سامسونگ تلویزیون 8K QLED خود را معرفی کرد

سلانه‌سلانه به عصر تلویزیون‌های 8K نزدیک می‌شویم و سامسونگ با معرفی تلویزیون 8K QLED از عزم خود برای حضور بیشتر در بازار تلویزیون‌های 8K خبر داد.

0

اگر اخبار فارنت را دنبال کرده باشید حتما چشم شما به خبر معرفی تلویزیون 8K OLED در IFA2018 از جانب ال‌جی افتاده است. از قرار معلوم سامسونگ نیز که سایه‌ به سایه ال‌جی در زمینه صنایع تصویری فعالیت می‌کند دست روی دست نگذاشته و اولین تلویزیون 8K QLED خود را با مدل Q900R در مراسم IFA2018 رونمایی کرد.

این تلویزیون در سه ابعاد 65, 75 و 82 اینچ راهی بازار خواهد شد و بیشترین میزان روشنایی پنل آن چیزی معادل چهار هزار نیت است. در کنار این میزان روشنایی بالا، تلویزیون Q900R سامسونگ قادر است از فرمت جدید HDR10Plus که توسط سامسونگ و آمازون پشتیبانی می‌شود نیز بهره بگیرد.

از آنجایی که عملا هیچ محتوایی با کیفیت 8K در بازار وجود ندارد سامسونگ برای اینکه رزولوشن بالای این تلویزیون بی‌استفاده باقی نماند فناوری جدیدی را برای نمایش بهینه‌ تصاویر در رزولوشن 8K در این محصول تعبیه کرده است.

به گفته سامسونگ تلویزیون‌های سری Q900R به یک چیپست اختصاصی برای بهره گرفتن از هوش مصنوعی مجهز هستند. این تراشه وظیفه بهینه‌کردن بصری تصاویر برای نمایش در رزولوشن 8K را بر عهده می‌گیرد.

به زبان ساده‌تر می‌توان گفت تلویزیون‌های Q900R محتواهایی که رزولوشن آن‌ها کمتر از 8K است را به صورت هوشمند با این رزولوشن سازگار می‌کنند. سامسونگ پس از رونمایی از این تلویزیون وعده داد تا مهر ماه امسال آن‌را راهی بازار کند.

در حال حاضر اشاره‌ای به قیمت تلویزیون‌های سری Q900R سامسونگ نشده است اما بدون شک با محصولات چندهزار دلاری طرف خواهیم بود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.