ال‌جی اولین تلویزیون 8K OLED دنیا را در IFA2018 معرفی کرد

تلویزیون‌های 4K هنوز به خوبی در میان مردم جا نیافتاده‌اند اما ال‌جی سراغ تلویزیون‌های 8K رفته است و شاهد رونمایی اولین تلویزیون 8K OLED دنیا از جانب ال‌جی در مراسم IFA2018 هستیم.

1

واحد صنایع تصویری ال‌جی پیشرفت‌های خوبی داشته است و در مراسم CES 2018  نمونه اولیه تلویزیون 88 اینچی 8K OLED خود را پشت درهای بسته به نمایش گذاشته بود تا اینکه این تلویزیون مراحل ساخت خود را کاملا پشت سر گذاشت و اکنون در IFA2018 شاهد رونمایی تلویزیون 8K OLED ا‌ل‌جی با ابعاد بزرگ 88 اینچ هستیم.

جالب است بدانید این تلویزیون 8K چیزی حدود چهار برابر پیکسل بیشتری نسبت به تلویزیون‌های 4K دارد و میزان پیکسل‌های این تلویزیون 16 برابر پنل‌های نمایش فول‌ اچ‌دی فعلی است.

به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت تلویزیون 8K ال‌جی چیزی بیشتر از 33 میلیون پیکسل را در پنل 88 اینچی خود جای داده است. میزان رزولوشن این تلویزیون 7680 در 4320 پیکسل است و می‌توان گفت عرضه این تلویزیون نوید محصولات بیشتری با کیفیت 8K را در بازار می‌دهد.

به همین منظور سامسونگ نیز قصد دارید تلویزیون 8K QLED خود را در مراسم IFA2018 رونمایی کند و برای این تلویزیون در آلمان و محل برگزاری مراسم IFA حسابی تبلیغ کرده است.

همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم با توجه به اینکه تلویزیون‌های 4K هنوز راه خود را به خانه‌های بسیاری از مشتریان باز نکرد‌ه‌اند بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها شاهد افزایش تقاضا برای تلویزیون‌های 8K باشیم.

در این بین بحث تولید محتوا برای این تلویزیون‌ها نیز وجود دارد چرا که در حال حاضر جایی را سراغ نداریم که فیلم و ویدئو با کیفیت 8K پخش کند. البته ال‌جی حساب ویژه‌ای برای تلویزیون‌های 8K باز کرده است و انتظار دارد تا سال چهار سال دیگر تقاضا برای این تلویزیون‌ها به چیزی حدود 5 میلیون دستگاه برسد.

منبع digitaltrends
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. sarasary می‌گوید

    جالب بود و تشکر