرار می‌گیرد. بدنه دوربین D3500 نیکون باریک‌تر طراحی شده و شباهت‌هایی به دوربین D5600 دارد.

دکمه‌های کنترل این دوربین جدید نیز دستخوش بهینه‌سازی‌هایی هستند و به نوعی طراحی‌ شده‌اند تا کاربران آماتور تعامل راحت‌تری با اعمال تنظیمات داشته باشند. برای رسیدن به این هدف نیکون صفحه ال‌سی‌دی را در قسمت راست این دوربین تعبیه کرده و دکمه PlayBack ابعاد بزرگ‌تری دارد. یک حالت راهنما نیز برای عکاسان تازه‌کار در این دوربین لحاظ شده است.

دوربین D3500 نیکون با یک بار شارژ قادر است تا 1550 عکس بگیرد و حدود 20 دقیقه با رزولوشن فول اچ‌دی در سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. این دوربین با رزولوشن‌های پایین‌تر حدود 30 دقیقه فیلم‌برداری می‌کند.

با در نظر گرفتن این موارد می‌توان گفت دوربین جدید نیکون گزینه‌ای بسیار خوب برای عکاسان تازه‌کاری است که می‌خواهند از ویژگی DSLR بهره بگیرند. مدل پایه این دوربین قیمتی حدود 500 دلار دارد و قرار است مهر ماه امسال راهی بازار شود.

منبع digitaltrends
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.